Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

BF maj 2011

Hej alla nyplussade o lyckliga! Här är en tråd som passar mig. Plussade i lördags. Första barnet, andra försöket :) Gick snabbare än vad jag hade tänkt. Nu hoppas man bara så innerligt att det vill stanna.

Vet dock ej bf datum men enligt förlossningsuträknare på nätet blir det 15 maj om jag utgår ifrån när jag tror att befuktningen skedde. Räknar ni ifrån sista mensens första dag eller ifrån då befruktningen troligtvis ägde rum?

Jag har nämligen haft oregelbunden mens efter pillerstopp, så kan inte fylla i hur lång min cykel är. Hade sista mensens första dag 10 aug. Fick starkast utslag på äl testen den 22 aug. Då är det väl bäst att räkna från den 22?

Glad o lite halvt förvirrad nygravid :)

• sarasessi

Skriver in mig här :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet sarasessi -Bf ca. 15 maj, 1:a barnet

• sarasessi
    Jodi skrev 2010-09-06 16:40:08 följande:
    Jag räknade från dagen efter jag fick utslag på ÄL-testet, det tycker jag verkar säkrast.
    Ja, det var smart. Kanske jag också ska göra för att vara på säkra sidan :)
  • sarasessi

Ändrar mitt bf datum :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
  • sarasessi
    FruganH skrev 2010-09-07 18:50:21 följande:
    Åh, vill också att min mage skall gå ner igen! Den har varit uppblåst nu de senaste 2 veckorna typ... Skulle kunna tro att jag är i v 20 eller något om jag låter magen hänga ut Tungan ute

Trodde verkligen inte det skulle synas något förrän den "riktiga" bebismagen kom, men nu lär jag ju inte ens se skillnaden. Haha, jaja, man får väl inte klaga egentligen.

Enda symptomen som inte minskat är tröttheten, hungern och som sagt den svullna magen. Är supertrött hela dagarna trots att jag sover länge på nätterna. Molvärken har jag knappt känt av alls de senaste dagarna och brösten ömmar bara lite ibland.
    Jag är också grymt uppsvälld. Ser ut som att jag är långt gången. Vill inte att folk ska ifrågasätta än eftersom jag bara är i v. 5 men det hjälper knappt när jag drar in den.
  • sarasessi

Nu har jag ringt och bokat tid hos barnmorskan :) Tre veckor kvar dock..Tiden går långsamt och jag kan nästan inte tänka eller fokusera på annat än min graviditet. Känner mig helt uppspelt. Första barnet, så kanske inte så konstigt. Andra som känner likadant?  

• sarasessi

Hej tjejer! Råkade ta bort alla mina favorittrådar men nu kommer den här som favorit igen iaf. Hoppas ni haft en bra helg :) Själv tycker jag att jag bara gråter hela tiden fast att jag borde vara världens lyckligaste just nu. Graviditetshormonerna får ta och lugna ner sig lite :)

• sarasessi

På mig blev det en pojke enligt testen :) Har alltid trott att jag ska få en pojk först, men det återstår att se. Vi har bestämt att inte titta kön. Ska ni?

• sarasessi

Följer denna tråd men skriver sällan. Gjorde vul idag och tänkte dela med mig av bilden på vår skrutt i v 12 (11+0). Jag är så lycklig för att den verkade må bra :)

Svar på tråden BF maj 2011