• Singel Man

Kan man GÅ en mil på under 60 min?

Rastar ofta min hund, går ca 1.5 mil per dag, har mätt med gps / prg telefonen och går km på 9-11 minuter, MED hunden som sniffar kissar etc, så 1h/ 1 mil , ser jag som inga problem alls... har dessutom gjort det ett antal gånger... För er som har en android telefon , så kan jag tipsa om

www.endomondo.com/home.. kan ni hålla koll och samtidigt minska era tider :.-))

Good Luck...

• Singel Man
    flixflax skrev 2010-08-24 11:11:17 följande:
    Jag sprang/joggade midnattsloppet på en mil i helgen det tog nästan en timma. Och det var inte joggning i gåtakt iaf. 1 mil på med medelfart på 10min/km blir ju 1 tim o 40 min så om man nu har en medelfart på 9-11 min/km som nån skrev ovan blir det ju MER än en timme.
    har du rätt i men som jag oxo skrev, med hunden som sniffar ofta, skall kissa, bajsa etc etc, och allt sniffande tar tid... tro mig...
  • Singel Man
    flixflax skrev 2010-08-24 11:15:54 följande:
    Jag har med hund så jag vet precis. Men man GÅR inte en mi lpå en timme. Gå i gåfart (inte halvspringa) en mil utan hund för skojs skull ska du se att det inte går på en timme.
    jag kallar min gång stil för gå, men kompisarna tycker jag går skit fort, men men.. är väl bara aceptera alla är olika... Nä snart dags dra skolan hämta dotter.  ha det gott...
  • Singel Man
    Barret08 skrev 2010-08-24 11:18:12 följande:
    Försök att minska från 11 min/km till 6 min/km och se hur det känns.
    Good Luck...om du inte joggar.

varit nere på 8 .... men snitt är mellan 9 till 11 upp till 14 beroende på hur gott det luktar ute ...

nu iväg...

Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?