• soosi

BF maj 2011

grattis till er alla! Jag plussade i söndags och är otroligt glad! beräknad 30 april / 1 maj, där nånstans. Mina symptom än så länge är trötthet, yrsel och ont kring äggstockarna, som svagare mensvärk... blev orolig i början men har förstått att det är normalt.. det jag fasar för mest är illamåendet som alla pratar om..!
    jag ringde barnmorskan idag och ska på inskrivning i vecka 12, jag hade för mig att man skulle göra det redan i vecka 9.. någon som vet något?

• soosi
    MammaZazza skrev 2010-08-24 10:08:40 följande:
    Vet att mvc på sjukhusen ofta skriver in i v.9 men sista gick jag på ett ställe som heter Barnmorskegruppen i Göteborg och där skrev dom in i v.11-12 och då fick man även ett UL. Jag bor i Kungsbacka nu men kommer gå hos den barnmorskan som jag hade sist i Göteborg. Trivdes så bra med henne Glad
    Hmm... borde jag ringa och byta tid? vad är skillnaden om jag går dit v 9 eller v 12?
  • soosi
    FruganH skrev 2010-08-25 11:56:36 följande:
    Jadu, vem vet när den lille känner sig färdigbakad Glad

Jag mår helt okej. Lite svullen mage, mensvärk (som kan göra rätt ont iförsig), springer oftare och kissar, mer hungrig. Har inte varit illamående direkt, mest korta stunder, men imorse vaknade jag och mådde illa, men det gick över när jag väl gått upp och fått i mig lite filmjölk Skrattande

Har nog inte riktigt förstått det här ännu! Och är sååå orolig att det skall hända något. Men man får väl försöka njuta och ta en dag i sänder. Man kan ju  inte göra så mycket om det nu skulle bli MF eller nåt..

Har ni berättat för några om graviditeten? Här vet bara sambon och en av mina arbetskamrater. Hon är en nära vän och också gravid, så det kändes helt rätt att berätta för henne. Men när ska man berätta för alla andra? Jag vill nog vänta till v 12 när risken för MF minskar, men kan man hålla sig så länge? Drömmer
    Jag är i v 5 och vi har berättat för både föräldrar och de närmaste som vi litar på och vet finns där för oss och stöttar oss oavsett vad.

Jag har precis samma symptom som dina förutom att jag sluppit illamåendet än så länge, vilket gör mig både glad och orolig. Det är så blandade känslor! Jag vet inte vad jag ska ta mig till, försöker slappna av men så kommer dom där hemska tankarna om vad som kan hända.. blää!
  • soosi
    icecreamlover skrev 2010-08-25 18:26:19 följande:
    Här är det än till som gärna vill hoppa in!
    Jag plussade den 22/ 8 och har BF 1 Maj. Det var verkligen inte plannerat den här gången. Vi har en 14 månaders kille så det kommer bli 23 månader mellan barnen om nu liten vill stanna i  magen dvs. Hoppas verkligen det för det är inte klokt hur snabbt det går att knyta an till nått så litet och som man ännu inte känner av och som man bara vet existerar genom ett plus på en sticka! Den här gången fick jag en nidblödning (som jag nu förstår att det var så här i efterhand) men menkramp och blod ca 10 dagar efter ÄL. Trött är jag, somnar 9 om kvällarna, gråtmild till 1000! Blir lite äckelmagad titt som tätt och har redan börjat få lite cravings ;) Fast man vet ju inte om det är hjärnan som spelar mig ett spratt!
    jag plussade också 22:a aug och beräknad 1 maj! vad kul, grattis! Glad
  • soosi
    FruganH skrev 2010-08-26 15:54:46 följande:
    Tänkte bara skriva att i början så kände jag också att det gjorde ont på ena sida, typ som att det gjorde ont kring äggstocken. Oroade mig också för utomkveds, men sen så hoppade värken till andra sidan och efter det så har den alternerat lite. Så nu är jag mindre orolig som tur är. Men tusan vilken molvärk jag får ibland.. Herregud, till och med värre än mensvärk! Får hoppas att det är ett bra tecken och att allt går bra för pyret därinne!

Och ja, tänk, nästa sommar så går vi och bär på små underverk om allt går som det ska! Hjärta
    precis så kände jag också i början, det värkte ibland på ena sidan och sedan flyttade sig värken till andra sidan.. nu känns det mest som mensvärk och då värker det verkligen! brukar vakna av det under natten ibland. Inget illamående hittills, däremot konstant hunger!!
  • soosi
    Tiiinaa skrev 2010-08-27 03:32:19 följande:
    Ooh jag mår illa nu. Inte så jättefarligt men det är så jag känner det. Hittils har det hjälpt att knapra på körsbärstomater och saltinerkex. Hur långt gångna är du/ni? Det låter som ni har kommit så långt när ni pratar om förut i början och nu...hehe! Jag är i vecka 5, byter veckor mellan söndag och måndag så det kommer bli lätt att hålla reda på :) Jag ska på inskrivning den 20 september, samma dag som frökenHanna såg jag nu :)
    jag är också i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon eller söndag (är inte jättesäker på om jag räknat rätt). Jag ska på inskrivning 13 oktober, känns sååå långt dit! Men då får jag också ett UL så det är skönt.
  • soosi
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-30 07:44:37 följande:
    Kul att det kommit så många hit!

Alltså kan man må illa ena dagen och sedan inte känna nåt illamående andra dagen? och ena natten behöva gå på toa flera ggr och andra natten ingen gång!? blir tokig på det här.. men man ska ju inte oroa sig men man går ju och känner efter såklart. Sedan hade jag molvärk sist vid den här tidpunkten (sluta i mf) men jag har inte haft molvärk alls nästan denna gång.

Många funderingar....  tempen fortsätter hålla sig hög i alla fall!
    Jag känner också att symptomen kommer och går... reagerar speciellt på brösten, för ett par dar sen var dom helt svullna och ömma, och igår började dom gå tillbaka till sin vanliga form och känsel.. känner inget idag heller, blir verkligen orolig.. molvärken har också nästan försvunnit helt..
  • soosi
    skalbagge skrev 2010-08-31 19:16:27 följande:
    Va jobbigt det är det här med gravtecken.....igår hade jag ömma bröst, molande värk, idag känner jag ingenting!! Jag blir så jäkla nojjig av det här, vill känna hela tiden!!!

Är det många som har det såhär att alla tecken kan vara bortblåsta vissa dagar?

Jag längtar ihjäl mig till 23/9 då jag ska på VUL.
    Precis samma med mig och jag är också i v 6. hade molvärk och ömma bröst, kissnödig.. för några dar sen försvann symptomen. jätteorolig.
Svar på tråden BF maj 2011