• Tiiinaa

BF maj 2011

Hej.. Får jag vara med här!

Jag plussade den 21/8 på BIM -1 . Snacka och en chock för mig! Jag är i vecka 5 (4+3) idag och har BF 1 Maj...har fått lite olika uträkningar med olika graviditetsuträknare men jag går efter dem som säger att jag blev gravid den 8 augusti för den dagen är jag typ helt säker på att jag hade min ÄL. :)

Jag har börjat må illa mer och mer de senaste dagarna. I förrgår kände jag bara av det lite lite grann på kvällen, trodde nästan att jag inbillade mig det. Men så igårkväll tog jag ett nytt graviditetstest som visade ett streck som var så starkt jag aldrig förr sett det. Då tänkte jag att jag nog börjat få rätt mycket hormoner i kroppen nu. Och visst fasen vaknar jag upp idag och mår ILLA. Inte bara diffust eller "jag tror kanske jag mår lite illa"-illamående utan riktigt illamående. Det sitter bara i halsen om det låter logiskt, alltså jag mår inte illa i kroppen eller i magen så som man gör när man är magsjuk, jag mår bara illa i halsen. Uäää! Men jag är ändå såå glad! Det betyder ju förhoppningsvis att den lilla lever, växer och frodas där inne!

Annars har jag lite känningar, som dragningar och en pirrande känsla i livmodern och även lite värk i ljumsken...värken i ljumsken oroar mig lite för utomkvedshavandeskap, eftersom det gör ont på ena sidan bara och strålar ut lite i benet. Men jag ska försöka slappna av bara och inte leta tecken på missfall eller farligheter. Njuta av tiden som är nu bara så får framtiden utvisa vad som kommer hända. Mina spekulationer och analyser kring ljumsksmärta eller bruna flytningar gör ju egentligen varken till eller från. Det som händer händer och jag är nog rätt maktlös i det läget. Men jag HOPPAS så innerligt att allt kommer gå vägen!

Tänk tjejer vi ska bli mammor i vår!!!!HjärtaHjärta

• Tiiinaa
    soosi skrev 2010-08-26 15:36:14 följande:
    jag plussade också 22:a aug och beräknad 1 maj! vad kul, grattis! Glad
    Samma här :) :) Hade ni era BIM då den 22 eller? Det hade jag! Men enligt uträknaren är jag fortfarande i vecka 4+3, tänker att eftersom det är torsdag och jag hade BIM i söndags så borde jag väl vara i vecka 4+4....men jag kanske inte riktigt fattar hur man räknar dagar hit och dit. Jag har inskrivning hos BM den 20 september, hon kommer säkert räkna åt mig då så jag går helt efter vad de säger åt mig! Sen blir det säkert ändå ändrat vid RUL!!

Hörrni jag har en sån extra längtan till Jul det här året. För tänk er på julafton, då är vi väl runt vecka 22, eller där nånstans, och då har man förhoppningsvis börjat få lite mage och börjat känna bebisens sparkar. ÅÅh  vad jag  längtar.
  • Tiiinaa
    Mary skrev 2010-08-26 15:42:42 följande:
    Jag plussade just!!! :D :D :D
    BIM -4 och ganska svagt, men BF ska vara 9 maj enligt uträkning...
    Första barnet så vi är jätteglada. Gud va spännande detta är!
    {#emotions_dlg.flower} Grattis {#emotions_dlg.flower}

Visst är det en helt surrealistisk känsla?! Jag kunde inte fatta , inte förstå, inte greppa att jag faktiskt hade en liten växande frögurka i magen...eller jag kan det nog inte ännu! GRATTIS till dig MARY!!!!
  • Tiiinaa
    FruganH skrev 2010-08-26 15:54:46 följande:
    Tänkte bara skriva att i början så kände jag också att det gjorde ont på ena sida, typ som att det gjorde ont kring äggstocken. Oroade mig också för utomkveds, men sen så hoppade värken till andra sidan och efter det så har den alternerat lite. Så nu är jag mindre orolig som tur är. Men tusan vilken molvärk jag får ibland.. Herregud, till och med värre än mensvärk! Får hoppas att det är ett bra tecken och att allt går bra för pyret därinne!

Och ja, tänk, nästa sommar så går vi och bär på små underverk om allt går som det ska! Hjärta
    Faktiskt nu ikväll så har jag ont på andra sidan Skrattande. Först tänkte jag: "jaha, nu har jag utomkveds på båda sidorna. Skiiit"! Men sen så skrattade jag lite åt min övernojjighet och kunde faktiskt lugna ner mig några snäpp efter det! Jag tror att det är ligamenten som livmodern "hänger" i som det drar i, och då kommer den där värken! Hoppas det i alla fall! Jag hade faktiskt mer molvärk innan BIM, då gjorde ont som f*n i ett par dagar. Men sen nu gör det inte så ont längre, förutom den där "utomkveds"-värken då...men det är ju inte utomkveds. Det FÅR inte vara det helt enkelt!

Jag tycker att vi bestämmer oss för att allt går som det ska. Vi kan ju börja med att säga att vi väntar barn, inte missfall, så får vi se om vi börjar tro det själva snart också. Positivitet smittar!
  • Tiiinaa
    soosi skrev 2010-08-26 16:54:47 följande:
    precis så kände jag också i början, det värkte ibland på ena sidan och sedan flyttade sig värken till andra sidan.. nu känns det mest som mensvärk och då värker det verkligen! brukar vakna av det under natten ibland. Inget illamående hittills, däremot konstant hunger!!
    Ooh jag mår illa nu. Inte så jättefarligt men det är så jag känner det. Hittils har det hjälpt att knapra på körsbärstomater och saltinerkex. Hur långt gångna är du/ni? Det låter som ni har kommit så långt när ni pratar om förut i början och nu...hehe! Jag är i vecka 5, byter veckor mellan söndag och måndag så det kommer bli lätt att hålla reda på :) Jag ska på inskrivning den 20 september, samma dag som frökenHanna såg jag nu :)
  • Tiiinaa
    skalbagge skrev 2010-08-27 21:16:26 följande:
    Någon mer som har smärtor i underlivet och livmodern? Jag vill att tiden ska gå fort nu så det kan bli vecka 12, är så jobbigt att vara nojjig för missfall!!!
    Ja jag har faktiskt haft lite ont i underlivet...fast bara på ena sidan, samtidigt som det gjorde ont o ljumsken på samma sida. Blev direkt nojjig för utomkveds, men nu har värken (eller egentligen är det ju ingen värk, det gör inte särskilt ont, men det känns) gått över till andra sidan så jag är lite lugnare. Just nu känner jag av pulsen i livmodern supertydligt...det hamrar därinifrån! Det känns att livmodern är aktivare än vanligt Skrattande.

Åhh jag vill också att det ska bli vecka 12 snart, men vi får ta ett steg i taget!! Milstolar på vägen som är väda att umärksamma får kanske tiden att gå fortare. En stor milstolpe som händer nu inom det närmaste är att bebisens hjärta börjar slå. Läste att det sker någon gång mellan dag 22 och 26 (sen befruktning, inte senaste mensen)! Ofattbart! Jag är på dag 19 så snaaart har min bebis ett hjärta!!
  • Tiiinaa

Hej alla nattugglor...och alla morgonpigga som läser detta imorn bitti eller under dagen för den delen Foten i munnen.

Just nu är det lite synd om mig... eller det är det ju egentligen inte för jag är världens lyckligaste som har ett litet växande frö i magen, men är nu i vecka 4+6 och illamåendet har krypit sig på mig mer och mer de senaste dagarna, och nu ikväll och inatt är det som det slagit mig med knytnäven rakt i halsen. Uscha vad illa jag mår. Och det sitter verkligen bara i halsen illamåendet. Jag kunde INTE borsta tänderna ordentligt i kväll för jag fick kväljningar av tandborsten. Det känns som det är lite väl tidigt att bli illamående, men å andra sidan de grav.test jag gjort de senaste dagarna har visar ett streck som är typ helt mörklila (testlagrets stickor) istället för den lite ljust babyrosa färg som de visade för en vecka sedan...antar jag har hormoner så det svämmar över i kroppen. Gravid

Vilken tur ändå att jag uppenbarligen producerar bra med hormoner då lär det väl räcka till bäbis för att växa, men måste det bli över hormoner till mig så jag mår illa?! Hehe. Jag vill egentligen inte klaga, bara tala om vilken rolig känsla det är att må så illa och bara önska bort känslan, och samtidigt vara ganska glad och tacksam över det där illamåendet.

Haha gud vad jag pladdrar. Men det är mitt i natten så min ursäkt är trötthet. En annan sak som faktiskt hjälpt mig lite mot illamåendet är att småäta hela tiden. Favoriten just nu är körsbärstomarer tillsammans med saltinerkex Skrattande.  Är det någon som har värdefulla tips mot illamående så säger jag; Ja TACK! För ska man fortsätta så här kommer man ju hinna gå upp en 10 pannor innan man ens hunnit halvvägs. Jag vill ju vara en av de lyckligt lottade kvinnor som bara får en kula på magen som sedan försvinner två dagar efter förlossningen. (Lycka till till mig, haha)

Hur känner ni här på forumet: Är ni oroliga för hur kroppen kommer ändras under gravidteten? Min största nojja är bristningar...men får jag det så är det ju så, men slipper helst!

• Tiiinaa

Nu skrev jag in mig i listan också :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
  • Tiiinaa

Oj oj vad illa jag mådde igårkväll :) Sambon säger fortfarande bara "härligt" så fort jag säger något om illamåendet. I början var det gulligt, för då var det bara härligt att känna något som hade med graviditeten att göra, men nu säger jag till honom att han måste sluta säga härligt snart för nu är det inte så härligt. På mig är det bara kvällsillamående och inte morgonillamåede..haha konsigt hur kroppen fungerar egentligen.

På detta illamående har jag gått och blivit dunderförkyld också och oroar mig att förkylningen påverkar bebisen något. Är det någon klok som vet något om förkylning så här tidigt i graviditeten?

Ytterligare en sak är att vi ska flytta idag! Så det är lite att ta tag i där med andra ord, vi lever i ett kartongberg och jag kan inte bara bädda ner mig och meditera. Nej nej, jag måste vara på allerten och packa, lyfta (inte för tungt) och sedan ska vi spackla och tapetsera i nya lägenheten, och för att inte tala om sen när v måste packa upp all skit man har igen...pju blir trött bara av tanken. Men lycklig är jag Skrattande

• Tiiinaa

Hej alla glada!! Undrar om det är någon som varit med från början kvar här inne som minns mig? Senast jag var här inne var jag väl i vecka 5-6 tror jag. Sen dess har jag hunnit med flytt och renovering och en evig väntan på att internet ska komma igång i nya lyan. Men nu ÄNTLIGEN har vi internet igen.

Är i vecka 9 nu (8+3) :) Var på inskrivning idag och fick mitt BF ändrat till den 28 april istället för 1 maj som jag räknat ut själv.. så nu vet jag inte om jag ska vara kvar här hos er där jag började eller smita över till en ny främmande aprilgrupp..jag får se, Kanske håller jag mig kvar här en stund till i alla fall (om jag får).

Hur jag mår? Ja ILLA är namnet. Jag spyr inte dagarna i ända, men jag är ändå så handikappad att jag mest bara kan ligga på sofflocket och såsa. Dricker en massa såna här varma koppen, säkert ingen näring men jag blir åtminstone mätt och slipper det värsta illamåendet. <frukt äter jag i mängder så det är väl bra! Men fy för detta illamående säger jag. Hoppas innerligt det går över som de säger i vecka 12. Bara 3 veckor kvar!!! Vill ha tillbaka min aptit!

Jag tror bestämt att vi väntar en liten flicka. Både jag och sambon säger det. Vi är såååå nyfikna och vi ska absolut ta reda på vad det blir på RUL som ju kommer bli i november-december där någon gång. Vi ska även på KUB och NUPP test nu i oktober men jag tror att det är för tidigt för att se könet då fast fråga kan man ju!

Svar på tråden BF maj 2011