Inlägg från: Tid för barn 75 |Visa alla inlägg
  • Tid för barn 75

BF maj 2011

Hänger på här! Till skillnad från förra grav. har jag hittills varit väldigt trött o dålig i magen. Sover dåligt (vaknar), men det gjorde jag sist med. Ska bli intressant att se hur denna graviditet kommer skilja sig från förra. Hade sån energi under förra grav. och hoppas att den visar sig även under denna! Men man vet aldrig, det kan ju vara så olika från en grav. till en annan...

Svårt även att säga exakt bf datum, eftersom jag tenderar att gå över tiden +2 v, minst.Tungan ute

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a barnet
  • Tid för barn 75
    lexa skrev 2010-09-03 12:45:27 följande:

Här kommer en till som nån kan lägga till på listan :)

Bf 2 maj, 1:a barnet

Stort grattis till alla andra som går och hoppas att allt ska bli bra och få en nyfödd under årets härligaste årstid 2011 :)

Precis!! För vår del har vi redan ett sensommarbarn och detta blir ett 'försommarbarn'{#emotions_dlg.flower}
    Vill också gratulera alla andra som hara lyckats!
  • Tid för barn 75
    Hej allihop!

Upptäckte att den senast bf-listan här ovan som ni lagt till inte är den rätta. Det saknas många på den. Jag lägger till listan har nedan, så ni som inte hittar er där lägg in er igen, eller hojta till så kan jag hjälpa er med det
    Ok, uppdaterar o lägger in mig själv igen!

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
  • Tid för barn 75

Styrkekramar till We wish for a baby{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som är gravida och vaknar om nätterna/sover oroligt? Skillnaden från första graviditeten är annars en mer påtaglig hunger & trötthet. Humöret är hemskt ibland, även om jag är en humörsmänniska i normala fall också Längtar till slutet av sept då vi ska på återbesök och kontrollera fostrets hjärtljud!
    Är allt som det ska? Det får man verkligen hoppas på.

Underbart väder idag! Måste ut i solen en stund igen innan dottern vaknar...!

• Tid för barn 75
    Emm86 skrev 2010-09-05 12:44:57 följande:

Hej på er!

Vill någon vänlig skriva in mig på listan? Eller iaf tala om hur ni gör.. Jag är sjukt oteknisk!

Bf 1 maj, första barnet.

Ok, done / TFB

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
  • Tid för barn 75
    Jodi skrev 2010-09-05 13:16:12 följande:
    Jag sover bra förrutom när jag blir väckt av värk som sitter i ca 15 min. Det hände två ggr i natt 02 och 04.30. Hoppas det är normalt...
    Annars är humöret ovanligt jämt för att vara mig!
    Du skrev att ni skulle på åtebesök i september, har ni redan varit på inskrivning?
    Vi gjorde en IVF (F.E.T) och då får man komma på återbesök (enl.sjukhusets rutin) runt v.8 för att kolla att det finns hjärtljud. Håller andan fram tills dess...Sen ska jag på nybesök hos mvc samma vecka, så det blir en del den veckan

Sedan jag plussade den 29/8 har jag inte kännt någon molvärk alls. Innan dess hade jag ju värk av och till. Antar att det beror på att livmodern tänjdes mer då och bildandet av moderkaka / äggets tid i utvecklingen?
    Har för mig att det var samma sak under min förra graviditet, att det var lugnt ett tag gällande molvärk - men kan inte rå för att jag VILL känna något.

Min mage syns redan denna gång, men det beror ju på att jag redan genomgått en graviditet. Är mer uppblåst och har redan gått up från 56,5 till 59, dvs. 2,5 kg. Nu måste jag nog snart lägga mig ner o vila , dottern sover -så det gäller att passa på!Skrattande
  • Tid för barn 75

Oj, ser eran sida också konstig ut härinne - eller är det min dator som fått fnatt???? Kanske måste starta om denna tråd, något verkar ha hänt med utförandet...?

• Tid för barn 75
    Jodi skrev 2010-09-05 13:16:12 följande:
    Jag sover bra förrutom när jag blir väckt av värk som sitter i ca 15 min. Det hände två ggr i natt 02 och 04.30. Hoppas det är normalt...
    Annars är humöret ovanligt jämt för att vara mig!
    Du skrev att ni skulle på åtebesök i september, har ni redan varit på inskrivning?
    Jag testar att lägga in mitt inlägg igen. Det förra såg så rörigt ut...

Vi gjorde en IVF (F.E.T) och då får man komma på återbesök (enl.sjukhusets rutin) runt v.8 för att kolla att det finns hjärtljud. Håller andan fram tills dess...Sen ska jag på nybesök hos mvc samma vecka, så det blir en del den veckan

Sedan jag plussade den 29/8 har jag inte kännt någon molvärk alls. Innan dess hade jag ju värk av och till. Antar att det beror på att livmodern tänjdes mer då och bildandet av moderkaka / äggets tid i utvecklingen?
    Har för mig att det var samma sak under min förra graviditet, att det var lugnt ett tag gällande molvärk - men kan inte rå för att jag VILL känna något.

Min mage syns redan denna gång, men det beror ju på att jag redan genomgått en graviditet. Är mer uppblåst och har redan gått up från 56,5 till 59, dvs. 2,5 kg. Nu måste jag nog snart lägga mig ner o vila , dottern sover -så det gäller att passa på!Skrattande
  • Tid för barn 75
    Har kontaktat familjelivs support för info om hur vi går vidare med denna tråd!
    Lägger märke till en svart prick som måste vara orsaken till att sidan rörts till , vart den nu kom ifrån.
  • Tid för barn 75

Grattis till alla plussare, underbartSkrattande

Gällande diskussion om hur man räknar ut bf-datum: Jag kommer att uppdatera mig på listan gällande bf-datum , men det kommer troligtvis inte stämma ändå för jag gick över nästan 3 veckor förra graviditeten och det lär bli samma denna grav! Puhhhhhhh

Dock har jag garderat mig lite redan på listan, så födsel bör bli i majSolig (för att det inte ska komma som en överraskning sen efter mvc-kontrollen när jag uppdaterar igen på listan....)

Svar på tråden BF maj 2011