• Mary

BF maj 2011

Jag plussade just!!! :D :D :D
    BIM -4 och ganska svagt, men BF ska vara 9 maj enligt uträkning...
    Första barnet så vi är jätteglada. Gud va spännande detta är!

• Mary
    Tiiinaa skrev 2010-08-26 15:47:59 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Grattis {#emotions_dlg.flower}

Visst är det en helt surrealistisk känsla?! Jag kunde inte fatta , inte förstå, inte greppa att jag faktiskt hade en liten växande frögurka i magen...eller jag kan det nog inte ännu! GRATTIS till dig MARY!!!!
    Verkligen helt underlig känsla... Det har inte sjunkit in ännu...
    Grattis tillbaka! och till alla andra här inne för den delen...
    Insåg just att jag bara klampade in i den här kanalen. Hoppas jag får vara med :)
    skalbagge skrev 2010-08-26 20:06:35 följande:
    Jag är oxå toksvullen om magen...känner mig som en uppblåst ballong! Undrar vad det beror på, någon som vet?
    Jag är också svullen i magen. Undrar om man kan minimera det, så man slipper gå runt med en ballongmage innan man vill avslöja något Glad
  • Mary
    skalbagge skrev 2010-08-27 21:16:26 följande:
    Någon mer som har smärtor i underlivet och livmodern? Jag vill att tiden ska gå fort nu så det kan bli vecka 12, är så jobbigt att vara nojjig för missfall!!!
    Jag har också det, lite till och från... Men idag har det inte varit så jättemycket och då blir jag smått orolig...
    Önskar också att tiden ska gå fort till vecka 12, men det kommer säkert gå bra Glad. Vi får stötta varandra fram till dess!
  • Mary

Lägger in mig jag med. Såg att Jane C inte kom med heller, så jag skrev in dig igen :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
  • Mary

Gulliguld: Listan blev lite kortare efter din ändring, så jag ändrade tillbaka, och la till dig...
    Så ingen råkar fortsätta på den felaktiga så fixar jag på en gång...

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
  • Mary

Jag har också väldigt varierande symptom. Mår toppen idag Glad, men var sjukt trött igår t.ex.
    Tycker också det är jobbigt med osäkerheten... Men det är ju tidigt än så länge, BIM+1.
    Känner jag mig själv rätt kommer jag att bli lugnare först i vecka 12.
    Egentligen är det ju rätt poänglöst att oroa sig, men hur kan man sluta?

• Mary

eftersom jag oroar mig lite över allt möjligt. Helt onödigt, jag vet... Men iaf så tänkte jag göra ngt konstruktivt och boka tid på barnmorskemottagningen. Men då har jag en fråga till er:

- Ska man ta en som ligger nära hemmet eller nära jobbet?

Det kommer ju bli lite jobbigt att behöva gå tidigt från jobbet om man tar nära hemmet, men å andra sidan vill man väl ha det nära hemmet om man senare i graviditeten mår sämre och vill ha närheten...

• Mary
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-01 08:02:13 följande:
    Plussar ni starkare när ni testat några dagar efter ni först plussat??

blir plusset starkare eller förblir de samma svaghet/styrka som från början?
    Ja, det bli lite starkare för varje dag. Glad
  • Mary
    we wish for a baby skrev 2010-09-01 20:29:10 följande:
    Jag är oxå SUPER trött, har turen att vara sjukskriven just nu så jag behöver inte tänka på att inte somna på jobbet.... men gud så allt går i SLOOOOMMMOOO :) Äter jämt, lite & ofta ja hela tiden, inatt klev jag upp 4 på morgonen & satte mig i soffan & åt kakor medans ja typ fortfarande sov... vaknar till så livrädd att jag nästan sätter i halsen då min man helt plötsligt står bakom ryggen på mig & säger - sitter du här & äter kakor :)) Jag blev så rädd ni vet så där så man blir vansinnig samtidigt haha smygätaren de är jag de :)) Hoppas jag får mina tester från testlagret imorgon, är lite av en testoman :)) Första gången jag beställer därifrån, är de någon av er som vet hur lång leverans de är? Betalade med kort & de stod att orden behandlades omedelbart.
    Jag är också väldigt trött idag, men igår var jag jättepigg! Så det varierar för mig...

Jag har beställt från testlagret tidigare, och de har alltif kommit i brevlådan dagen efter (eftersom jag beställt innan kl 16). Så de är rätt snabba :)
  • Mary
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-03 07:34:20 följande:

Jag plussade ju på bim-4 svaaagt.. nu på bim+1 så kommer plusset fast efter kontrollstrecket (CB).. när jag plussade sist (då det visserligen blev mf) så kom plusset innan kontrollstrecket.. vad betyder detta.. varför är det svagare plus denna gången.

Någon mer som testar med CB? Får ni ert pluss innan eller efter kontrollstrecket??

Kan det inte vara så att det beror på når ägget fäste. Dvs om det fäster en dag tidigare får man lite starkare utslag. Om du tar test på morgonen med några dagars mellanrum, och om du då ser en ökning så borde ju det innebära att allt är normalt. Jämför dig inte med andra och inte med tidigare graviditeter för alla omständigheter är ju olika från gång till gång. Det kan hända att din ägglossning var senare den här graviditeten t.ex. Om det skulle vara så att HCG inte ökar (om du testar med typ 4 dagars mellanrum) eller om det går neråt så är det ju en annan sak. Dock vill jag säga att även det kan ju ha och göra med omständigheter som t.ex. utspädd urin.
Svar på tråden BF maj 2011