we wish for a baby skrev 2010-09-02 13:26:38 följande:
Jag får ett tidigt vul för vi har gjort en provrörs befruktning, då vill kliniken som hjälpt oss kolla att graviditeten ligger rätt & att hjärtat börja ticka innan de lämnar över till mvc, men jag tror att man kan be om de oxå men vet inte hur generösa alla är på att ge de? Vi ska be om ett tidigt ul, betalar gärna för de bara jag får ett, känns länge att gå till v.17 minst innan man får se de lilla livet! De har blivit jättekonstigt för mig när jag ska kommentera i trådarna, jag har tappat en MASSA funktioner, så de går inte att skriva så snyggt allt blir bara i en klump :/ Just nu oroar jag mig för de svaga strecket jag fick på test stickan.... pressade visserligen fram dropparna för att göra testet, har precis tomt blåsan från morgon urinen när posten kom, hoppas de var därför de var så svagt, vill inte förlora pyret igen... usch så jobbig väntan vi har framför oss! Håller med till 100% om att de ska bli ur mysigt med en vår bebis, längtar redan tok mycket till julen oxå, då vi kommer vara i v.24-25 och kommer förhoppnings vis kännar små buffar från den lill*, ja vi är så lyckligt lottade tjejer!! Kram på er!!
Ja det blir jättekonstigt när man skriver... Okej, jag har knappt hört talas om vul och därför var jag så nyfiken på vad det var och varför. Förstår verkligen att man får det när man gjort provrörsbefruktning osv, det är ju alltid en jobbig väntan fram till det vanliga ul men om det har varit problem/svårt innan graviditeten så förstår jag att man vill kolla upp det tidigare.
Jag tror inte att du behöver vara orolig för att det visade svagt på en ev stickorna. Alla är lite olika i färgen och "starkheten", men om det visat att du är gravid så är man det. Hcg´t skulle ju inte börja sjunka än för det tar längre tid för kroppen att avlägsna det, det kan ta upp emot 9 veckor. Men om du är orolig så gå till mvc och prata med dom, dels kan dom ju lugna dig med att ta blodprover 2 dagar i rad för hcg´t fördubblas för varje dag. Jag förstår verkligen din oro, vi hade jättesvårt att få vårt första barn, men gå till mvc och be om hjälp. Det är deras jobb och skyldighet men dom brukar vara supergulliga där. Förresten har du haft ont och mycket blödningar? Man kan ju få en liten brunaktig blödning tidigt i graviditeten det kallas nidationsblödning och uppstår när embryot fastnar eller "sätter" sig. hoppas det är till någon tröst!
Massa kramar