• boktok

    Vi som har BF i Februari 2011 (Nya tråden)

    Hej!

    Jag har BF den 28 Februari men väntar nu på att bebisen kan komma vilken dag som helst. Min första son föddes i v 30+4 så jag vet hur det är att få för tidigt.

    Jag trodde aldrig att jag skulle gå så här långt i graviditeten och få en bebis som växer som den ska.

    Jag har valt att sluta att jobba en månad tidigare och har sonen hemma nu pga att han har opererat en tå och inte kan vara på dagis. Sen ska han få vara på dagis, men bara 3 timmar varje dag vilket vi tycker är rätt så fånigt.

    Jag hade mycket hellre haft honom där 3 hela dagar och ledig 2 men det får man inte på det här dagiset. Men för hans skull så ska jag försöka att gå dit med honom så att han får träffa sina kompisar och få mer stimulans än vad jag kommer att orka ge honom.

  • boktok
    Wedding2009 skrev 2011-02-09 00:53:00 följande:
    Massor av grattiskramar till alla er som fått era små! =)

    Här är det bara förvärkar som gäller för hela slanten. Ni som inte känt någonting innan förlossningen dragit igång; var glada! Om det ska hålla på såhär fram till bf kommer jag inte orka föda barn, känns det som...=S Natten som gick sov jag två pass; 23-01.30 och 04.30-6...sedan har det varit full fart med lilleman hela dagen. Och nu har jag ännu inte somnat på grund av värkarna som kommer och går...man kan bli galen för mindre skulle jag tro. Fortsätter det såhär kommer maken få ta ut föräldraledighet redan innan förlossningen, annars vet jag inte hur jag ska orka...usch vad gnällig jag e, känner jag...sorry...:S
    Jag har ett tag kvar till BF, 19 dagar. Men jag och äldsta sonen är hemma eftersom han har opererat en av sina tår och kan därför inte vara på dagis än.

    Han får inte stödja på foten så det blir att han kryper för det mesta så jag slipper att lyfta honom så mycket och det är skönt!

    Jag börjar känna att jag behöver vila mer på dagarna så om sonen måste vara hemma i nästa vecka också så måste min man ta ut FP. Jag är så trött pga att jag måste upp och kissa 2-5 ggr per natt och det tar på krafterna.

    Sen känns det ju att bebisen växer och att jag är så förbålt otymplig att jag knappt kan böja mig ner längre.

    Jag måste tänka på mig själv och bebisen nu, förra graviditeten födde jag 10 veckor för tidigt så det mesta som händer nu är helt nytt för mig.

    Jag hoppas att det löser sig för dig och jag tycker att du har rätt att gnälla!
  • boktok

    Grattis sooff till Märta!

    Här är en till som är "gammal" 37 tom, men man ligger ju iaf inom medelåldern för att skaffa barn!


    Tilcha skrev 2011-02-10 10:18:39 följande:
    Usch vad jag har dåligt tålamod. Rynkar på näsan
    Försöker verkligen att inte ryta åt dottern men jag blir helt galen när hon rycker å sliter i mig plus att hon e extra gnällig just nu.
    Känns väldigt skönt att J kommer hem tidigt idag och att jag får lite egentid hos massören i eftermiddag. Är det nån som fått massage så här sent i graviditeten? Tänkt om jag inte får plats på den där britsen.. Obestämd
    Jag vet precis hur det känns, jag och sonen ryker ihop nästan dagligen nu för tiden, men vi försonas alltid efteråt och det känns bra.
  • boktok
    Flisongen skrev 2011-02-11 08:20:31 följande:
     Obestämd
    Är ni trötta? Jag tar små "lurar" lite hur som helst under dan, 10 min här och 20 min där. Känner mig extremt trött, men det kanske är normalt?
    Givetvis är jag trött är ju upp och kissar flera ggr per natt. Men eftersom jag har stora sonen hemma (snart 4) så törs jag inte lägga mig på soffan enär jag har så lätt för att somna då. Ibland har han fått titta på Bompa och då har det gått bra, men om han skulle hitta på något så märker jag ju inte det.

    Min man vill inte att jag lägger mig när vi är själva hemma så jag får vänta till han kommer hem.

    Dessutom blir jag trött av all extra tyngd som jag bär omkring på.
  • boktok
    Flisongen skrev 2011-02-11 10:26:28 följande:
    Vad spännande för er som har tydliga känningar nu!Glad Nej, det är ingen höjdare.. Jag har tyckt att det har varit mysigt att äta glass för att känna bebis sparka, men det är inget kul längre.. Sist tryckte den på neråt och det gjorde ont ända bak i svanskotan..
    boktok skrev 2011-02-11 08:47:48 följande:
    Givetvis är jag trött är ju upp och kissar flera ggr per natt. Men eftersom jag har stora sonen hemma (snart 4) så törs jag inte lägga mig på soffan enär jag har så lätt för att somna då. Ibland har han fått titta på Bompa och då har det gått bra, men om han skulle hitta på något så märker jag ju inte det.

    Min man vill inte att jag lägger mig när vi är själva hemma så jag får vänta till han kommer hem.

    Dessutom blir jag trött av all extra tyngd som jag bär omkring på.
    Jag lämnar faktiskt sonen (snart tre) på förskolan några timmar om dan. Han är så aktiv och med tanke på hur tung den här graviditeten har varit så vet jag inte hur jag skulle kunnat sysselsätta honom. Ibland har han fått stanna hemma pga att han sovit dåligt, dåligt väder eller annat, och då är han sååå irriterad och uttråkad när allt mamman kan göra typ är att läsa böcker eller måla. Den här vintern har ju varit jobbig med snö och is när man har foglossning och att gå ut och leka har ju inte funnits på kartan för mig.. 
    Erik har varit hemma med mig eftersom han har opererat en tå och inte fick gå på foten på minst 2 veckor. Innan det var han hemma pga förkylning så 3 veckor hemma med en trött gravid mamma! Det har inte varit lätt för någon av oss enär jag också blir rastlös.

    Vi skulle ha varit till dagis idag och hälsat på men nästan alla barn och fröknar har fått magsjuka och det vill vi inte ha! Det är så typiskt när vi hade förberett sonen på att han skulle få komma tillbaka dit på Måndag.

    Han får helt enkelt vara hemma tills det har lugnat ner sig.

    Jag har klarat mig från foglossning och det är jag glad för. Dock är det inte lätt att sysselsätta honom när jag helst av allt bara vill lägga mig på soffan och sova eller kolla på vuxenfilm (OBS inte porr!).
  • boktok
    Flisongen skrev 2011-02-11 16:54:06 följande:
    Jag är ju sent in i tråden och orkar inte gå tillbaka hur långt som helst för att kolla.. Undrar om ni kollat kön, eller om ni har teorier vad ni kommer att få?

    Med Isak var jag helt säker på att få en tjej då all skrock och alla tecken tydde på det. Blev lite paff när liten hade snopp.. Flört Den här gången är jag nog inställd på att det blir en pojke igen, även om det hade varit väldigt kul med en av varje. Isak vill ha en flickbebis och jag hoppas att han inte blir allt för besviken om det blir en pojke. Har försökt förklara att man inte kan välja, men det vill han inte riktigt lyssna på..
    I Västerås på Spec Mvc så får man inte reda på könet, man får isåfall vända sig till en privat klinik och betala själv och så desperat är jag inte! Dessutom har vi inte råd.

    Vi ska testa med en ring i en sytråd för skojs skull och sen får vi se om det stämmer.

    Alla i min mans släkt vill att det blir en flicka eftersom det redan finns 6 pojkar och visst vore det kul, men vi blir givetvis glada om det blir en till pojk.
  • boktok

    Börjar med att säga GRATTIS till alla som har fått sina bebisar!

    Här är en till gnällkärring och det tillåter jag mig själv att vara också!

    Har varit hemma med min snart 4-åriga son i snart 2 veckor och jag är så glad att min man ska vara hemma from Måndag!

    Sonen har nämligen varit hemma sen den 24 Januari och är så rastlös så jag blir galen snart. Först så var han förkyld i några dagar och efter det opererades han för en snedväxt tå.

    Då behövde han vara hemma eftersom han inte fick stödja på foten. I Måndags så skulle han ha varit tillbaka på dagis men givetvis så går det magsjuka där nu! På hans avdelning är alla friska nu men eftersom de har öppet mellan avdelningarna så ville vi inte lämna dit honom. Det sista jag vill ha nu är magsjuka!

    Jag börjar också att tröttna på att vara gravid samtidigt som jag börjar att bli bra nervös inför förlossningen.

    Min förra förlossning var väldig jobbig och jag mådde psykiskt dåligt vilket sätter sina spår. Jag har haft kontakt med en Klarabarnmorska i Västerås och det har hjälpt litegrann men mina hjärnspöken och alla tankar tampas jag med iaf.

    Jag äter antideppressiv medicin och har gjort det i ca 3 månader nu och dem gör så att jag mår bättre.

    Jag blir också rastlös av att gå hemma enär jag knappt får göra någonting utan att sonen ska ropa på mig eller sysselsättas mest hela tiden. MEN  jag kunde faktiskt vila på soffan idag medans han tittade på Bompa och det var så skönt!

    Slutgnällt för den här gången!

  • boktok
    na96gen skrev 2011-02-18 09:33:22 följande:
    ja det är så jag gjort nu .. stått ut Tyst därför jag undrade om man vågade ta något alls...
    Jag hörde mig för med sonens läkare och hon sa att jag kunde äta Mollipect fast jag är gravid så det gjorde jag. Men den är på recept så hör med apoteket vilken som man kan äta under graviditeten.
  • boktok

    Grattis alla ni som har fått bebisar!

    Själva så väntar vi och väntar. Jag kan ju lika gärna gå över 2 veckor, det är det ingen som vet eftersom min första graviditet slutade med akut snitt.

Svar på tråden Vi som har BF i Februari 2011 (Nya tråden)