• vimsigastemamman

Istället för alvedon?

Jag har haft huvudvärk i två dagar nu och tycker det börjar bli riktigt jobbigt nu. Tar alvedon men den hjälper inte fullt ut finns det ngt annat läkemedel som vi gravida kan knapra i oss?

• Svar på tråden Istället för alvedon?
  • Anna8102

Hej! Alvedon hjälpte inte på mig heller. Sen upptäckte jag att lite kaffe gör faktiskt att huvudvärken försvann, iaf på mig.
    Jag hade inte druckit kaffe på tre månader men jag blev bjuden på fika och lyxade till det lite. Gissa om jag blev lycklig
    Kaffet gör visst att blodkärlen vidgar sig och det ska tydligen hjälpa.
    Skadar inte att prova...

Drömmen är på väg att bli sann!
  • Clouds

Panodil zapp hjälpte för mig när huvudvärken inte ville ge med sig.

Men har du kollat med mvc så du inte har för högt blodtryck eller havandeskapsförgiftning, ihållande huvudvärk är ju ett symptom.

Harley 080809
  • Anna8102
    Clouds skrev 2010-08-23 11:54:05 följande:
    Panodil zapp hjälpte för mig när huvudvärken inte ville ge med sig.

Men har du kollat med mvc så du inte har för högt blodtryck eller havandeskapsförgiftning, ihållande huvudvärk är ju ett symptom.
    Det är väldigt vanligt med huvudvärk i början av graviditeten...
  • VirrAnna

Det är väl egentligen bara preparat med paracetamol som gravida kan äta. Men som nån skrev tidigare prova att ta lite kaffe strax innan du tar alvedon, panodil, eller nåt annat med paracetamol. Var noga med att dricka mycket vatten. Vätskebrist ger huvudvärk.

Eftersom huvudvärken hållt i sig så länge tycker jag du ska prata med BM om det så du inte har dåligt blodvärde eller högt bldotryck.

Hoppas det går över snart.

• Anna8102

Ända sedan jag blev gravid har jag haft en fruktansvärd huvudvärk. Varför?

Huvudvärk är ganska vanligt när man är gravid, särskilt under den första trimestern. Och om du haft lätt att få huvudvärk tidigare kan graviditeten göra det ännu värre. Experterna vet inte säkert varför man skulle få ont i huvudet av att bära på ett barn, men en god gissning är att det beror på den hormonella omställning kroppen går igenom och förändringar i blodcirkulationen.

Från babycenter.com

• VirrAnna
    Anna8102 skrev 2010-08-23 11:58:58 följande:
    Ända sedan jag blev gravid har jag haft en fruktansvärd huvudvärk. Varför?

Huvudvärk är ganska vanligt när man är gravid, särskilt under den första trimestern. Och om du haft lätt att få huvudvärk tidigare kan graviditeten göra det ännu värre. Experterna vet inte säkert varför man skulle få ont i huvudet av att bära på ett barn, men en god gissning är att det beror på den hormonella omställning kroppen går igenom och förändringar i blodcirkulationen.

Från babycenter.com

bara undrar om du vet att TS är i första trimestern. Det står inget i trådstarten om det iaf..
  • Anna8102
    VirrAnna skrev 2010-08-23 12:03:41 följande:
    bara undrar om du vet att TS är i första trimestern. Det står inget i trådstarten om det iaf..
    Nej det har jag ingen aning om, har du?
  • vimsigastemamman

Tack för era svar =) Ringde VC innan jag skrev här som bad mig ringa BM som sa att Alvedon är det starkaste jag kan ta och bad mig ringa tillbaka till VC om det blev outhärdligt så att en DR fick avgöra.

Kaffe är det äckligaste som finns Flört

Ska prova panodil och se om den hjälper bättre.

• Clouds
    Anna8102 skrev 2010-08-23 11:56:42 följande:
    Det är väldigt vanligt med huvudvärk i början av graviditeten...
    Uppfattade inte att hon var i början av sin graviditet. Men i mitt tycke är det alltid bättre att fråga en gång för mkt än en gång för lite.
    Harley 080809
  • Bumblebina

Koffazon går bra att ta, och funkar ofta bättre än alvedon/panodil vid huvudvärk och migrän iom koffeininnehållet. Finns receptfritt på apoteket.

• VirrAnna
    Anna8102 skrev 2010-08-23 12:04:57 följande:
    Nej det har jag ingen aning om, har du?
    Nej men du har skrivit två gånger att det är vanligt i början av graviditeten men vi vet ju inte om hon r i början av sin graviditet...
  • vimsigastemamman

Är i andra trimestern och nej huvudvärk är ngt som jag sällan har ringde till sjukanmälan på jobbet alldeles nyss och hon rådde mig att vila i första hand och prova med panodil. Vi låg sjuka hela familjen hela förra veckan så troligen är det sista sviterna av förkylningen som härjar tillsammans med hostan.

• VirrAnna
    vimsigastemamman skrev 2010-08-23 12:05:35 följande:
    Tack för era svar =) Ringde VC innan jag skrev här som bad mig ringa BM som sa att Alvedon är det starkaste jag kan ta och bad mig ringa tillbaka till VC om det blev outhärdligt så att en DR fick avgöra.

Kaffe är det äckligaste som finns Flört

Ska prova panodil och se om den hjälper bättre.
    Panodil kan kanske hjälpa bättre. Det är samma verksamma ämne som alvedon (paracetamol) men det är möjligt att det har andra hjälp ämnen. Jag använder Reliv som också är ett pracetamolbaserat läkemedel men det är billigare än alvedon och panodil.

Jag upplever att jag får snabbare och effektivare hjälp om jag tar brustabletter istället för vanliga tabletter. Kanske kan funka för dig med?
Svar på tråden Istället för alvedon?