• Anonym (ill'in)

lesbiska och strapon - dubbelmoral?

jag och en jävla massa vänner hade en grabbkväll med en massa prat, dryck och mat. vi blev lite berusade och började flitigt att filosofera om paradoxer, motsägelser och moment 22. jag vet inte exakt var i diskussionen vi var men plötsligt sade någon högt "ungefär som en lesbisk som gillar att bli knullad med strap-on". alla blev helt till sig, satt och hoppade i stolarna och skrattade, för han hade så rätt... eller?
    de menade att en tjej som gillar att bli knullad av en annan tjej med strap-on lika väl skulle kunna bli knullad av en kille. och anledningarna var många. det snackades om ställningar mest om doggy då denna innebär att den som blir påsatt inte kan avgöra så enkelt om den som sätter på är kille eller tjej och att könet isåfall skulle vara helt ointressant. sen snackades det mycket om att alla tjejer var överens om att en riktig kuk aldrig kan slå en dildo i känsla, och även om kuken inte är så estetiskt tilltalande för en lesbisk så borde hon av logiska skäl ändå tycka att kuken är skönare.
    hur som helst, jag pendlade mellan att hålla med och att tycka att de var extremt tröga. numera är jag kluven.
    vad tycker ni? kul att höra fler svar från lesbiska och andra män som filosiferat.

• Svar på tråden lesbiska och strapon - dubbelmoral?
  • Anonym (Nähäpp)

En lesbisk tänder inte på män. Givetvis kan hon njuta av sex med en dildo ändå. Hon vill inte känna en kuk i sig, oavsett om dina heterosexuella tjejkompisar tycker att det är skönare.

Väldigt konstigt resonemang som ni haft. 

• Anonym

Bara för att man är lesbisk så betyder det inte att den kvinnliga anatomin är förändrad. Jag tror dessutom inte att det är så vanligt att man använder sig av just strapon med tanke på att juckande är inte en naturlig rörelse för en kvinna och det tar mer kraft än att ligga när och använda sig av en dildo istället. och idag är inte dildos särskilt "naturtrogna"

• Anonym (??)

Har haft sex med både tjejer och killar, med och utan stap-on och JO en strap-on är skönare än en kuk alla gånger. Har använt strap-on av rabbitmodell som vibrerar, HUR ska en kuk kunna slå det? ;)

• Anonym

Det är inte kuken som är grejen, det är stimulansen. Det skulle lika gärna kunna vara en morot eller whatever.
    Jag förstår att det är svårt för killar att hantera att de är så överflödiga för dessa tjejer.

• Anonym (ill)
    Anonym (??) skrev 2010-08-22 12:01:23 följande:
    Har haft sex med både tjejer och killar, med och utan stap-on och JO en strap-on är skönare än en kuk alla gånger. Har använt strap-on av rabbitmodell som vibrerar, HUR ska en kuk kunna slå det? ;)
    för att äkta alltid är bäst. en dildo är en fejkkuk, ett substitut. kan man njuta av en dildo så kan man även njuta av en kuk.
  • Clotilda

Omvänt skulle man ju kunna säga att alla som sysslar med oralsex och petting lika gärna kunde ha sex med människor av samma kön då, trots att de anser sig vara heterosexuella, för att det bör kännas likadant?

Det var den mest korkade formen av "logik" jag hört på länge.

• Anonym (ill)
    Anonym skrev 2010-08-22 12:05:13 följande:
    Det är inte kuken som är grejen, det är stimulansen. Det skulle lika gärna kunna vara en morot eller whatever.
    Jag förstår att det är svårt för killar att hantera att de är så överflödiga för dessa tjejer.
    men just hela den här grejen om att sätta på sig ett sele med en kuk är som att klä ut sig till man. jucken känns så hetero på något sätt. nästan som att två bögar skulle börja använda lösfittor och fejkbröst.
  • Anonym (??)
    Anonym (ill) skrev 2010-08-22 12:06:48 följande:
    för att äkta alltid är bäst. en dildo är en fejkkuk, ett substitut. kan man njuta av en dildo så kan man även njuta av en kuk.
    Japp det kan jag absolut, men jag svarade bara på vad som är skönast och då vinner strap-on =) Kul att alla killar verkar tro att alla tjejer bara måååste älska kukar..
  • Anonym
    Anonym (ill) skrev 2010-08-22 12:09:15 följande:
    men just hela den här grejen om att sätta på sig ett sele med en kuk är som att klä ut sig till man. jucken känns så hetero på något sätt. nästan som att två bögar skulle börja använda lösfittor och fejkbröst.
    Jag tycker inte att det är samma sak alls. Vi använder strapon för att få händerna över till annat samtidigt. Det är mer praktiskt helt enkelt. Själva dildon är helt slät, vibrerande och mintgrön så den ger inte direkt kukassociationer.
    Det är väl som att bögar skulle använda ett trångt hål av något slag, inte en lösfitta, bara för att de tycker att det är skönt. Varför ska man välja bort sköna saker bara för att det påminner om annat som heterosexuella gör? Då måste man väl skippa oralsex osv också?
  • Anonym (ill)
    Anonym (??) skrev 2010-08-22 12:12:26 följande:
    Japp det kan jag absolut, men jag svarade bara på vad som är skönast och då vinner strap-on =) Kul att alla killar verkar tro att alla tjejer bara måååste älska kukar..
    alla normala tjejer föredrar kuken före dildon skulle jag kanske ha skrivit.
Svar på tråden lesbiska och strapon - dubbelmoral?