Inlägg från: frökenelisabeth |Visa alla inlägg
  • frökenelisabeth

Kan man GÅ en mil på under 60 min?

10km/tim känns inte som någon promenadtakt nej. Prova att ställa in det på löpbandet. Jag går ganska fort, men runt 8km/tim måste jag ändå börja småjogga.

• frökenelisabeth

Iom att det finns elitidrottare som har gått en mil på en timme så måste det ju vara möjligt. Jag vet inte om man kan gå lika fort utan att vara elittränad? Kan inte nån här som påstår sig gå en mil på en timme filma sig själva hur det ser ut när de går? Jag är verkligen sjukt nyfiken! Ev filma på löpband, så att man kan zooma in hastigheten och se "bevis". Sen kan vi ju stänga den här debatten.

• frökenelisabeth
    Gravid2010 skrev 2010-08-26 10:44:53 följande:
    och GÅ..... Inte springa....
    Hehe. Jupp! Borde ta med kameran också och be någon filma, men det känns lite för pinsamt, så jag avstår
  • frökenelisabeth
    Gravid2010 skrev 2010-08-26 13:05:02 följande:
    jag kan nästan se framför mig hur du måste fara av mattan ner på golvet bakom...typ....
    Haha! Jo, alltså det GÅR ju att gå i det tempot, men jag höll på att trilla av för man måste pinna så snabbt att det är nästan omöjligt att hålla balansen.

Så jag är INTE överbevisad. Tror precis som många andra här att det handlar om felmätta sträckor.
  • frökenelisabeth
    MammaG skrev 2010-08-30 08:15:26 följande:
    Ok.... jag trodde det var mig slöfockarna diskuterade eftersom jag hade mage att påstå att jag går 5 km på 20 minuter, och att ts satt sig ned och i brist på bättre sysselsättning börjat addera.
    Men du vet, i vissas universum är vi alla likadana, och kan Svensson inte gå fort, då kan ta mig fan inte Karlsson det heller! Happy walking! (resten av er får väl ta bilen) 
    Visst är det fånigt. Själv springer jag 100 m på under 8 sekunder, men det tror folk inte heller på. Larvigt. Fatta att alla inte är likadana!!!
Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?