• JaneEyre

BF maj 2011

Hejsan! Lägger till mig nu :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
  • JaneEyre
    Misswiren, mina bröst som brukar ömma före och under min mens ömmar inte alls nu!  Och jag har ständigt (nästan) mensvärk och lite ömhet i ryggen osv, men inga som helst blödningar bara vit flytning.
    Vet inte riktigt hur mkt man behöver blöda för att man ska misstänka mf, men jag skulle tro att man blöder lite mer och längre? Att få en liten blödning som inte varar länge har många gravida haft. Så försök att inte oroa dig och tänka på mf,  hoppas att det lulla pyret stananr!
  • JaneEyre

Jag har inte heller några som helst känningar i brösten... De verkar inte heller större eller något. Är på v. 4+1 fort ganska tidigt.

• JaneEyre

Hejsan alla gravida mammor (& pappor för den delen) :D

Oj, det var verkligen läääääänge sen jag var här å skrev. Gud, det har gått flera månader. Har varit grymt upptagen med jobbet, företaget och sen har jag och mannen varit och rest lite. Men nu är det hög tid för mig att bara koppla av och vänta tills bebisen kommer, bf har flyttats fram till 9:e Maj. Känns som en evighet dit.
    Har dock massor av funderingar...
    För det första så är min gravidmage i stortsett obefintlig, jag är idag v. 25+5 (v. 26). Jag var hos bm för snart 2 veckor sedan och jag låg perfekt till i kurvan men jag är trots detta orolig. Hur ser magen ut? Jo, den ser allmänt fet ut, typ bilring? Och den är jätte och jag menar jättemjuk!! Den känns som en vanlig tjockismage, den är inte den fina runda hårda och framförallt stora gravidmagen som jag allt för ofta ser på googels bildsökning och här på FL. VARFÖR?! Min man försöker lugna ner mig med att säga att, jag ligger bra till i kurvan, bebisen rör sig i magen, ingen graviditet är den andra lik och jag mår bra. Men nää... Det känns lite lustigt.Dessutom har jag inte handlat nått för bebisen...Jag har tyckt att det är för tidigt, kanske till och med lite dumt att göra det så tidigt? Jag vet att jag är den största pessimisten som har skapats. Men, nu äntligen är det dags för bebisshopping.

Några tips på vart man kan hitta bra och fina spjälsängar?
    Har kollat in vagnar och har tyvärr (för min makes plånbok) fastnat för en Bugaboo Cameleon vagn. Dom är ju grymt dyra men har hittat en splitterny direktt från fabriken för runt 7900 kr, den ska vi slå till med så snart som möjligt.
    Nu ska jag läsa vidare och "uppdatera" mig i tråden. Spännande, spännande :D

Kramar (förlåt för dagboksinlägget)

• JaneEyre

Nån annan som undrar hur bebis ligger ibland? Om jag ligget på låt säga, vänster sida så känner jag puffar på den sidan jag ligger men även på höger sida och i mitten. Ibland känner jag bebis puffar högt upp i magen samtidigt som jag känner honom långt ner. Borde bebbe inte fixera sig snart? (v. 30)

Förresten, nån annan som har upplevt en kittlande känsla vid underlivet, som om nått ska ut? Inte ont precis men obehagligt och som sagt.. kittlande, kommer lite då och då. Glömde tyvärr fråga BM :/

• JaneEyre
    Hiavatha skrev 2011-02-25 10:17:44 följande:
    Jag kan också känna bebisen på många ställen samtidigt, ibland undrar man hur den kan nå, såå stor är den ju inte än, hehe
    Jo, lite kittel nedåt här med, känns som att han typ kittlar en på urinblåsan Drömmer
    Bebbe kanske är en grym gymnast? :D haha

Känns som om nått vill ut, typ som en tampong eller nått. Ack, alla dessa nya upplevelser, förvisso helt naturliga men ibland läskiga.
  • JaneEyre
    JosefineK skrev 2011-02-25 10:22:01 följande:
    Vi var pà UL hàromdagen och dà bekràftade gyn vad jag redan visste egentligen, bebisen ligger alltsà med huvudet neràt (ej fixerad ànnu àr i vecka 32) och sparkar med knàn och fòtter i midjehòjd pà min hògra sida. Det som jag kànner som kittlar under magen nàra ljumskarna ibland àr dom smà klàfingriga hànderna... Hjärta
    Meen åååh Hjärta så fint :D Duktig bebbe!
    Längtar till mitt UL skall göra det om typ 2 veckor (hade föreliggande moderkaka i v. 18)
Svar på tråden BF maj 2011