• Jodi

BF maj 2011

Åh, jag måste oxå hänga på här!! Plussade imorse och har BF 3/5. GladHar försökt sen mitten på december, nu när det väl händer kan man knappt tro det!! Har inte så mycket symtom förutom ont i magen (som världens värsta mensvärk), spec på kvällar och nätter. Men jag har läst att flera av er har så oxå, det känns bra! Man blir ju rädd att det är missfall på G....

Har ni redan kontaktat BM? Jag vet inte alls vad man ska göra nu!

• Jodi

Jag bor i Uppsala, ska höra med en kompis, vet att hon gick till en privat bm-mottagning som hon tyckte var väldigt bra.
    Har ni berättat för någon än om graviditeten? Jag är bjuden på fest hos en tjejkompis i morgon, så henne tänker jag berätta för. Sen har jag ett annat gäng kompisar som vet att sambon och jag har försökt, så dem tänkte jag oxå berätta för.  Men alla andra lär man försöka vänta till vecka 12 innan man säger nåt (visst brukar man säga att missfallsrisken minskar efter dess?) Det är 7 veckor kvar tills dess, känns länge att ha en sån hemlighet, man vill ju bara berätta!

• Jodi
    Jean skrev 2010-08-28 03:17:04 följande:
    Mina smartor och varkar i underlivet/livmodern har avtagit lite och visst blir man nojig!! De varsta var i natt da mina boobisar gjorde saa ont varje gang jag vande mig i sangen, ska inskaffa lite lattare bomulls linnen med stod i idag.

Ska in till IVF nasta fredag for ett tredje blodprov for att se att hcg nivan stiger som den ska. Har ni andra tagit blodprov for att se era hcg nivaer??
    Vad är IVF? Jag har inte tagit nåt blodprov, antar att det kanske sker på inskrivningsamtalet?
    Apropå smärtor, när man har dom är man nojjig att det är missfall på G, men när man inte känner någonting blir man nojjig för det!! Blev nästan lättad när jag blev väckt i natt med smärtor på hö sida ner i ljumsken...

FrökenHanna: ska genast kolla in länken, jag älskar sånt!! Glad

Någon som är illamående förresten? Jag har inte känt av någon sån tendens alls.
  • Jodi

Jean:
    Ok, misstänkte att det vår något sådant. Skönt att det verkar gå bra och att kontrollerna är täta!

Jag har precis skickat ett mail till en privat BM i stan, hoppas de har plats för mig. Vore skönt att ha ett inskrivningssamtal bokat, då känns nog graviditeten lite mer verklig sen!

Måste säga att man har lite overklighetskänslor (snacka om att vara disträ), och sambon är rolig, han håller på att smälta beskedet för fulla muggar...Glad (varför tror alla killar att de aldrig kommer ha någon fritid eller kunna göra nåt skoj när de blir pappor?)

ALVE76: Grattis! Längtar oxå till v 12, det känns såååå långt borta!

• Jodi

Godmorgon!
    Jag har lite väl få symtom tycker jag (är i vecka 5), bara lite "mensvärk" och något ömma bröst, annars känner jag mig precis som vanligt!  Önskar mig nästan lite illamående så det känns lite mer "på riktigt"...

Det enda jag är rädd för vad gäller kroppsliga ändringar är om man spricker mycket vid förlossningen och blir inkontinent åt både det ena och andra hållet....

Grattis alla nytillkomna till plusen!

• Jodi

Lägger till mig:

gosensgos - Bf 3 Maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    Vix - Bf 10 maj tredje barnet
    ljusgläntan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
    Lovis79- Bf 4:e maj, 1:a barnet

Grattis till alla plus, vi blir allt fler!! Det föds väl flest barn i april (?) men efter det kommer säkert maj...

• Jodi

Har idag bokat inskrivningssamtal den 27/9. Känns så långt tills dess! Ska även på en informationsträff med sambon den 20:e.

Känner mig nästan som vanligt bara lite ömma bröst och trött. Hoppas illamåendet håller sig borta!  Känner mig dock redan trött på att tänka på att äta nyttigt hela tiden...Flört

• Jodi

Här har ni en till som är trött! Blev dessutom väckt igår natt med denna underbara "växtvärk" som fick mig att kvida och vandra runt i en kvart. Fy vad ont det gör! Ända ner i ljumskarna !

Idag har jag gått exakt 5 veckor. Vad tiden går långsamt... räknar dagarna tills v 12 så man kan berätta för alla och äntligen andas ut lite!

• Jodi
    {#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet skalbagge - Bf 1:a maj, 1:a barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet
    så där! Angående att ta reda på barnets kön, jag tror inte man får veta det i Uppsala har jag för mig?
  • Jodi

Jag har inte smärta i form av hugg utan ihållande hemsk värk som går ner i ljumskarna, håller i ca 10 min, helt olidligt är det. Tror varje gång att det är missfall men jag har inte blödigt nåt än i alla fall. Ingen som har nåt liknande? Kommer förresten nästan bara på natten!

Svar på tråden BF maj 2011