Hejsan alla gravida mammor (& pappor för den delen) :D
Oj, det var verkligen läääääänge sen jag var här å skrev. Gud, det har gått flera månader. Har varit grymt upptagen med jobbet, företaget och sen har jag och mannen varit och rest lite. Men nu är det hög tid för mig att bara koppla av och vänta tills bebisen kommer, bf har flyttats fram till 9:e Maj. Känns som en evighet dit.
Har dock massor av funderingar...
För det första så är min gravidmage i stortsett obefintlig, jag är idag v. 25+5 (v. 26). Jag var hos bm för snart 2 veckor sedan och jag låg perfekt till i kurvan men jag är trots detta orolig. Hur ser magen ut? Jo, den ser allmänt fet ut, typ bilring? Och den är jätte och jag menar jättemjuk!! Den känns som en vanlig tjockismage, den är inte den fina runda hårda och framförallt stora gravidmagen som jag allt för ofta ser på googels bildsökning och här på FL. VARFÖR?! Min man försöker lugna ner mig med att säga att, jag ligger bra till i kurvan, bebisen rör sig i magen, ingen graviditet är den andra lik och jag mår bra. Men nää... Det känns lite lustigt.Dessutom har jag inte handlat nått för bebisen...Jag har tyckt att det är för tidigt, kanske till och med lite dumt att göra det så tidigt? Jag vet att jag är den största pessimisten som har skapats. Men, nu äntligen är det dags för bebisshopping.
Några tips på vart man kan hitta bra och fina spjälsängar?
Har kollat in vagnar och har tyvärr (för min makes plånbok) fastnat för en Bugaboo Cameleon vagn. Dom är ju grymt dyra men har hittat en splitterny direktt från fabriken för runt 7900 kr, den ska vi slå till med så snart som möjligt.
Nu ska jag läsa vidare och "uppdatera" mig i tråden. Spännande, spännande :D
Kramar (förlåt för dagboksinlägget)