FruganH skrev 2010-08-25 11:56:36 följande:
Jadu, vem vet när den lille känner sig färdigbakad
Jag mår helt okej. Lite svullen mage, mensvärk (som kan göra rätt ont iförsig), springer oftare och kissar, mer hungrig. Har inte varit illamående direkt, mest korta stunder, men imorse vaknade jag och mådde illa, men det gick över när jag väl gått upp och fått i mig lite filmjölk
Har nog inte riktigt förstått det här ännu! Och är sååå orolig att det skall hända något. Men man får väl försöka njuta och ta en dag i sänder. Man kan ju inte göra så mycket om det nu skulle bli MF eller nåt..
Har ni berättat för några om graviditeten? Här vet bara sambon och en av mina arbetskamrater. Hon är en nära vän och också gravid, så det kändes helt rätt att berätta för henne. Men när ska man berätta för alla andra? Jag vill nog vänta till v 12 när risken för MF minskar, men kan man hålla sig så länge?

Jag är i v 5 och vi har berättat för både föräldrar och de närmaste som vi litar på och vet finns där för oss och stöttar oss oavsett vad.
Jag har precis samma symptom som dina förutom att jag sluppit illamåendet än så länge, vilket gör mig både glad och orolig. Det är så blandade känslor! Jag vet inte vad jag ska ta mig till, försöker slappna av men så kommer dom där hemska tankarna om vad som kan hända.. blää!