Fröken Löken skrev 2010-09-11 19:47:29 följande:
Svea Maria! Beklagar verkligen! styrkekramar till dig!
Det där med rökandet, slutade oxå och fick med höra att det MÅSTE ju bero på något, MAN KAN TYDLIGEN INTE SLUTA FÖR ATT MAN VILL!!!!!!! De tjatar och tjatar och tjatar om att man ska sluta osv men när man väl gör det SÅ DUGER DET INTE känns det som!!!!!!
Jag har några kompisar som röker och de har jag tänkt berätta för nästa gång vi ses, mest för att jag inte pallar låtsas... för de kommer ju att reagera på att jag inte röker! Har dock träffat några icke-rökande kompisar på sistone som inte alls har ifrågasatt eller kommenterat att jag inte rökt, vilket i sig är bra eftersom vi vill vänta med att berätta!!!
Vi har också tänkt ge mina föräldrar en tårta med texten "grattis mormor och morfar"... sen vet jag inte om jag ska slå in en napp i varsitt paket till mina systrar, bebben måste ju ha en reserv på varje ställe!! Kaske skriva ett kort, "grattis moster"!?
Idag känner jag mig BAKFULL!!! Helt sansläst trött, yr och lite smått illamående... har ont i kroppen med :(
nu har jag iaf fått lite mat i mig så det känns lite bättre!
Tänkte jag skulle kika lite på mamma-kläder på nätet, nån som har en bra sida med snygga billiga kläder? Ni som har varit gravida innan, vart rekommenderar ni att köpa kläder?
Köpte förresten en såndär Bola - gravidsmycke häromdan! Får väl hem det i veckan, ska bli spännande å se om det funkar!!
Oj det blev ju en hel roman detta, bara skönt att få alla funderingar ur sig!!
Fortsatt trevlig helg på er alla!!
Jag planerar att handla från Nelly.com. Det var både billigtr och mycket snyggt! Har sett en av tröjorna i en butik här i stan som kostar dubbelt i butik mot priset på nelly. Ska också köpa bola, såg för 169:- på babyproffsen när jag var där och bytte en åkpåse åt svägerskan! Vi har berättat för våra syskon och föräldrar redan... I och med att vi försökt ett år vet ju alla det, och alla blev såklart glada :)
Misswiren skrev 2010-09-11 20:06:43 följande:
Gokväll alla.
Nu e det j gen tvekan på att mitt illamående börjat så smått. Klökningar på morgonen, öppnar kylen, klöks, tänker på fel saker, klöks. Galet. Parfym som jag annars gillar, luktar för skarpt nu.
Mannen föreslog pizza. Min favopizza med beasås, men nejfytusan. Mådde illa bara jag tänkte på de. Så jäkla tråkigt det är att må illa.
Och värre blir det för min del av erfarenheter där jag blev inlagd för dropp och dylikt av uttorkning. Kräker upp allt, inkl vatten.
Puh.
Hoppas bara detta inte är nåt jag har förgäves. Ska tillbax till KK på tis för att se om dom ser ett foster.
Önskar och ber!
En sak e säker...änsålänge har godisbegäret inte försvinnit, bara chipsen :-P
Var du tvungen att skriva chips? Ni vill ju jag ha chips varvat med choklad :P
Jag klöks också jätte lätt.,.. gjorde en romsås igår till laxen. gör på samma sätt som alltid och tror du inte jag nästan spydde upp det? Blev ingen sås för min del :P
Snart kommer maken hem med hamburgare från sibylla!! Det kommer jag inte klökas av hoppas jag :)