• Milli10

BF maj 2011

Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??

• Milli10

Hej på er.

Jag har precis fått veta att jag är gravid och går in i vecka 7 idag Skrattande

En fråga till alla er som är här, är det fler än jag som inte har så mkt symptom och att de varierar från dag till dag??
    Tex i början av förra veckan var jag helt slut några dagar men nu har jag känt mig mkt piggare under några dagar. Sen har jag molvärk till och från någon dag och sen nästa dag känner jag inget. Lite ont i bröstvårtorna, spända bröst, svullen mage och lätt illamående efter jag har ätit. Men inga sådär jättestarka symptom som är jobbiga och som gör att jag verkligen känner mig gravid.

Jag nojjar jättemycket eftersom jag har lite symptom en dag och sen är de mindre nästa dag, så det hade varit skönt att får höra om fler upplever samma sak.

• Milli10
    barbabelle skrev 2010-09-13 11:03:37 följande:
    Jag upplever likadant som dig, förutom att jag inte upplevt illamående ännu. Jag är ibland nojjig, bland annat idag är jag det. :/ Det känns även som om att magen inte blir lite större, det är väl meningen att det inte ska synas det heller, går in i v 7 imorgon. Jag känner ingenting för det mesta nu. Hmm. Men jag tror det är normalt, och alla upplever olika oavsett i vilken vecka man är i.
    Jag tror inte att det är meningen att magen ska synas redan. Däremot kan man få putmage av att tarmarna sväller. Min var jättestor i morse om jag inte drog in den haha :)

Tycker det är jättejobbigt att symptomen inte håller i sig men jag hoppas att det är normalt. Jag vill verkligen känna mig gravid, det känns lugnande på nåt vis. Jag fick MF i juni så man är ju ännu mer nojig nu och min gyn vill inte göra VUL förän v. 10 så att jag får veta om allt är ok...
  • Milli10
    Jean skrev 2010-09-13 11:38:25 följande:
    Grattis!!! Verkar som om vi alla har bade symptom fria dagar och vissa da man har massor med symptom sa du behover nog inte oroa dig. Jag var hel nojjig igar da jag madde nastan som vanligt hela dan. Men sa mar man lite varre idag och onskar att man madde som igar istallet... Antar att vi maste lara oss slappna av och bara vara gravida med eller utan symptom!!! =)
    Tack ! :)
    Åh vad skönt att höra att det är fler som känner så!!!! Nojjar mig så mycket från och till, analyserar varenda lite sak min kropp gör och fortsätter jag så kommer jag ju bli tokig. Det är otroligt svårt att försöka slappna av men man måste nog lära sig det annars kommer man vara ett nervknippe innan dessa 8 kvarvarande månader kommer till sitt slut. =)

Jag är så glad att jag mått illa mest hela förmiddan. Inte så att jag vill spy men ändå haha. Man e helt knasig! Tungan ute
    barbabelle skrev 2010-09-13 11:34:03 följande:
    Nej, precis, det är jag medveten om att magen inte ska synas alls. Men ändå så undrar man faktiskt om det är normalt att inte känna så mycket därnere? :) Men, det är nog det då jag läst lite runt härinne. Jo, jag har också putmage, haha. :)

Förstår att du är mer nojjig denna gången, men det ska nog gå bra, ska du se. :) Jag kommer inte heller gå på någon vul förrän jag är i v. 9. Så är det bara att vänta snällt. Phu.
    Ja jag tror åxå det går bra denna gång :)

Jag pratade med min BM idag och hon sa att det är helt normalt att symptomen kommer och går. Kändes skönt att höra. Hon skulle åxå se om jag kunde få ett tidigare VUL för att stilla min oro. Snäll! :)

Vi har nog BF nästan samtidigt?! Jag har den 9e maj enligt en uträknare på nätet.
  • Milli10

Jag skriver om mitt inlägg så ni förstår vad jag menar. Blev helt fel när jag valde att citera...

Till Jean:
    Tack ! :)
    Åh vad skönt att höra att det är fler som känner så!!!! Nojjar mig så mycket från och till, analyserar varenda lite sak min kropp gör och fortsätter jag så kommer jag ju bli tokig. Det är otroligt svårt att försöka slappna av men man måste nog lära sig det annars kommer man vara ett nervknippe innan dessa 8 kvarvarande månader kommer till sitt slut. =)

Jag är så glad att jag mått illa mest hela förmiddan. Inte så att jag vill spy men ändå haha. Man e helt knasig! Tungan ute

Till barbabelle:
    Ja jag tror åxå det går bra denna gång :)

Jag pratade med min BM idag och hon sa åxå att det är helt normalt att symptomen kommer och går. Kändes skönt att höra. Hon skulle åxå se om jag kunde få ett tidigare VUL för att stilla min oro. Snäll! :)

Vi har nog BF nästan samtidigt?! Jag har den 9e maj enligt en uträknare på nätet.

Svar på tråden BF maj 2011