• Marti

Beslutsångest - Esther eller Ellie?

Ja, som rubriken säger... Vi har beslutsångest över vilket namn vi skall ge vår lilla tjej. Jag har hela tiden tyckt Esther/Ester min pojkvän Ellie, så bestämde vi till slut Esther och nu vet jag inte riktigt längre...pust!

Hjälp gärna till och rösta och skriv vad ni tycker om ni har lust!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Beslutsångest - Esther eller Ellie?
  • Linda1976

Esther - det är betydligt mer bett och attityd i det namnet!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Marti

Puffar lite, ingen som vill svara?

• Caysa

Ester är jätte fint!
    Ellie får mig att tänka på en hund... Kan dock inte komma på vems hund....

• Marti

Vilken stavning är bäst då Esther eller Ester? Rent principiellt tycker jag det skall vara enkelt men jag tycker Esther med h ser snyggare ut, dessutom blir det då heller inte samma som ordet för folk från Estland..

• Caysa

Jag tycker Ester är finast,men smaken är ju som baken Flört
    Och om man ska vara petig så heter dom ju Estländare egentligen....

• lindis

Lite komiskt för jag måste ju bara säga båda och såhär: :)  min dotter heter Ellie i förnamn, för det tycker vi är jättefint och var favoritnamn hela graviditeten och det var en självklart Ellie när hon kom ut! OCH hon heter Ester i mellannamn, efter sin pappas farmor som betyder mycket för honom och han ville föra hennes namn vidare:D
    Kan tillägga att Ellie betyder vacker och solljus/solstråle, finare får man leta efter hihi

Ellie 100311
  • Marti

Vad lustigt! Vi har också funderat på att ge henne bägge namnen, men sparar nog det ena om det skulle bli fler tjejer i familjen...

Båda namnen är ju jättefina, just därför det är så svårt...

• flisanzigge

Fick barn för snart 3 månader sen och hon fick namnet Ellie. Jag ville först att det skulle stavas Elly, men fick ge med mig då jag insåg att alla skulle kalla henne Ellie ändå.

Tycker att Esther är jättefint, har funderat på om det kanske kunde vara något för oss till nästa barn (om det blir något och om det blir en flicka)

Vad häftigt att det är så många som har just de namnen som favoriter.

Ellie fick heta Esmeralda i andranamn.

• Marti

Esmeralda är också jättefint, men kanske lite långt som tilltalsnamn. Men som andranamn är det verkligen jättefint, passar bra med Ellie också, jag gillar alliterationer !

Svar på tråden Beslutsångest - Esther eller Ellie?