Inlägg från: OoSOLINoO |Visa alla inlägg
  • OoSOLINoO

BF maj 2011

Hej hej! Joinar er. Är i v 7+6 så är beräknad till 21maj.

Har inte varit och skrivit in mig men ska väl göra det snart antar jag. Kommer även göra ett UL då eftersom jag har haft två väldigt dramatiska missfall tidigare samt säkerställa exakt hur långt gången jag är. Nu är jag bara glad att jag gått så här långt och räknar ner till jag når v12 så jag kan släppa lite av min oro. Mår illa och har väldigt svårt att äta. Gått ner ungeför 7kg sen jag blev gravid vilken oroar mig med. Men jag kämpar på med maten.
    Bor i Nigeria med min make och vår son som är född -06.

• OoSOLINoO
    minya skrev 2010-10-08 13:23:17 följande:
    Hjärtligt välkommen alla nya, hoppas ni ska trivas  

Tack!
  • OoSOLINoO
    JosefineK skrev 2010-10-08 14:29:30 följande:
    Kul att det àr nàgon mer hàr inne som bor utomlands! (kanske finns nàgon mer àndà men jag har inte hòrt nàgon annan) Jag bor i Italien, inte lika làngt bort som du men àndà. Mòdravàrden àr ju annorlunda àn den svenska hàr med
    Ja mödrarvården är det stor skillnad på. Det finns bra mödrarvård här och man anmäler sig till mödrarvård oftast runt v12 och betalar för ett "paket". Det ingår då vissa tester och en del UL. Jag komme rinte anmäla mig till något sådant program då jag inte kommer föda här. Kommer dock att besöka läkare och göra UL nån gång under v10 och sedan innan jag åker till Sverige. Planerar att åka hem till Sverige i mitten av graviditeten. Känns tryggast, detta är ändå ett utvecklingsland och det går inte att jämföra svensk och nigeransk mödrarvård, förlossningsvård eller eftervård. Här finns inte ens lustgas Förvånad

Roligt med en annan utlandssvensk! Hur funkar det i Italien? Har du bott där länge? Jag brukar älska nigeriansk mat men klarar inte av den nu, mår illa och kräks av allt.
  • OoSOLINoO

Med min son så tappade jag hår i början av graviditeten för att senare få jättefint tjockt glansigt hår. Tyvärr tappade jag det fina håret igen när sonen var född men det tog sig efter ett tag. Nu har jag inte märkt nån skillnad alls, varken tappar hår eller märker någon förbättring alls. 

• OoSOLINoO
    amisej skrev 2010-10-08 22:30:09 följande:
    hjälp...

Är de bara jag som e sjukt uppblåst. Kan inte knäppa byxerna, magen e sten hård. Ser ut o vara i 3 4 månaden.
    Folk har frågat ifall ja e gravid, har ba sagt att ja har gått upp i vikt o att ja har mens :S
    Får gå runt med stora tröjer på jobbet.
    Ska man vara så här stor eller och varför e de så?

Vet någon i vilken vecka de e när man kan känna av att bebisen rör på sig inne i magen?? :D
    Med min son har jag för mig att jag kände första gången i v 16-17.
  • OoSOLINoO
    Jean skrev 2010-10-10 06:51:23 följande:
    Hej Maggan08!
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad men om jag vore du skulle jag forsoka slappna av och inte tanka daliga tankar utan njuta av att du ar gravid. Dom flesta har inne verkar ha molvark till och fran, sjalv har jag inte haft mycke alls. Min tanke ar lite att oroar man sig kan de handa men om man slappnar av och tanker positiv sa har man battre chanser...

Visst kan ett foster vara dott i magen, detta hande min kompis. De konstaterades att fostret varit dott en manad. Men oftast i missfall sa har man ont och har kraftiga blodningar. Sma blodningar ska man tydligen inte vara radd for heller. Om du inte kan stilla din oro kontakta BM och fa rad fran dom.
    Varför får man inte prata om missfall och oron för det i denna tråd? Det är ju en ganska stor del av graviditeten i början, speciellt för dem som gått igenom missfall tidigare. Däribland jag som haft två, ett sent v14 och ett i v7.
Svar på tråden BF maj 2011