Inlägg från: novamedfamilj |Visa alla inlägg
  • novamedfamilj

BF maj 2011

Åh jag är såå lycklig!!
    Vi fick en dotter i nov 2009, gifte oss nu i juli och IDAG (eller ja alldeles nyss) så plussade vi igen. Från början hade vi så svårt att bli gravida men så kom vår lilla prinsessa och nu lyckades vi på första försöket :). Man vill ju inte berätta för någon än, det är ju så tidigt men jag var vekligen tvungen att skriva av mig och få berätta för någon/några. Och då passade den här gruppen bra, enligt ÄL-räknaren så har vi BF 6 maj.

Grattis till alla andra som också har något litet i magen!

Jag kommer faktiskt inte heller ihåg vad man ska göra såhär i början (trots att det inte var så länge sen), så hjälp mig... Vilka vitaminer ska man äta och vad ska man mer tänka på?

• novamedfamilj

Jag tar och skriver in mig också här på listanSkrattande

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

• novamedfamilj

Usch, jag mår såå illa hela tiden.. Förra graviditeten mådde jag också illa men nu är det hela tiden dygnet runt :(. Någon annan som känner som jag? Och tröttheten  

• novamedfamilj
    Usch, jag mår såå illa hela tiden.. Förra graviditeten mådde jag också illa men nu är det hela tiden dygnet runt :(. Någon annan som känner som jag? Och tröttheten  ska vi inte tala om, var i tvättstugan igår och tvättade 3 maskiner och när jag var klar var jag så trött att jag var tvungen att sova i två timmar (mellan 18-20) sen somnade jag vid elva igen. Hur sjutton ska det gå med jobbet undrar jag.

Måste bara fråga en sak, varför får vissa göra vul? Ber man om det eller blir man erbjuden?

Grattis till alla nyinkommna gravida oxå :)
  • novamedfamilj
    zebran84 skrev 2010-09-02 12:51:49 följande:
    ps.
    visst blir det en underbar månad att få bebis i !!?? sköna Maj välkommen!!  =))
    Ja verkligen, fick mitt första barn i miotten på november och det är inte superkul med en nyfödd på vintern
  • novamedfamilj
    we wish for a baby skrev 2010-09-02 13:26:38 följande:
    Jag får ett tidigt vul för vi har gjort en provrörs befruktning, då vill kliniken som hjälpt oss kolla att graviditeten ligger rätt & att hjärtat börja ticka innan de lämnar över till mvc, men jag tror att man kan be om de oxå men vet inte hur generösa alla är på att ge de? Vi ska be om ett tidigt ul, betalar gärna för de bara jag får ett, känns länge att gå till v.17 minst innan man får se de lilla livet! De har blivit jättekonstigt för mig när jag ska kommentera i trådarna, jag har tappat en MASSA funktioner, så de går inte att skriva så snyggt allt blir bara i en klump :/ Just nu oroar jag mig för de svaga strecket jag fick på test stickan.... pressade visserligen fram dropparna för att göra testet, har precis tomt blåsan från morgon urinen när posten kom, hoppas de var därför de var så svagt, vill inte förlora pyret igen... usch så jobbig väntan vi har framför oss! Håller med till 100% om att de ska bli ur mysigt med en vår bebis, längtar redan tok mycket till julen oxå, då vi kommer vara i v.24-25 och kommer förhoppnings vis kännar små buffar från den lill*, ja vi är så lyckligt lottade tjejer!! Kram på er!!
    Ja det blir jättekonstigt när man skriver... Okej, jag har knappt hört talas om vul och därför var jag så nyfiken på vad det var och varför. Förstår verkligen att man får det när man gjort provrörsbefruktning osv, det är ju alltid en jobbig väntan fram till det vanliga ul men om det har varit problem/svårt innan graviditeten så förstår jag att man vill kolla upp det tidigare.
    Jag tror inte att du behöver vara orolig för att det visade svagt på en ev stickorna. Alla är lite olika i färgen och "starkheten", men om det visat att du är gravid så är man det. Hcg´t skulle ju inte börja sjunka än för det tar längre tid för kroppen att avlägsna det, det kan ta upp emot 9 veckor. Men om du är orolig så gå till mvc och prata med dom, dels kan dom ju lugna dig med att ta blodprover 2 dagar i rad för hcg´t fördubblas för varje dag. Jag förstår verkligen din oro, vi hade jättesvårt att få vårt första barn, men gå till mvc och be om hjälp. Det är deras jobb och skyldighet men dom brukar vara supergulliga där. Förresten har du haft ont och mycket blödningar? Man kan ju få en liten brunaktig blödning tidigt i graviditeten det kallas nidationsblödning och uppstår när embryot fastnar eller "sätter" sig. hoppas det är till någon tröst!

Massa kramar
  • novamedfamilj
    we wish for a baby:
    Usch och fy!! Vi hade jättesvårt att bli med barn men jag har aldrig fått missfall. Och att få det samtidigt som din mamma dog måste vara hemskare än hemskt. Jag ska hålla alla tummar jag har för att det går vägen den här gången och att ni få må bra. och gläm inte att utnyttja mvc så mycket som det går, dom finns alltid där och det är alltid någon som man kan känna förtroende för.

Kram kram
  • novamedfamilj

Jag skriver in både Lyckomia och Down under :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet

• novamedfamilj
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 18:07:51 följande:
    sitter just nu med mitt CB test i handen & kan inte annat än konstatera att de inte kommer bli en fortsatt graviditet utan de kommer sluta i ett MA, de är de svagaste plus jag sett & hcg värdet har sjunkigt kraftigt. Jag tar fragmin sprutor som är blodförtunnande så därför släpper med all säkerhet inte fostret själv så de blir en skrapning. ska ringa akuten imorgon för ett vul så jag får de bekräftat & kan försöka se framåt igen.... men usch så tomt de känns! Har haft ont under dagen oxå otäcka sammandragningar liksom..... så statistiken börjar visst ta sig... skit för missfall de gör så ont i kropp & själ!
    Näe fy vad arg jag blir!!! Jag har tänkt på dig så mycket dom senaste dagarna och verkligen hoppats att ni skulle klara graviditeten den här gången. Ju mer jag tänker på dig ju mer rinner tårarna längs mina kinder, det är ABSOLUT INTE synd om mig men jag känner verkligen med dig och din man/kille. Efter att jag läst din blogg och allt vad ni gått igenom så önskde jag er all lycka i världen. Jag hoppas ändå att det är fel på dom där j''la testen och att pyret i dig lever fortfarande.

Massa styrkekramar
Svar på tråden BF maj 2011