• mariesu

BF maj 2011

Hej och Grattis till allihopa!  Har BF 4 maj, blir tredje barnet, har nog fortfarande inte fattat det. :)

Är också jättesvullen om magen, läste någonstans att det beror på att magen jobbar långsammare så här i början av graviditeten. Kanske funkar om man äter Activia eller nåt som får lite fart på magen, ska prova det.

• mariesu

lägger till mig med :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
  • mariesu

Misswiren: Jag fick också en blödning efter sex när jag var gravid med mitt första barn. Det var ingen fara, blödningen slutade och min pojk är nu 7 år. Så förhoppningsvis är det ingen fara för dig heller. Jag tror att man får en ganska kraftig blödning och mer ont när det är missfall.

Lycka till!

• mariesu

Mina gravsymptom kommer också och går men jag har inte haft så tydliga gravsymtom med någon av mina tidigare graviditeter heller och de gick ju bra ändå så jag får väl tro att det gör det den här gången också.

• mariesu

Tycker också det känns tidigt att handla mammakläder men snart måste jag, mina andra kläder passar inte längre. Får ont i magen av att ha dem på mig.

Har inte berättat för barnen än, vet inte riktigt när vi ska göra det. När vi berättar för dom så kan vi ju inte begära att de ska hålla tyst och inte berätta för någon annan. Sen blir det så lång väntan för dom om vi berättar för tidigt. Vill i alla fall vänta tills v 12 då risken för missfall minskar. Kan bli svårt att förklara ett MF för en 5 och en 8-åring. Helst skulle jag vilja vänta till UL i vecka 17 men jag tror inte att det går. Vill ju berätta för dem innan alla andra får veta det. SVÅRT Obestämd Ni andra som har barn sen tidigare hur har ni tänkt göra?

• mariesu

Enligt den ska jag få en pojke men jag tror att det är en tjej Glad. Får se vem som har rätt.

• mariesu
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 07:02:20 följande:
    alltså jag har blivit helt übernojjig!!! Jag är helt övertygad om att det inte finns en gnutta liv kvar... har knappt inga symptom kvar men har varken haft ont eller någon blödning... jag måste verkligen ringa barnmorskan idag!!! Detta sätter sig på psyket!!!!!!

Jag tänkte på en annan sak, var det inte någon som skrev att magen kunde svälla i början för att sedan gå tillbaka? Jag känner mig inte alls så svullen längre och kan dra in magen som vanligt nu och det känns ju helt konstigt... går i v 10 idag... kanske ska begära på ett VUL? För vad ja har förstått känner man inte av ett MA!?
    Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.
  • mariesu
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 11:41:23 följande:
    så har jag ju med känt mig men nu känns det inget alls, inget illamående och så.... men det kanske går så fram och tillbaka!? Har inte fått tag i nån BM heller... men jag ska försöka igen!
    mariesu skrev 2010-09-28 08:49:44 följande:
    Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.
    snälla berätta vad hon säger så kanske jag kan lugna mig lite!!jaha okej! Det verkar ju logiskt! Kanske det som är på gång?
    Det var inget att oroa sig för sa BM. Allt eftersom kroppen vänjer sig vid graviditeten så kommer symtomen minska. Igår kväll var jag uppblåst som en ballong igen och idag mår jag så illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen Tungan ute. Aldrig är man nöjd, antingen är det för lite symtom eller så är det för mycket Skrattande.
  • mariesu
    Fröken Löken skrev 2010-10-06 12:51:15 följande:
    shi va min mage växer!!!! Är i v 11 (10+1) Jag börjar fundera på om det är som jag är fet eller om jag har räknat fel på vekorna, att jag egentligen blev gravid månaden innan... tog ett test då fast jag fått min mens men det var neg. Mensen var skitkonstig den månaden med bara två dagar (brukar ha fyra) och sen borta i tre dagar för att sen komma lite, lite såntdär (ursäkta) brunt... Jag tog bara ett test men kanske skulle tagit fler!??!!??!
    Har redan börjat använda mammabyxor då de känns mest bekväma och så blir det mysbyxor hemma!!

ja ja... det lär vi ju få reda på vid UL... ska på inskrivning nästa torsdag den 13 så vi får väl tid för UL då, sen ska vi lyssna på hjärtljuden också innan dess, mycket spännande som försiggår nu!!
    Funderar på samma sak. Känner också att magen har växt lite för fort, har använt mammabyxor sen ett par veckor tillbaka. Är idag i vecka 10+0. Jag hade gravidsymtom innan sista mensen och var helt säker på att jag var gravid men det visade neg på grav test. Har pratat med BM och hon tyckte att när jag får remissen till RUL så ska jag be om ett så tidigt UL som möjligt.
  • mariesu
    LiAnnA skrev 2010-10-24 00:36:16 följande:
    Skulle gå in i v 14 i morgon men min lill* ville inte stanna hos mig..Gråter

Tar bort mig från bf listan..
    Hoppas på lyckan för er andra att ni få en vår bebis.
    /LiAnna
    Usch va tråkigt! Beklagar! Du får inte anklaga dig själv, det kan man aldrig veta vad som gick fel.
Svar på tråden BF maj 2011