• LillEm

BF maj 2011

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet emeliemarietherese - Bf 20 maj, 2:a barnet
  • LillEm

Vi tror båda två att det är en flicka och enligt det kinesiska testet så ska det vara det också, men vi tänker inte att ta reda på könet, det får bli en överraskning.

• LillEm
    Jojo7809 skrev 2010-09-16 10:58:19 följande:
    Första gången jag är inne på familjeliv o detta verkar vara en tråd jag vill följa! Jag kan ju berätta min histora, jag o mitt ex var tillsammans i 11 år och blev aldrig gravid då jag har PCO. I juli förra året gjorde vi slut!
    Jag accepterade att jag inte skulle få några barn, för hur skulle man hinna med att träffa någon, lära känna varandra o hinna bli redo att skaffa barn när man är 31 och behöver hjälp att bli gravid eller inte kan bli gravid alls!
    Kan säga att jag mådde verkligen bra efter skilsmäsan, gick ner 34 kg och livet lekte, i februari blev jag tillsammans med en kille som jag hade varit vän med ett tag! Vi flyttade ihop ganska snabbt och jag har aldrig varit så här lycklig innan!Hjärta
    Jag har alltid haft mens som kommit när den vill, förr kom den typ 1 gång om året men nu har den typ kommit ganska regelbundet några månder! Jag fick mensvärk o tänkte va bra nu kommer den snart, men den kom aldrig! Då berättade en vän att man kan ha mensvärk när man är gravid, tänkte jag får väl kolla men trodde inte alls att det var så!!! Verkligen inte!!! Så gissa om jag blev förvånad och hysteriskt lycklig när det blev ett plus på stickan, kan inte fatta att jag är gravid!Gravid Jag kan ju inte bli gravid!!!
    Har vi räknat rätt så ska vårat barn komma till världen 10 maj!!! Ren LYCKA!!!Skrattande
    Hoppas att det går vägen för er alla!
    Lycka!
    Stora kramar till dig.
  • LillEm
    Ewima skrev 2010-09-16 10:30:42 följande:
    Är det någon mer än jag som är orolig? Jag kan knappt glädjas för att jag oroar mig enormt för att få missfall... Är i vecka 6 (5+2) ochdet känns som en evighet innan v. 12 och jag kan pusta ut lite. Tyvärr är statistiken inte den bästa och det gör mig bara mer ängslig.

Har inte haft några direkta symtom för missfall, men det har nästan gått så långt att jag "förväntar" mig en blödning när jag går på toa.

Någon
    Hej Ewima,
    Jag tror att de flesta av oss är väldigt oroliga. Själv är jag i v 7 (6+5) och jag fick veta för en dryg vecka sen att jag är gravid. Sedan dess så har jag varit ett nervrak men igår lästa jag ett bra inlägg i positivt tänkande. Du ska inte tänka att du är med missfall utan att du är med barn.
    Lycka till
    Kram
    / LillEm
  • LillEm

Jag har också en grymt svullen mage. Jag har ingen aning hur mycket jag har gått upp men jag misstänker att jag vanligtvis väger ca 53-56 kg (äger ingen våg).
    Det känns som att det syns men min man och min kollega som vet intygar att så inte är fallet.

• LillEm

Har varit iväg på konferens till Spanien i en veckan. Hade verkligen svårt att hitta något att äta, allt innehöll lufttorkad skinka eller opastöriserad ost Tungan ute. Dessutom har min molande värk bytts ut mot ett illamående som kan komma när som elst och speciellt om jag inte får mat på bestämda tider. Min manliga kollega fattade ingenting (eller också spelade han med). Han för stod inte varför Förvånadjag mådde så dåligt trots min stadiga frukost och nog var jag allt lite petig med maten.
    Jag är i v8 (8 + 6) och ska på inskrivning om ca 2 veckor.

• LillEm

Hjälp, är det någon fler än jag som börjar få mage i v. 11 med första graviditeten!?
    Måste nog berätta för chefen på jobbet nu i veckan innan det blir alldeles för uppenbart.

• LillEm
    Fröken Löken skrev 2010-10-11 17:11:14 följande:
    lugn bara lugn!! Jag har oxå mage till och från... beroende på hur jag mår... ibland känns jag jätteuppsvälld och ibland sys det inget alls, den går fram och tillbaka!
    Jag tror du känner det mer än det syns, självklart har man tighta kläder kanske det syns en liten bula, men var inte nervös, modet är ju toppen nu, på med ett par tights och en klänning eller tunika så fixar det sig!!!

själv berättade jag för min chef förra veckan, v 11, tänkte att det är lika bra, så kan hon börja fundera på vem som ska ersätta mig när jag går hem!

Har ni andra funderingar på hur länge ni ska jobba? Vad har ni för sysselsättning?
    Själv jobbar jag inom barnomsorgen med 6-9 åringar så HP blir det nog inte tal om eftersom jag inte utför några tyngre lyft och så. Har tänkt gå hem när påsklovet börjar (v 16) och sen är BF mån v 18.
    Tack Fröken Löken för dina stärkande ord. Jag berättade för min chef idag för att underlätta budget och personalarbetet inför nästa år. BF är den 8 maj och jag kommer antagligen att arbeta till den 22 april om inget oförutsett händer. Jag jobbar som forskare och kan förhoppningsvis anpassa mitt jobb efter rådande omständigheter. 
  • LillEm

Jag var på inskrivning i v. 10 (är nu i v. 15) och min BM var otroligt trevlig. Jag har tidigare i mitt liv behandlats för anorexi och jag var rädd för att hon skulle döma mig eller säga något elakt. Jag mår bra idag och skulle aldrig skada mitt barn men visst är det kämpigt ibland men det tror jag att de flesta känner.
    Jag är inbokad för UL och hjärtljud den 9/12 (v. 19) och det känns som väldigt sent. Ibland undrar jag över om jag verkligen är gravid då jag inte har fått någon mage än... men med tanke på den bröstspänning och illamående som jag har haft under de första tre månaderna så får jag väl hoppas på att det är en liten krabat där inne Glad

Svar på tråden BF maj 2011