• LiAnnA

BF maj 2011

Hej allihopa!
    Hoppar med här om det finns plats ;)
    Och stort grattis till alla som fått Plus

Själv är jag beräknad till 4:e maj.. Å jag är så otroligt glad!!!!

Är det många som berättat för föräldrar/vänner eller så?

Själv känns allt bara så overkligt, är ju rädd att något ska hända.
    Sen väntar jag ev på fastanställning så jag vill inte att det kommer ut till "fel"...

Jag ska för övrig på 2 dagars ridläger, är det ok?

• LiAnnA
    skalbagge skrev 2010-08-25 18:13:53 följande:
    Hej allihop!

Va kul att så många hoppat på tråden. Känns verkligen skönt att ha några omkring sig som är i samma härliga, spännande och nervösa tid!

Jag bokade tid för VUL idag, ska dit den 23 september, snacka om att jag längtar efter den dagen och önskar mer än allt att det ska se bra ut då.

Vi har inte berättat för någon, det är bara jag och sambon som vet. Förra gången berättade vi för typ alla, och det var riktigt jobbigt att behöva berätta för alla sen att vi fått missfall....inte för att man ska gå och oroa sig för att det ska hända igen, men klart man är rädd.

Jag önskar att man kan kunde flytta fram tiden till V 12 så man kunde slappna av sen. Eller vad säger ni?

Jobbet känns som jag kommer dölja för så länge som möjligt, började nämligen på nytt jobb för två veckor sen. Undrar hur glad chefen kommer bli när jag berättar?

Är ni nervösa för att berätta för chefen, någon som är i samma sits som mig kanske och har nytt jobb?
    Är i samma sits, bara jag och sambon vet om det och är toklyckliga :)
    Vi (eller det är nog jag) är så rädd att något ska hända, detta är första för mig så man vet ju inte.. Så jag förstår er oro..

Jag har fått för mig att det är som "mest"? kritiskt fram till v7?!? och sen v12?...

Jag har också nytt jobb sedan juni, min nuvarande chef får inte veta något fören jag inte kan dölja det längre.. jag har ett vik som ev ska bli en fast tjänst.

Puhh, det är inte bara att bli gravid, sen är det så mycket annat man ska tänka på och hinna med...
  • LiAnnA
    FruganH skrev 2010-08-26 15:48:30 följande:
    Jag har lite samma jobbsituation som dig. Kommer ev bli erbjuden en tillsvidare från nästa år (tror jag iallafall) och vill ju inte förstöra mina chanser. Iförsig så får dom ju inte särbehandla en för att man är gravid, men vissa är ju sluga ändå. Vi får se hur länge jag kan dölja det, för jag får nog inte reda på om jag får fast förrän i slutet av november och det är ju låååång tid till dess Glad 
    Precis, ibland är dom sluga som räven, men då är vi bara ännu slugare (arbetgivaren ;)
    Jag måste vänta till 31/12, om de nu inte säger något innan det... Jag hoppas jag kan hålla in magen fram tills dess ;)
    Jag kände bara som så att nu kan jag inte vänta och vänta på att allt ska vara "perfekt" innan jag skaffar barn, jag har haft denna längtan allt för länge..
    Har ändå pluggat klart, har en stor lägenhet, köpt en säker och bra bil osv osv... Så nu är det bara att tuta och köra!!
    Och jag vet att vårat barn kommer få så otroligt mycket kärlek, och det är ju det som räknas :)

• LiAnnA

SNÄLLA, någon som vet?

Är det någon som vet om det är "farligt" att rida så här i början av graviditeten?

Jag ska på ridläger i morgon men fick höra igår att det inte är så bra?!?!

• LiAnnA
    FruganH skrev 2010-08-27 12:00:14 följande:
    Jag googlade och hittade det här:

"Jag undrar om det är farligt att rida under graviditeten? Jag är i vecka sex och har nyligen börjat att rida och tycker väldigt mycket om det.

Du förstår säkert själv att det finns risker för att bli avkastad eller ramla av och skada barnet. Visst red Malin Baryard in i det sista, men handen på hjärtat vad är viktigast och hur väl känner du hästen. Du har nyss börjat rida och ett drygt års uppehåll bör inte vara en så stor uppoffring.
    Barnmorskan Therese"
    Tack!
    Men det här känns ju inte bra, i.o.f.s så är det bara 2 dagar.. Hmm det här var inte lätt Rynkar på näsan
  • LiAnnA
    Jodi skrev 2010-08-27 16:00:27 följande:
    Åh, jag måste oxå hänga på här!! Plussade imorse och har BF 3/5. GladHar försökt sen mitten på december, nu när det väl händer kan man knappt tro det!! Har inte så mycket symtom förutom ont i magen (som världens värsta mensvärk), spec på kvällar och nätter. Men jag har läst att flera av er har så oxå, det känns bra! Man blir ju rädd att det är missfall på G....

Har ni redan kontaktat BM? Jag vet inte alls vad man ska göra nu!
    Grattis till +Skrattande Måste vara en lättnad för dig/er.
    Jag är beräknad till 4/5 känner också lite molnande värk och lite ömma bröst, man vet ju faktist inte hur det ska/bör vara när det är första gången...
    Jag tänker vänta ett tag med att kontakta BM, iaf till v 6-7, jag vet att det går fort att få tid här men då vet jag ju inte hur det ser ut för dig :)
  • LiAnnA
    Jodi skrev 2010-08-27 19:54:08 följande:
    Jag bor i Uppsala, ska höra med en kompis, vet att hon gick till en privat bm-mottagning som hon tyckte var väldigt bra.
    Har ni berättat för någon än om graviditeten? Jag är bjuden på fest hos en tjejkompis i morgon, så henne tänker jag berätta för. Sen har jag ett annat gäng kompisar som vet att sambon och jag har försökt, så dem tänkte jag oxå berätta för.  Men alla andra lär man försöka vänta till vecka 12 innan man säger nåt (visst brukar man säga att missfallsrisken minskar efter dess?) Det är 7 veckor kvar tills dess, känns länge att ha en sån hemlighet, man vill ju bara berätta!
    Har inte berättat för någon, bara vi 2 som vet.. Jag ska på ridläger med mina närmaste kompisar i morgon, var först rädd för att rida men jag åker ändå.. Problemet blir bara att vi ska vin och öl till middagen på kvällen, men jag har en rolig plan som min sambo kom med... hahaha, jag måste skratta till mig själv!
    Men vi har bestämt att inte berätta för någon, först v 12, då man kan känna sig lugnare... Men visst har man lust att bara skrika till hela världen att JAG ÄR GRAVID, och otroligt lycklig!!!Tungan ute
  • LiAnnA

Jag var inte heller med så jag skriver in oss :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

• LiAnnA

Vad roligt att vi är många med samma BF datum, 4:e maj!!

Jag sitter hela dagarna och drömmer mig bort med ammning, blöjbyten, sömnlösa nätter och jag kan inte säga annat än att jag LÄNGTAR till detGlad

Annars känner jag inte desto mer av symtom, förutom lite ömma bröst..
    Men jag hoppas det kommer snart så man kan ta till sig att det är på riktigt, för det är väl det?!?!?

• LiAnnA
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 18:07:51 följande:
    sitter just nu med mitt CB test i handen & kan inte annat än konstatera att de inte kommer bli en fortsatt graviditet utan de kommer sluta i ett MA, de är de svagaste plus jag sett & hcg värdet har sjunkigt kraftigt. Jag tar fragmin sprutor som är blodförtunnande så därför släpper med all säkerhet inte fostret själv så de blir en skrapning. ska ringa akuten imorgon för ett vul så jag får de bekräftat & kan försöka se framåt igen.... men usch så tomt de känns! Har haft ont under dagen oxå otäcka sammandragningar liksom..... så statistiken börjar visst ta sig... skit för missfall de gör så ont i kropp & själ!
    Tänker på er, hoppas att statistiken "har fel" för er del...
Svar på tråden BF maj 2011