Inlägg från: MammaZazza |Visa alla inlägg
  • MammaZazza

BF maj 2011

Grattis till ditt +, tråkigt att du fick mf förra gången. Jag plussade igår....så glad. Så det blir bf 5 Maj 2011 Glad Är det ditt första barn? vi har en liten pojk på 2 år och 4 månader sedan innan. Hur mår du? Känner du av något ännu? Jag har redan mått illa på morgonen i 4:a dagar...usch.

• MammaZazza

Vet att mvc på sjukhusen ofta skriver in i v.9 men sista gick jag på ett ställe som heter Barnmorskegruppen i Göteborg och där skrev dom in i v.11-12 och då fick man även ett UL. Jag bor i Kungsbacka nu men kommer gå hos den barnmorskan som jag hade sist i Göteborg. Trivdes så bra med henne Glad

• MammaZazza
    soosi skrev 2010-08-24 10:14:44 följande:
    Hmm... borde jag ringa och byta tid? vad är skillnaden om jag går dit v 9 eller v 12?

Jag håller med, du behöver absolut inte byta tid. Som Skalbagge skriver så är det vanligt med mellan v.9-v.12. Anledningen att dom skriver inte lite senare där jag har gått är att alla får ett tidigt ultraljud i v.11 eller v.12, vilket jag tyckte kändes väldigt skönt förra gången. Då fick man se att hjärtat tickade och man kunde lugna sig lite.
  • MammaZazza
    FruganH skrev 2010-08-24 12:01:10 följande:
    Gick in och kollade på deras hemsida och de verkade ju bra. Skall nog se om man kan få en tid hos dom, men det verkar rätt svårt om man ska tro deras hemsida. Du som gått där förut, är det bäst att skicka in en intresseanmälan via hemsidan eller ska man ringa?
    Jag skickade in en intresseanmälan förran gången och fick en tid i v.11, dom har halsosamtal+inskrivning med ul på samma gång så det är därför man inte får en tidigare tid. Denna gången var jag i kontakt med dom via mail innan jag fick mitt + eftersom jag vill ha samma bm, har en bakgrund av ätstörningar så även om jag är "frisk" idag så har det medfört en skräck för vågen. Då är det skönt att slippa förklara det för en ny barnmorska. Då sa iaall fall hon som jobbar i receptionen att det inte spelar någon roll om man skickar in via hemsidan,mail eller ringer. Skickar du in via hemsidan så hör dom av sig relativt fort.

Vart i Göteborg bor du? Vi flyttade ju från nya Gårda i Januari till Kungsbacka.
  • MammaZazza
    FruganH skrev 2010-08-24 13:32:19 följande:
    Okej, då skall jag fylla i en intresseanmälan och skicka in idag! Hoppas du kan få samma bm som tidigare då, kan förstå att det vore skönt att slippa dra hela historian en gång till.
    Jag bor på Hisingen, men det är ganska centralt. Bussen till brunnsparken tar bara ca 10 minuter Glad man får gå dit oavsett var man bor antar jag?
    Ja det går väl någon buss in i området där, någon industribuss tror jag. Men när jag bodde inne i stan så gick jag eller så tog jag spårvagm till hållplatsen Nordstan och gick därifrån. Nu blir det bilen eftersom man bor i Kungsbacka men jobbar ialla i Torslanda så det blir ingen jätte omväg så länge man kan få tider som passar någorlunda med tiderna på jobbet. Jag kommer få samma barnmorsk så det känns jätte skönt. Jag trivdes väldigt bra på Barnmiorskegruppen, mer hemtrevligt och mysigt än sjukhus lokaler Glad
  • MammaZazza

Jag har mått lite illa 5 dagar på morgonen nu men det går över fort. Ömma & svullna bröst, jätte svullen mage & känner dofter starkare. Vi har berättat för våra föräldrar redan...kunde inte hålla oss. Men annars kommer vi inte att berätta förrän runt v.12. Om nu min mage går att dölja så länge =)

Svar på tråden BF maj 2011