Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

BF maj 2011

Nu skiriver jag in mig här, fortfarande alldeles chockad efter att ha plussat häromdagen Verkar som att BF är kring 4 maj och jag är väl då i vecka 4+4. Ska ringa MVC imorgon då jag har spiral och vet inte hur man går tillväga.. Så det var inte planerat med andra ord men fortfarande roligt Vi har en Milla som är född mars 09 så det blir väl 2 år och 1,5 månad mellan. Spännande!

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    gosensgos skrev 2010-08-31 17:05:02 följande:
    Har du plussat med spiral?
    Vilken typ av spiral? 
    Kopparspiral har jag.. Ska prova ringa MVC imorgon igen, missade telefontiden idag.
  • solouniko
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-31 17:24:22 följande:

Har alla här molvärk??
    jag känner ingen och borde man inte känna det om livmodern växer??
    jag är bara i fjärde veckan bim-2.

Det är nog väldigt olika det där, och kan nog variera från vecka till vecka också så det är inget att oroa sig över
  • solouniko
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet solouniko - BF 4 maj, 2:a barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
  • solouniko

Nu har det gått några dagar sen jag plussade sådär helt oväntat med spiral och allt Men nu har det börjat sjunka in och jag känner mig som väärldens lyckligaste Hjärta Det kommer bli 2 år och 2 månader mellan barnen och det känns väldigt lagom, hade ju tänkt mig 2½-3 år så det var ju egentligen ingen större skillnad. Sist visste vi inte vad det var för kön på bebisen och det var väldigt spännande att inte veta, samtidigt skulle jag vela "prova" att veta den här gången kanske? Så har man gjort båda liksom Men det ser vi nog när det är dags för UL och det är ju låångt bort ännu. Alla säger att tiden går så fort när man redan har ett barn men än så länge tycker jag det går väldigt långsamt

• solouniko
    gosensgos skrev 2010-09-07 10:17:04 följande:
    Hej hur och var bokar man VUL?

Måste man ha remiss från MVC?
    Vill så gärna checka att allt är ok så här långt...

Tack! 
    Förra graviditeten bokade jag på en privat klinik, det kostade 200 kr tror jag men det var så klart värt det för att stilla oron lite
  • solouniko

Under min förra graviditet hade jag ingen foglossning alls förutom liite i vecka 39. Nu är jag bara i vecka 7 och har redan lite ont i höfterna och ont som faaasen i svanskotan! Vad kan det bero på? Annars har jag lite molvärk då och då och lite ont i brösten men inte speciellt mycket.. Sist mådde jag superilla redan nu och var jättetrött. Men om man jan må bra och vara pigg är ju det bra såklart, även om mannästan hinner bli orolig

• solouniko

Nu har jag bokat in VUL den 5e oktober, spännande! Har velar fram och tillbaks om hur vidare jag ska göra det eller inte, men det känns ändå bra att göra det eftersom jag känner mig så sjuukt ogravid! Vid det här laget med dottern mådde jag piss och spydde 4 ggr per dag heela tiden och nu känner jag mig knappt trött ens Men jag hoppas att allt är som det ska ändå, det kan ju såklart vara olika men man kan ju inte låta bli att vara orolig ändå...

• solouniko
    jakeline skrev 2010-09-24 10:41:36 följande:
    det kanske är en kille den här gången? Jag mådde som en prinsessa med sonen, mår mycket sämre nu!
    Ja, endel säger ju att det är så så man vet aldrig Ska iallafall blir skönt med VUL så man får veta hur allt står till, att man inte bara inbillar sig att man är gravid! Nog har jag lite symptom, typ molvärk mest på kvällarna, lite öm i brösten och lite illamående då och då men aldrig som sist då jag mådde SÅÅ dåligt. MEN, man ska ju egentligen inte klaga såklart Aldrig är man nöjd va
  • solouniko
    minya skrev 2010-09-24 10:50:35 följande:
    jag har inte fått "den" känsla än som jag fick med dottern, var nästan helt 100 på att det var en tjej. Allt kändes tjej med henne. Hade till och med bara typiska tjejbebiskläder, sängkläderna ja allt var rosa. På rUL så sa dom att det var en kille dom såg där inne men jag var ändå säker på att det var en liten tjej. Tur avr väl det att jag hade rätt haha. 
     Nu är jag osäker men inte gått så långt heller så, men de lutar lite mer åt kille hållet
    Förra gången var jag också 100% säker på en tjej, tänkte knappt tanken att det skulle vara en kille och vi kollade aldrig kön på UL heller. Jag hade såklart rätt så jag hoppas att "känslan" ska infinna sig den här gången också Det är ju lite tidigt ännu, men jag trooor lite på en kille den här gången faktiskt. Återstår att se!
  • solouniko
    minya skrev 2010-09-25 10:32:12 följande:
    fick lite nostalgi, kollade gamla bilder, här var jag i vecka 30 med dottern. 
    ser mest smällfet ut  
    intressant att se hur denna mage blir. 

Haha shit var du i vecka 30 där?? Helt galet ju! Fan måste se hur min mage såg ut då. kanske 5 ggr så stor iallafall
  • solouniko

ÅÅHH vad jag längtar tills tosdag då jag ska på VUL. Känner mig verkligen helt sjukt ogravid Jag kanske är skendräktig Tror jag jämför så mkt med förra graviditeten då jag spydde konstant, men jag antar att det kan vara olika? Lite illa mår jag och får kväljningar då och då, men inte så jag måste spy utan det går över om jag äter nått. Hoppas verkligen att allt är bra där inne Hjärta

• solouniko

Åh har ni bokat UL ni som har BF i början på maj? Jag har BF 3e maj och har inte bokat ännu, kanske det är dags då? Spännande! Själv har jag NOLL symptom typ, lite molvärk då och då me sist så spydde jag konstant heela tiden så jag har fortfarande efter VUL svårt att tro att jag verkligen är gravid

• solouniko

Nu har jag bokat UL, 2a december blev det Ska bli såå spännande!

Jag är också i v 13+2 och tycker mig känna lite "fladder" då oh då långt ner i magen. Speciellt om jag sitter lite framåtlutad. Det är min andra graviditet, första kände jag det där fladdret i vecka 16 tror jag men det dröjde tills vecka 20-21 innan sparkarna kom. Ska bli så mysigt med första sparkarna

• solouniko

Förra gången ville vi inte veta, tyckte det var sååå himla spännande att vara ovetandes och "gissa" vad man hade i magen. Den här gången är jag mer kluven, är lite mer sugen på att fråga nu men vi får se. Samtidigt känns det som att det är ju ändå aldrig säkert om man inte gör typ fostervattensprov och då kanske det kvittar ändå, eftersom man inte kan vara helt hundra.

Kanske man får höra tex att det är en flicka också ställer man in sig helt mycket på det också kommer det ut en pojke, då kanske man blir "besviken"? Om ni förstår vad jag menar? Klart man älskar barnet lika mycket oavsett vad, men är man extremt inställd på något av könen och får det andra vet man kanske aldrig hur man reagerar. Så jaa, jag vet inte riktigt hur vi ska göra den här gången. Kanske säger att om dom är 99% säkra så vill vi veta, inte annars

• solouniko
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:01:51 följande:
    Åh jag börjar bli så himla nervös inför RUL!!!! 2 december närmar sig med stormsteg, kul, spännande men också jättenervöst!!!

Någon mer som är nervös inför RUL?

Jag får såna jobbiga tankar ibland, tänk om inte allt är som det ska!!

Skulle vara skönt att höra hur ni andra känner?
    Vi har också UL 2a december. Är med liiite orolig eftersom jag inte alls känner mig gravid och typ aldrig gjort Sist mådde jag sååå dåligt och nu har jag mått jättebra hela tiden, dock tror jag att jag börjat känna lite småfladder i bebismagen på senaste. Så jag hoppas det finns en liten bebis där iallafall
Svar på tråden BF maj 2011