Neko skrev 2010-08-24 00:10:54 följande:
Jag har också så... men jag ser inte det som något dåligt mestadels. Visst är det jättejobbigt ibland när man ser någon som blir utsatt för något elakt på TV eller så och man bara liiider för deras skull =/ Men samtidigt tycker jag att det är lättare att se hur folk egentligen känner sig innerst inne, dvs att man kan se om de egentligen är ledsna oavsett hur mycket de försöker dölja det, och det kan ju vara bra att göra så att man kan bry sig om dem mer eller försöka göra det bra för dem.
För mej känns det nästan som att jag känner andras känslor lika starkt som de gör =S
Nej det behöver ju inte vara dåligt att ha empati, det betyder ju oxå att man bryr sig om andra människor. Jag är otroligt känslig, men antar att jag utåt visar att jag är ganska tuff. Det värsta med mej själv är att jag aldrig kan ge svar på tal om det skulle behövas (även om det är ett skämt),
då blir det att jag är tyst ist, och nästan hatar den paersonen som trycker ner en, utan att bry sig. Ja det med känslor som andra känner, så känner jag med.... man blir så emotionellt involverad så det blir jobbigt.
Jag kommer aldrig att förstå hur folk kan vara elaka utan att dom fattar att dom är det. Säga taskiga saker,göra taskiga saker... Ibland känner jag för att bara bli kall o hård o inte bry sig, för det är FÖR jobbigt, men det kommer ju inte att funka heller....
När jag tänker på hur min sambos ex (barnens mamma) har behandlat honom så får jag ångest o tycker såå synd om honom. Han är ju världens snällaste...