Inlägg från: emeliemarietherese |Visa alla inlägg
  • emeliemarietherese

BF maj 2011

Jag plussade idag :)
    Har tidigare en son som är född nov-08. Vi har väl varit sugna på ett syskon nu ett tag men började inte köra oskyddat förrän förra månaden..så det tog sig på första försöket :D

Har lite oregelbunden mens..men tror jag har BF runt den 20e maj.

Har växtvärk i livmodern, så ömma bröst att jag knappt kan röra dem, känslig för lukter och känslig i allmänhet :P
    Ett svagt illamående som kommer lite då och då.
    Jag kände när ägget fäste (gjorde det med sonen med) så vär 99% säker på att jag skulle plussa nu och jajjemän :D

• emeliemarietherese
    Anna8505 skrev 2010-09-11 21:58:29 följande:
    Stackars er illamående! Peppar peppar så mår jag inte illa alls, men det kanske kommer är bara i slutet på v 5 än så länge.. Har dock super ömma bröst sova på mage är ingen hitt. Och trött är väl bara förnamnet trodde först det beroddo på förkylning men sen så plussade jag i torsdags så då fick jag en bättre anledning..Glad

Molvärker och sticker i magen..kan även hugga till om jag reser mig snabbt och så..dock på båda sidor, verkar vara många som bara känner av ena.. nån som vet varför??
    Det är den sida där ägget fäste som man brukar känna mest på :) Även om man känner på båda så brukar det vara en som "drar" lite mer än den andra.
  • emeliemarietherese
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet emeliemarietherese - Bf 20 maj, 2:a barnet
  • emeliemarietherese

Vi bor i Uppsala, i en trea. Vår dröm är att bygga eget, så vi har sagt att vi bor kvar här och sparar pengar så att vi förhoppningsvis om ett par år kan förverkliga vår dröm.

Man kan ju gott få plats med 2 vuxna och 2 barn i en trea så det kommer inte bli några problem :)

Har mått riktigt illa idag, och har haft riktigt med växtvärk i livmodern, har dessutom börjat bli mkt tröttare, tog en lur samtidigt som sonen idag :P.

jag är i v.5 nu och vi har börjat prata om när vi ska gå ut till den närmsta familjen med vår nyhet, med sonen väntade vi till v. 14..men vi vill ta det tidigare den här gången..vet bara inte när :P

• emeliemarietherese

Har nu bokat tid hos BM :) Gjorde ett test till innan bara för att vara på den säkra sidan..och där kom upp ett fint om än lite svagt plus (å andra sidan hade jag kissat precis innan, kissar ju hela tiden nu :P)

Så har fått tid för hälsosamtal den 4e okt, egentligen ville de att jag skulle komma nästa vecka redan men eftersom jag är borta hela nästa vecka så fick det bli den 4e istället.
    Sen har jag tid för inskrivning den 12e okt...längtar sååååååå!!!!

Är helt utom mig av lycka! :)

• emeliemarietherese

det visade sig att jag räknat fel när jag pratade med BM så jag är i v.6 nu :)

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF3 maj, 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
  • emeliemarietherese

Upptäckte nyss när jag gick på toa att jag fått ljusrosa flytningar..ömheten i brösten har också börjat avta men jag trodde att det inte var ngn fara..
    Nu är jag så rädd att jag ska förlora min lilla bebis :( Hoppas på att det inte kommer ngt mer!!!

• emeliemarietherese

Jag hoppar ur den här tråden nu sogligt nog...
    Mina rosa flytningar blev till ljusrött blod..inga mängder eller klumpar än men är säker på att det kommer komma med, kände på livmodertappen med (med gummihandskar förstås) och den var väldigt öppen och det var uppenbart att det var där blodet kom från. Jag har dessutom inga gravidsymtom kvar alls så jag är 100% säker på att detta är ett missfall.
    Ringde min mamma igår och grät, även om det gick fort att bli gravid denna gång är det ingen garanti att det är det igen.
    Det här barnet var sååå efterlängtat och jag försöker tänka att det nog ändå inte var livsdugligt iaf så att det var därför det hände. Men lycka till för er alla andra så hoppas jag att jag kan hoppa in i en annan juni-tråd senare :)

Svar på tråden BF maj 2011