Inlägg från: we wish for a baby |Visa alla inlägg
  • we wish for a baby

BF maj 2011

Hej Tjejer!

Jag hänger gärna med er i den här tråden :) Hade en egen men såg sen att de fanns afler trådar med BF i maj som är mer aktiva Glad

Jag väntar mitt första barn med BF 2maj Hjärta

Har många symptom förutom ömma bröst, antar att de är vanligt de med att man inte känner nåt i brösten!

• we wish for a baby

Lägger in mig i listan Glad

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

Spännande att följas åt tills vi får snusa på våra bebisar!

• we wish for a baby

Hej Tjejer! Jag bor i falun & är snart 31 år, de är mitt första barn med hjälp av IVF. Har inte så många symptomer tycker jag, känner absolut inget i mina bröst, är i v.6 5+0 idag. Min man tycker att dom blivit större iallafall :) Jag har vul den 20 september, min klinik vill kolla att graiditetnen ligger rätt & att hjärtat börjat ticka innan dom lämna över mig till barnmorska :) Ska ringa till bm imorgon & boka tid för inskrivning. Vad roligt att de är så många nyblivna mammor i den här tråden & fler kommer de nog bli! Är de nån mer än jag som inte har några känningar i brösten som kan stilla mitt sinne lite, blir orolig för MA fick de i våras skrapning 10+0. I falun skiner solen idag, super nice då jag i princip till 100% går på sol energi. Är mycket tröttare, somnar jätte tidigt på kvällarna numera :)

• we wish for a baby

Jag har molvärk till & från, även illamåendet går i våger. Äter dock hur ofta som helst, är sugen på något hela tiden :) Imorgon ska jag oxå ringa BM kom inte upp till telefontiden idag, var/är så trött!! Vill att de ska bli v.12 nu så man kan släppa lite av den värsta oron. Längtar till julen gör jag oxå såg att de var nån tidigare i tråden som oxå gjorde de, är inte så stort fan av julen annars men tanken på att få vara i v.23/24 och få känna de lilla livet i mig gör mig alldeles varm & haha lite tårögd blir gråtfärdig för minsta lilla numera hehe Nä nu ska jag sätta på ugnen & förbereda äppel pajen som ska in lyxigt värre mitt i veckan :) Ha de så gottt!

• we wish for a baby

Hej tjejer! Jag fick datum för inskrivning på mvc idag, den 30 september 10:30 . Är iv.10 9+2 då. Den 20 september har jag ett tidigt vul inbokad på min klinik. Längtar som en galning :) Jag har vissa stunder hur många symptom som helst medans jag vissa inte har nåt alls, jätte skumt men säkert helt normalt.

• we wish for a baby

Jag är oxå SUPER trött, har turen att vara sjukskriven just nu så jag behöver inte tänka på att inte somna på jobbet.... men gud så allt går i SLOOOOMMMOOO :) Äter jämt, lite & ofta ja hela tiden, inatt klev jag upp 4 på morgonen & satte mig i soffan & åt kakor medans ja typ fortfarande sov... vaknar till så livrädd att jag nästan sätter i halsen då min man helt plötsligt står bakom ryggen på mig & säger - sitter du här & äter kakor :)) Jag blev så rädd ni vet så där så man blir vansinnig samtidigt haha smygätaren de är jag de :)) Hoppas jag får mina tester från testlagret imorgon, är lite av en testoman :)) Första gången jag beställer därifrån, är de någon av er som vet hur lång leverans de är? Betalade med kort & de stod att orden behandlades omedelbart.

• we wish for a baby

Fick test stickorna från testlagret idag & har nu kissat på ett test, men känner mig nu bara orolig, är första gången jag använder test från dom, har annars alltid kört med CB. Tog ett cb i måndags & fick då ett lysande blått plus hur starkt som helst. Men med test stickan ser jag bara ett ytte pytte svagt streck :/ Kan de vara så att hcg halten håller på att sjunka & jag kommer förlora pyret??? Eller är dom svagare än CB test?? HJÄLP.... vad orolig jag blev nu :/ Hoppas ni kan stilla mitt sinne är i v.6 5+2 idag

• we wish for a baby

Jag får ett tidigt vul för vi har gjort en provrörs befruktning, då vill kliniken som hjälpt oss kolla att graviditeten ligger rätt & att hjärtat börja ticka innan de lämnar över till mvc, men jag tror att man kan be om de oxå men vet inte hur generösa alla är på att ge de? Vi ska be om ett tidigt ul, betalar gärna för de bara jag får ett, känns länge att gå till v.17 minst innan man får se de lilla livet! De har blivit jättekonstigt för mig när jag ska kommentera i trådarna, jag har tappat en MASSA funktioner, så de går inte att skriva så snyggt allt blir bara i en klump :/ Just nu oroar jag mig för de svaga strecket jag fick på test stickan.... pressade visserligen fram dropparna för att göra testet, har precis tomt blåsan från morgon urinen när posten kom, hoppas de var därför de var så svagt, vill inte förlora pyret igen... usch så jobbig väntan vi har framför oss! Håller med till 100% om att de ska bli ur mysigt med en vår bebis, längtar redan tok mycket till julen oxå, då vi kommer vara i v.24-25 och kommer förhoppnings vis kännar små buffar från den lill*, ja vi är så lyckligt lottade tjejer!! Kram på er!!

• we wish for a baby

Ska ni göra könsul ifall ni får? De vill vi göra, inte för att vi skulle bli gladare av en pojke eller flicka. Vi kommer bli lika glada vilket som, men vill kunna planera lite bättre samt lära känna den lill* lite bättre :)

• we wish for a baby

novamedfamil : Tack för ditt svar, blev något lugnare, ska ta ett imorgon på morgon urinen & se hur de ser ut då. Annars lyder jag ditt råd & tar kontakt med bm för blodprov. är ju inte bra att oroa sig för mycket heller, har jag för mig! Fick MA (missed abortion) I slutet på maj i v. 10+0, så oron är något starkare just nu kan/vill inte riktigt ta till mig att jag är gravid, hade precis börjat acceptera graviditeten sist börjat känna att de här kommer nog gå vägen, men då vi var på vårt andra vul så hade den lill*`s hjärta lagt av, kroppen ville inte själv stöta bort graviditeten så jag fick gå ytterligare en vecka i hopp om att de skulle få sin egen gång... till slut ringde jag sjukhuset alldeles förtvilad & bad om hjälp stod inte ut att gå en dag till med de döda i min kropp. Min mamma dog plötslig två veckor innan jag fick mitt MA tror i efterhand att var chocken & sorgen jag sattes i som även stötte bort barnet! Men nu är vi gravida igen, med BF ganska precis ett år efter vår förra graviditet!! Nu ska de verkligen gå vägen!

Svar på tråden BF maj 2011