• TheLove

BF maj 2011

Jag plussade igår! Har bf runt den 14 maj. Så ska vi på inskrivning den 28e :):)

{#emotions_dlg.flower}SoligVÅRBEBIS MAJ 2011Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet
    Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet
    Emma86 - Bf 1 maj, första barnet
    Jean - Bf 2maj, 1:a barnet
    Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet
    Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet
    gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet
    Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet
    Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet
    mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet
    Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet
    Dezert Roze - BF 5 maj 2:a välsignelsen
    novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet
    gulliguld Bf 6 maj 2: barnet
    Elisss Bf 8 maj andra barnet
    MiDi Bf 9 maj, andra underverket
    Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet
    Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet
    Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet
    ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet
    Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet
    Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet
    Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
    smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet
    JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
    Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet
    frau M - BF 13 maj, 2:a barnet.
    eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet
    Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet
    Lovelyy - Bf ca 14 Maj 2:a barnet
    Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
    Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet
    sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet

• TheLove
    frau M skrev 2010-09-08 15:17:05 följande:
    Ringde Bm och bokade tid för inskrivning idag... tid 8/10 då kommer jag att vara i v10 (eller gå in i v10 den dagen.. )
    Jag ska på inskrivning den 28/9 i V.7+2  vilken skillnad... Har du fått tid för gyn? Det ska jag göra den 15/10 i V. 9+5. Min svägerska hade inskrivning två månader efter hon hade plussat, så det skiljer sig ju super mycket... Vi är på privat mödravård. Gick där förra gången med och det var toppen :)
  • TheLove
    frau M skrev 2010-09-09 13:27:33 följande:
    jag hade nog säkert fått komma tidigare om jag velat, men eftersom pappan jobbar borta under veckorna ville vi ha en tid en fredag så han lättare kunde ta ledigt å vara med. Å BM jag har jobbade tydligen inte alla fredagar..

Okej då är det klart att det dröjer lite extra. Jag valde en "lite populärere" bm då jag fick vänta lite längre än vad som var tänkt också.. :P Min bm från förra graviditeten är sjukskriven så jag kan inte ha henne :( Men jag tog hon som min syster tvingade på mig för hon var så extremt bra sa hon :P

TeamX skrev 2010-09-09 16:11:23 följande:
    Hej på er...

Jag är hemma med sjuk liten pojke idag...och jag känner mig nästan lika risig jag 
    Jag har dels en del grav besvär såsom molvärk, illamående och ömma tuttar. Sen har jag urinvägsinfektion som jag dragits med länge. För en vecka sen sa läkaren att han inte skulle skriva ut antibiotika, och att jag skulle dricka surt och försöka få bort det (hade då haft uvi i ca 2 veckor redan). Nu ringde han idag att de fått svar på odlingen och nu skulle han skriva ut antibiotika (känns inte så bra att äta sånt när man är nygravid tycker jag).

Ringde MVC och de sa att jag genast bör behandla för att uvi ökar risken för missfall!!
    Blir lite arg på läkaren! Här har jag gått en vecka med uvi utan att få behandling, och han visste att jag är gravid!!

En dum fråga men...blir ju så orolig och nojjig nu...
    vid ett missfall, blöder det ALLTID då?
    Jag har ju inga blödningar öht, men blir ändå orolig med denna molvärk jag går runt med!

*skönt att skriva av sig*
    Jag vet inte hur stor mf risken är om man haft uvi men jag tror inte att det ska vara någon fara :S Oroa dig inte förrän det börjar blöda, såklart borde det gå att få mf utan att det blöder men jag tror det är ytterst ovanligt... *håller tummarna för att det inte ska ha gjort någonting att du gått obehandlad*
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-09 17:33:29 följande:
    ursäkta om det låter äckligt men är lite oroad här.. jag är hård i magen och var på toa och idag kom som några droppar blod när jag var på toa.. men jag vet inte om det kom från underlivet eller rumpan.. lite oroad här ikväll.. Tyst

nån annan som fått så??
    Jag blödde genom hela graviditeten (typ en gång i månaden) och fick en frisk liten pojke. Oroa dig inte för det, men lugnar inte mina ord så ring gynakuten, de kan göra vul...

Jag mår inte alls lika illa på morgonen som när jag varit vaken en längre stund. När jag blir trött så mår jag illa istället och eftersom jag lägger mig vid typ 9-10 på kvällen (vanligtvis 00 tiden) så är jag pigg på morgonen så jag låg i sängen vaken sen kl 5 eller nått och bara vilade och kunde gå upp utan illamående. Men jag har blivit åksjuk känner jag... Vet intre om jag skrivit att jag är jättekänslig för tryck på magen, kan inte ha vanliga jeans knäppta över magen utan får knäppa upp byxorna om jag ska överleva dagen :P

Har även blivit en hormonpåverkad subba :P Nejdå men jag tjaffsade lite med maken igår och tror ni inte att hela min värld rasade samman och jag låg och stortjöt i sängen... haha Kom på att det måste vara hormonerna så jag gick upp och så blev jag glad igen :P

Har en massa finnar med :P

• TheLove
    TeamX skrev 2010-09-10 08:17:46 följande:
    Lovelyy: *fniss* skönt att höra att fler är som jag
    Grinade häromdagen, men kunde knappt själv förklara varför.

Jag har också jobbigt med att ha byxor som sitter åt, gillar inte mina jeans just nu, men vet ju inte vad jag ska klä mig i några veckor fram! Vill helst inte ha nåt som sitter åt, och tycker tom mina jeanstights sitter åt....*suck*

Haha ja man känner sig ju knäpp av hormonerna. Satt nu på morgonen och läste på fl och vid var och varannan TS började jag tjuta (av rubriken då, gick inte ens in och läste) det var inte sorgliga saker jag grät för heller...

Jag har på mig ett par jeansleggins (i mjukt bomull) och de är inte tighta men ändå så känns det som de sitter åt, precis som du skrev... Funderar på om jag ska ha klänning eller nått men det kommer ju bli skit kallt om benen... Vet inte hur jag ska göra annars... Mammabyxor redan? haha

• TheLove
    frau M skrev 2010-09-10 08:55:10 följande:
    samma här. Vet inte vad man ska sätta på sig.. Vill inte ha nåpgot som sitter åt om magen alls. Fruktar jobbarbyxorna. Har redan fått knäppa upp knappen för att det ska vara bekvämt å sitta. Vill ju kunna ha dem ett bra tag till, hoppas jag. Så jag slipper berätta på jobbet redan nu.
    Plocka de fram mina mammakläder igår kväll, å håller på å tvätta dem nu. Så de är  klara tills det blir dax å anända dem. Men hoppas det dröjer lite till =)

Sen verkar jag ha fårr foglossning. REDAN! Suck!! Vill inte. Hade stora problem med det förra graviditeten å.

Valde att ha samma BM som med sonen. Tyckte hon var jättebra.

Jag hittade ett par av mina mammabyxor förut och sååå sköna! Nu är det det enda jag kommer använda, de är så lågt skurna med mudd fast mudden sitter inte åt över huvudtaget ännu... Så dessa har jag gått i helas dagen...

Jag har nog med börjat få foglossning, har jätte ont men har haft problem med fogarna sen jag blev grtavid förra gången så det kan ju vara en slump att det kom nmu...

• TheLove
    Fröken Löken skrev 2010-09-11 19:47:29 följande:
    Svea Maria! Beklagar verkligen! styrkekramar till dig!

Det där med rökandet, slutade oxå och fick med höra att det MÅSTE ju bero på något, MAN KAN TYDLIGEN INTE SLUTA FÖR ATT MAN VILL!!!!!!! De tjatar och tjatar och tjatar om att man ska sluta osv men när man väl gör det SÅ DUGER DET INTE känns det som!!!!!!

Jag har några kompisar som röker och de har jag tänkt berätta för nästa gång vi ses, mest för att jag inte pallar låtsas... för de kommer ju att reagera på att jag inte röker! Har dock träffat några icke-rökande kompisar på sistone som inte alls har ifrågasatt eller kommenterat att jag inte rökt, vilket i sig är bra eftersom vi vill vänta med att berätta!!!

Vi har också tänkt ge mina föräldrar en tårta med texten "grattis mormor och morfar"... sen vet jag inte om jag ska slå in en napp i varsitt paket till mina systrar, bebben måste ju ha en reserv på varje ställe!! Kaske skriva ett kort, "grattis moster"!?

Idag känner jag mig BAKFULL!!! Helt sansläst trött, yr och lite smått illamående... har ont i kroppen med :(
    nu har jag iaf fått lite mat i mig så det känns lite bättre!

Tänkte jag skulle kika lite på mamma-kläder på nätet, nån som har en bra sida med snygga billiga kläder? Ni som har varit gravida innan, vart rekommenderar ni att köpa kläder?

Köpte förresten en såndär Bola - gravidsmycke häromdan! Får väl hem det i veckan, ska bli spännande å se om det funkar!!

Oj det blev ju en hel roman detta, bara skönt att få alla funderingar ur sig!!

Fortsatt trevlig helg på er alla!!

Jag planerar att handla från Nelly.com. Det var både billigtr och mycket snyggt! Har sett en av tröjorna i en butik här i stan som kostar dubbelt i butik mot priset på nelly. Ska också köpa bola, såg för 169:- på babyproffsen när jag var där och bytte en åkpåse åt svägerskan! Vi har berättat för våra syskon och föräldrar redan... I och med att vi försökt ett år vet ju alla det, och alla blev såklart glada :)

Misswiren skrev 2010-09-11 20:06:43 följande:
    Gokväll alla.

Nu e det j gen tvekan på att mitt illamående börjat så smått. Klökningar på morgonen, öppnar kylen, klöks, tänker på fel saker, klöks. Galet. Parfym som jag annars gillar, luktar för skarpt nu.
    Mannen föreslog pizza. Min favopizza med beasås, men nejfytusan. Mådde illa bara jag tänkte på de. Så jäkla tråkigt det är att må illa.
    Och värre blir det för min del av erfarenheter där jag blev inlagd för dropp och dylikt av uttorkning. Kräker upp allt, inkl vatten.

Puh.

Hoppas bara detta inte är nåt jag har förgäves. Ska tillbax till KK på tis för att se om dom ser ett foster.

Önskar och ber!

En sak e säker...änsålänge har godisbegäret inte försvinnit, bara chipsen :-P
    Var du tvungen att skriva chips? Ni vill ju jag ha chips varvat med choklad :P

Jag klöks också jätte lätt.,.. gjorde en romsås igår till laxen. gör på samma sätt som alltid och tror du inte jag nästan spydde upp det? Blev ingen sås för min del :P

Snart kommer maken hem med hamburgare från sibylla!! Det kommer jag inte klökas av hoppas jag :)

• TheLove

Jag hade inte heller hört klöks för ett par år sedan men när jag fick barn började jag höra det uttrycket från alla håll och kanter, det betyder kväljas. Det låter ju typ klöks när man får en kväljning :P

jag bor i mjölby

• TheLove

Jag hade inte heller hört klöks för ett par år sedan men när jag fick barn började jag höra det uttrycket från alla håll och kanter, det betyder kväljas. Det låter ju typ klöks när man får en kväljning :P

jag bor i mjölby

• TheLove

Vi bor också i en trea och vill köpa hus så småningom men jag studerar och jobbar medans maken studerar så det är än så länge bara en dröm. Vi bor dock i bostadsrätt nu. Vi berättade ganska tidigt förra gången men nu bara ett par dagar efter pluset. Vill inte hålla detta hemligt så alla redan vet att vi försökt så länge.

• TheLove
    Misswiren skrev 2010-09-12 15:28:20 följande:
    Hehehehe. Sorry, men då måste jag ställa samma fråga, va du tvungen att nämna sibylla hamburgare. Mmmmm....gott. Tror jag har kvällens middag serverad
    Måste passa på att fråga, bor du i Skåne område? Anledningen till att jag frågar är för att "JLovis79, Jakeline och Lovelyy"  inte hört klöks innan. Det kanske är skånskt eller nåt åt det hållet, haha.

Eller kanske är jag för "lat" i svenska språket...*asg*

Googlade klöks och då säger google: "Menade du kräkas", så jaaa, hehe. Vad saar man?

Ngn här från Skåne kanske?

haha såklart jag var tvungen till det :)

Jag bor i mjölby men bode i linköping när jag hörde det första gången, men jag säger oftare att jag får "kräkningar" eller "kväljningar" än klök :P

Svar på tråden BF maj 2011