• Puttep

Kan man GÅ en mil på under 60 min?

Haha underbar tråd.

• Puttep
    MammaG skrev 2010-08-30 08:15:26 följande:
    Ok.... jag trodde det var mig slöfockarna diskuterade eftersom jag hade mage att påstå att jag går 5 km på 20 minuter, och att ts satt sig ned och i brist på bättre sysselsättning börjat addera.
    Men du vet, i vissas universum är vi alla likadana, och kan Svensson inte gå fort, då kan ta mig fan inte Karlsson det heller! Happy walking! (resten av er får väl ta bilen) 
    Du promenerar alltså i 15km/timmen? Grattis.
  • Puttep
    Isnogood skrev 2010-08-30 13:12:26 följande:
    Enligt de bilar jag haft o mätt sträckan med och enligt googlemaps så är min sträcka 10 (tio) km (kilometer)= 1 (EN) mil.
    Men jag antar att det inte spelar er någon roll, alla mätningar är väl fel enligt er (patetiska avundsjuka människor)  i alla fall...
    Tack för mig
    Du KAN INTE gå 1mil på en timme, det är 10km i timmen och det är snabbare än dom flesta joggar.
  • Puttep
    Isnogood skrev 2010-08-30 13:12:26 följande:
    Enligt de bilar jag haft o mätt sträckan med och enligt googlemaps så är min sträcka 10 (tio) km (kilometer)= 1 (EN) mil.
    Men jag antar att det inte spelar er någon roll, alla mätningar är väl fel enligt er (patetiska avundsjuka människor)  i alla fall...
    Tack för mig
    Håller du med om att gå en mil på en timme motsvara en hastighet av 10km/h ?

Det motsvarar 2.7 meter i sekunden.

Om varje steg du tar är 90cm så ska du hinna ta 3 steg på 1 sekund.

Lycka till.
  • Puttep
    Isnogood:  Men fattar du inte, du hävdar att du går lika fort som gångare som slutar på top 5 i SM.

Dom flesta normala motionärer klarar knappt att springa 10km på en timme.

Åk till ett gym och ställ in bandet på 10km/h och försök att gå, jag är 100% säker på att du inte klarar det.
Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?