Inlägg från: LilaFjäril |Visa alla inlägg
  • LilaFjäril

BF maj 2011

Hej!
     Ett litet råd som jag fick av en vän igår: Ingefära ska tydligen hjälpa mot illamående. Testar det själv idag och hoppas det fungerar.

Jag tänkte lägga till mig på er lista så småningom men avvaktar till mitt VUL om två veckor då jag vet exakt BF. Har gissat mig till maj men vet inte någon dag än så länge.

• LilaFjäril

Vad många som är med i denna tråden. Svårt att hålla sig uppdaterad med alla. Glad
    Jag har en vecka kvar till VUL. Känns som jättelänge. Jag vill få reda på mitt BF. Vet inte om jag är i vecka 5,7 eller något annat. Lite jobbigt.

Angående skötbord: Det kan vara mer praktiskt att ha det i badrummet om man behöver rinnande vatten. Men vi hade skötbord i sonens rum förra gången och planerar att göra likadant nu. Vi har inte heller plats för skötbord i badrummet och jag vill inte borra hål i kaklet för att hänga något på väggen.

Skönt att höra att fler har olika känningar precis som jag. Och jag fattar inte hur jag ska kunna ha en större baby i magen än vad jag har nu för jag springer på toaletten hela tiden. Om detta fortsätter så får jag väl flytta in i badrummet under de sista månaderna. Tungan ute

• LilaFjäril

Therre: Skönt att du redan har kontakt med facket. Din chef verkar ju inte speciellt seriös. Jag har själv ansvar för personal och även om jag själv inte alltid tycker att allt är fantastiskt med min personal så SKA man följa regler och lagar. Och inte behandla personalen annorlunda även om man har olika åsikter om saker.

Råder dig till att skriva ner alla samtal och kommentarer du har med din chef och även datum. Det kan vara svårt att komma ihåg i efterhand. Var noga med att det är fakta och försök att hålla humör och tolkningar utanför (Lättare sagt än gjort) .
    Och fortsätt med att ha kontakt med facket. Om du blir uppsagd för att du är gravid så kan du om inte annat kanske ha rätt till skadestånd. Även om din chef inte verkar följa regler och lagar.

Så som din chef pratar med dig skulle jag inte komma på tanken att prata med min personal. Tråkigt att han inte verkar tänka på att ta hand om och vårda sin personal lite mer.

Stå på dig. Kram.

• LilaFjäril

Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
    Jag tar "bara" 50 mikrogr.

• LilaFjäril
    Ladylovelylocks: Jag har gjort IVF så på kliniken såg de att mina prover låg lite mot ena kanten av gränsvärdena. Och tyckte att jag skulle justera till det för att göra allt optimalt. Och jag är tacksam att de gjorde det för jag blev ju gravid! Detta var vårt femte försök så det kändes skönt att göra allt som var möjligt för att optimera våra chanser.

Annars så har jag funderat på om jag hade rätt värden. För både mamma och mormor äter också Levaxin. Så det går väl i min släkt.
Svar på tråden BF maj 2011