• Sofiero

Virka ihop maskor

Nån som kan ge mig ett snabbt och antagligen enkelt svar på en fråga om virkning??
    Man börjar ju varje varv med en lm för att komma upp i rätt höjd. Nu ska jag virka ihop de två första och de två sista m på v.
    Hur virkar jag ihop en fm med en lm?? 

• Svar på tråden Virka ihop maskor
  • Teskedsmamman

Du sticker in och hämtar tråden i första fasta maskan, men dra inte igenom tråden i fasta maskan och luftmaskan, du ska ha 2 öglor på nålen, sedan gör du om samma sak, stick in nålen och hämta tråden i andra fasta maskan så att du har 3 st öglor på nålen, NU virkar du ihop dem alla tre,

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Sofiero

Tack, jag tror jag fattade! Får se när jag plockar fram virkningen imorrn :)

Jag kollade lite i den tråden, men tycker det är jobbigt att leta efter något specifikt bland nästan 3000 inlägg. Okej om man bara vill ha idéer eller så.

Tack igen! 

• Sofiero

Nu har jag funderat... Dock inte testat ännu, men funderat.
    Om man gör som du skrev, blir det inte som att man virkar ihop tre maskor då?? Om inte den här lm hade varit inblandad så hade jag ju stuckit ner i första fm, hämtat, stuckit ner i andra, hämtat och dragit igenom. Nu är ju lm första fm så i vanliga fall går jag ju inte ner i första lm alls, ska jag göra det nu, menar du.?? Det är ju första och andra som ska tas ihop, men nu ska jag även ner i tredje och hämta och dra igenom??
    Tänker jag helt fel..?? 

Svar på tråden Virka ihop maskor