Inlägg från: 2barnsmammaaa |Visa alla inlägg
  • 2barnsmammaaa

BF maj 2011

Tråden är konstig för mig också!

Jag läser tråden för jag hoppas kunna joina er snart =)=) har bim om en vecka...

• 2barnsmammaaa
    FruganH skrev 2010-09-06 13:05:21 följande:
    Ja, tråden har verkligen varit konstig från och till. Nyss när jag var inne var den jättekonstig, men nu när jag kom tillbaka igen så ser den helt normal ut. Vet inte vad som händer, men knepigt är det iallafall!

Tänkte höra hur ni andra räknar det här med veckorna. Är enligt räknare på nätet i v 5+6 och jag har fått för mig att man då säger att jag är i v 6, eller? (eftersom man gått 5 hela veckor och därför är inne på 6e veckan)
    Jag blir så snurrig på det här och även på att de olika kalendrarna där man kan läsa om varje graviditetsvecka så står olika information på olika veckor. Någon som har nåt tips på en bra sida där man kan följa graviditeten vecka för vecka?
    Ja man säger att man är i v6 då :)
  • 2barnsmammaaa
    Jag tror jag plussade imorses! Tog ett clearblue efter detta och det var också lika svagt men synligt.. Har störtlipat hela morgonen, av lycka :)

Första försöket, 3 barnet om allt går som det ska!  I sept 2007 så fick jag missfall med det som skulle blivit andra barnet... [plussade igen i december]  Men denna gången hoppas jag verkligen att det går vägen!

Bf 28 maj.... Herregud, jag är överlycklig. Sambon fyller år imorrn, så har inte berättat än. Men det är svårt! Vill säga det imorgon ju:)

Får man vara med i denna tråd?! :)

• 2barnsmammaaa

Jag känner mig också rund! Den här perioden är inte kul när man bara känner sig svullen och plufsig hehe.

♥ son 06 ♥ dotter 08 ♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • 2barnsmammaaa

Lägger till mig på listan också :)

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet
    Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet
    Emma86 - Bf 1 maj, första barnet
    Jean - Bf 2maj, 1:a barnet
    Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet
    Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet
    gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet
    Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet
    Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet
    mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet
    Dezert Roze - BF3 maj, 2:a välsignelsen
    Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet
    therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet
    novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet
    gulliguld Bf 6 maj 2: barnet
    LillEm Bf 7 maj 1:a barnet
    Elisss Bf 8 maj andra barnet
    MiDi Bf 9 maj, andra underverket
    Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet
    Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet
    Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet
    ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet
    Barbabelle - BF 9 maj, första barnet
    Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet
    Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet
    Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet
    Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet.
    Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
    smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet
    JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
    Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet
    frau M - BF 13 maj, 2:a barnet.
    jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet
    eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet
    Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet
    Lovelyy - Bf 14 maj 2:a barnet
    Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
    Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet
    Anna8505 - BF 15 maj, 1:a barnet
    sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
    Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet
    emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet
    Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet
    Maddelu- Bf 18 maj, 1:a barnet
    vintervärld - Bf 18 maj, 1:a barnet
    Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet
    Moi mokulat - BF 20 maj 2:a barnet
    LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Jennie85 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Ofeigur - Bf 24maj
    2barnsmammaaa - bf 28 maj, 3:e barnet
    murunen - Bf 29 maj, 1:a barnet
    HiHi .Bf 30 Maj, 3:e barnet

• 2barnsmammaaa

Jag ringde och bokade tid för inskrivning idag :) Fick tid den 13:e oktober, då är jag i v8! Dock så är det mötet inte så roligt direkt hehe.. Men ska bli kul, för jag har haft samma BM varje gång!

• 2barnsmammaaa

Det är så sjukt, för på rutinUL så har jag blivit flyttade åt fel håll med båda barnen.

Barn 1 flyttades jag 11 dagar längre, trodde jag var i v.17+? och var bara i 15+?.
    Barn 2 flyttades jag 15 dagar!! trodde jag var i v.17 nånting och var bara typ i v.14 nånting,

Och då har jag superregelbunden mens på 28 dagar. Och plussat innan BIM. Så jag har plussat då när jag inte ens varit gravid eller vad? ;)

Sen går jag över 7-9 dagar också, så räknar kallt med att BF 28 maj blir typ att bebisen kommer typ 18 juni??
    Fler som blivit flyttade?

♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • 2barnsmammaaa

Samma här faktiskt, gick in i v.7 i lördags och jajjemän, morgonillamåendet har börjat... Eller ja nu är det förmiddag och jag mår fortfarande illa... ! Men jag gillar det! :) Var så orolig innan när jag itne hade några symptom alls.

♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • 2barnsmammaaa

Maggan -- med mina två första barn så blev jag flyttad 11 respektive 15 dagar åt fel håll.. Det är inte kul så jag förstår dig hehe. Antagligen har ägglossningen varit senare i ditt fall? Eller så är vissa foster olika stora för jag har alltså plussat md mina barn redan innan dom blivit till i princip hehe.

• 2barnsmammaaa

Jag längtar ihjäl mig efter mitt kub test på måndag! Har skrivit här några gånger innan också :)

Jag har drömt om tvillingar..  Men det tror jag inte att det är, men ändå lite kul att jag har drömt om det.. Är så orolig och hoppas att det verkligen är nått i magen så man inte bara inbillat sig allt.

Är det nån mer som 'är gravid med 3:e barnet? Syns det än på er? :) 

♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • 2barnsmammaaa

Jag har haft Urban Jungle och Bugaboo till mina barn, denna bebben kommer få åka Bugaboo :) Ser fram emot det mycket! Har aldrig använt liggdelen så det kommer kännas som en ny vagn.

Imorrn ska jag på KUB, är otroligt nervös över att det inte kommer finnas nått att titta på. Men försöker hålla humöret uppe :)

♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • 2barnsmammaaa

Har 2 år mellan mina första barn och hade aldrig klarat mig utan min UJ syskonvagn! Perfekt!

♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • 2barnsmammaaa

Var på KUB test idag och fick se våran lilla mini!! Hjärta Är så himla glad och lycklig! Var så otroligt nervös över att jag inte ens var gravid ju :S Har mått så himla bra!

Att vi var där för att kolla kromosomfel osv det tänkte jag inte ens på, vara bara själaglad att h*n låg där och sprattlade :) Tycker nästan att jag känner fladder nu! För h*n rörde sig på skärmen så kände jag det. Blev flyttad 2 dagar närmare, från BF den 28 maj till BF den 26 maj... Är såå glad!! NU kan jag slappna av mer.

♥ BF 26 MAJ 2011 ♥
  • 2barnsmammaaa

Det vanligaste i Sverige är ett ul. Annars får man oftast betala eller om det hänt nått innan.. Jag tycker ändå det är bra eftersom man inte vet hur barnen faktiskt reagerar på alla ultraljud. Klart att det är skitkul att titta på dom små dock :)

• 2barnsmammaaa

Sofi jag har alltid det så ocskå eller ja iaf under alla 3 grav. Jag har nog tänkt att det är bebisen som är bulan hihi

• 2barnsmammaaa

Sofi jag har alltid det så ocskå eller ja iaf under alla 3 grav. Jag har nog tänkt att det är bebisen som är bulan hihi

Svar på tråden BF maj 2011