Inlägg från: Mammasklumpar |Visa alla inlägg
  • Mammasklumpar

    Magbildstråd för oss som har BF i februari 2011!

    Min bild är från v 15, men skall verkligen se till att få en ny tills i morgon ( är ju i v 17 nu)


  • Mammasklumpar

    V 17. Fast tycker inte det är så stor skillnad mot innan. Märkligt, för det känns verkligen. Min mage är lika stor på morgonen som på kvällen.



     

  • Mammasklumpar
    annakakan skrev 2010-08-27 13:52:41 följande:
    På mig syns ingenting heller, också första barnet och är i vecka 16 nu, man börjar ju undra när det syns så mycket på alla andra som lägger upp bilder här.. ;) men men, jag har ganska mycket hull så det kanske inte är så konstigt att det inte syns på mig än.. Längtar till UL så man får se om det verkligen finns ngt därinne.. =)
    För mig är det jättestor skillnad mot när jag väntade mitt första barn, vilket nog inte syntes utanpå förrän i v 18-19. Och då tyckte folk ändå att det syntes tidigt. Har bilder i mitt galleri från första och andra grav ( så här långt) där ni kan se att det är markant skillnad.
  • Mammasklumpar

    Tycker min har stannat ja, eventuellt blivit lite mindre. Men, det är klart, beror ju på vad man har på sig.

  • Mammasklumpar

    Under knappen posta inlägget kan du ladda upp en bild...

  • Mammasklumpar

    ÅH, ser så mysigt ut med alla som har sådär spända hårda magar. En själv som väntar nr två har inte så hård kul. har inga kilo över, men är ändå rätt mjuk. Tycker dock att magen inte har vuxit så mkt på sistone, men det är väl bra i och för sig, ananrs blir man ju stor som ett hus...

  • Mammasklumpar
    Kressie skrev 2010-09-09 12:36:58 följande:
    Väntar nummer 4, så någon fast mage har jag absolut inte den är väl vadderad =)

    Jag är nog också vadderad! Och för att inte tala om tuttarna.

    Ibland får min dotter för sig att bebisen är i tutten i stället. Vet inte om hon syftar på storleken eller placeringen... båda är föga smickrande..

  • Mammasklumpar

    Oh, jag har glömt att ta bild sedan v 17 ser jag nu.. måste tjata på karln min ikväll...

  • Mammasklumpar

    Kressie: tycker mig se en likhet i storlek mellan våra kulor. Jag bävar för hur stor jag kommer bli i slutet, är ju 18 v kvar.

  • Mammasklumpar
    anansie skrev 2010-10-14 07:27:46 följande:
    Ofta har man ju vissa veckor man växer mycket under, sen stannar det av under några veckor, sen växer magen igen osv.. Men jag förstår det.. Känner samma sak. Tycker jag är stoooor och är ocå i vecka 23. Speciellt stor ser man ut med kläderna på tycker jag, men funkar ju inte att gå runt utan ;)
    Hugaligen, utan tycker jag redan att det ser smått groteskt ut... Har dock ännu ingen ny bild att visa. Är ju ädnå v 24 och inte tagit någon på 7 veckor! Skärpning!!!
  • Mammasklumpar

    Har också min mage högre upp. Tror inte den är så mkt större, men den sträcker ut sig mer och bebisen är uppe på revbenen och nallar..

  • Mammasklumpar

    Fler som bara sväller.. men jag har ingen att skylla på. Äter nog mindre  eller lika som innan, men hinner inte ducka för kilona som kommer ändå.

  • Mammasklumpar
    anansie skrev 2010-11-10 09:31:27 följande:
    Samma här.. Äter som jag alltid gjort men sväller som en valross ändå. Bara denna veckan har magen vuxit utåt helt sjukt. Jackan som satt lite slappt förra veckan går knappt att stänga nu.
    Att magen växer kan jag ta.. men när man känner att alla trosor håller på och halkar av.. har bara ett fåtal kvar som sitter där de ska en hel dag.. och inte den läckra sorten.. kan vara överlevare sedan förra grav...
  • Mammasklumpar


    Har äntligen lyckats ta fram en bild på min mage, men inte lyckats ställa om datumena på min kamera..
    V 28.. Snart har hela naveln ploppat ut.
  • Mammasklumpar

    Tack tack! 

    Ang trosproblemet så skyller jag på den där hemliga dvärgen i tvättstugan..


     


     

  • Mammasklumpar

    Issapissa: Och jag tyckte jag hade stor mage... Hi hi..

  • Mammasklumpar
    SC11 skrev 2010-12-17 17:16:11 följande:
    Svara ärligt nu; Är jag väldigt stor för att vara i vecka 31 ?
    Får höra att jag är enorm VARJE dag.

    Låg liiiiiite över kurvan på första mätningen, men nästan exakt på mitten..och gått upp 10 kg.

     


    Tycker aboslut inte du är stor. Jag har betydligt större mage och ligger på översta kurvan... Kanske folk i din omgivning inte ser höggravida kvinnor så ofta?
  • Mammasklumpar

    Jag fick inga förra gångne, och hittills inga denna graviditet, men vem vet, rätt vad det är så dyker de väl upp. Önskar dock att jag slapp, men har ingen aning om när de brukar dyka upp.

  • Mammasklumpar
    Pickeli skrev 2011-01-11 10:08:12 följande:
    Nej säg inte sådär!!! FörvånadRynkar på näsan
    HÅller med! Klarade mig förra grav, så hoppas hoppas denna gång. Dock har jag lite större mage denna gång... men vi får se.
Svar på tråden Magbildstråd för oss som har BF i februari 2011!