• Jane C

BF maj 2011

Hej Hej, ansluter mig  här. Plussade igår på dag 25, har haft 25-28 dgr cykel sen januari mest 26dgr så troligtvis BIM idag då eftersom jag redan plussade starkt! Och mår iiiiiiiiiiiiiiilla. Bor på Hisingen i Göteborg. Följas åt? Har ett barn sen tidgare född 07, en tjej.

Är supernervös och rädd för MF. har eg ingen anledn mer än att jag fyllt 31 och väger lite för mycket...rättare sagt 15kg för mycket det mörklägger glädjen lite.....

• Jane C
    VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}
    Skriver in mig jag med.....
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet

• Jane C
    FruganH skrev 2010-09-01 07:54:41 följande:
    Likadant här med. De enda symptomen som finns kvar är min förstoppning Rynkar på näsan och tröttheten (som dock inte är extrem än). Försöker inte oroa mig, men hur lätt är det?
    Men jag utgår ifrån att allt är bra, är det inte det så kommer det väl fram förr eller senare. Kan ju inte göra så mycket i vilket fall...
    Jag har också likadant....ena dagen illamående och trött nästa mår jag bättre än innan jag var g. har börjat äta vitaminer och tror det hjälper en del...men det är läskigt att symptomen kommer och går......
    Känner mig inte ens gravid vissa dagar....Men man kan inget göra...första tiden i en graviditet är alltid nervöst det kan sluta hursom av olika skäl...Blir det så blir det och jag hoppas på det bästa!!!!!
    Kram på er alla....
  • Jane C

Hej Guys!!!
    Jag har börjat må lite mer ihållande illa men fortfarande så tacksam att det går att dölja på jobbet....hur vanligt är det att illamåendet blir värre och värre? Jag är så rädd att jag skall bli helt förlamad av illamående eller börja kräkas på jobbet så jag inte kan dölja min grav. Är ny på kontoret och vill inte berätta än, hade tänkt kring UL om magens storlek tillåter.

• Jane C

Behöver råd!! Mår så förbannat illa...påbörjade v 7 idag tänk om det inte går över???? sen v 4 har illamåendet funnits där men nu blir det mer och mer ihållande jag blir galen.....
    har inte kräkts men har kväljningar. Vill inte berätta på jobbet än hur fan gör man???? Känns på tok för tidigt...men kanske mitt enda val om detta fortsätter....vad har ni för tips?????

• Jane C
    LilaFjäril skrev 2010-09-08 11:24:53 följande:
    Hej!
     Ett litet råd som jag fick av en vän igår: Ingefära ska tydligen hjälpa mot illamående. Testar det själv idag och hoppas det fungerar.

Jag tänkte lägga till mig på er lista så småningom men avvaktar till mitt VUL om två veckor då jag vet exakt BF. Har gissat mig till maj men vet inte någon dag än så länge.
    skall testa ingefära, har hört av det hjälper....hoppas verkligen det är övergående kanske har haft två dåliga dagar....men har kompisar som har mått riktigt dåligt av illamåedet och dessutom blivit sjukskrivna.. är en person som lätt stressar upp mig och oroar mig....
  • Jane C
    Jean skrev 2010-09-10 01:58:12 följande:
    Usch och blaa har matt battre.... Vaknade upp igar natt vid tolv av att jag madde sa illa att
    jag trodde jag hade maginfluensa typ. Ner till toan och lag pa golvet bredvid den i 15 min.
    Sen blev jag ner baddad med en hink bredvid mig av mannen for jag var sa trott (som jag
    alltid ar). Slapp spy, somnande om ratt snabbt. Har nu vaknat atit frukost och borjar nastan
    kanna mig lite konstig igen. Fy fy fy for de har.... Hoppas saa de gar over snart. Kan man
    verkligen bli sa illamaende????

Ska trava upp med ginger ale hemma for de var de forsta jag ville ha nar jag vaknade inatt.
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, man kan må så illa hahaha!!! Jag har sen tre dygn inte en minut som jag inte mår illa...jag klättrar på väggarna. Kan inte njuta av grav alls pga det här, det är en konstant kamp liksom...Med dottern mådde jag minimal illa men detta är helt galet......Skall på hälsosmatal nästa måndag 20/9 hoppas kunna få ngt utskivet....
  • Jane C
    Lovelyness skrev 2010-09-16 09:33:17 följande:
    Grattis till alla nya plus!Håller alla tummar för dig och hoppas allt går bra!

Hur mår alla i tråden? Jag har något jättekonstigt illamående, jag kan inte direkt säga att jag mår jätteilla men jag har väldigt nära till att kräkas från och till. Det är som att kräkreflexen är på helspänn, skitskum känsla...
    Mår ILLA!!!! Varje dag dygnet runt.......har aldrig kunnat hantera illamående ända sen barndomen....usch och fy!!!!!
Svar på tråden BF maj 2011