Inlägg från: Ninni1990 |Visa alla inlägg
  • Ninni1990

BF maj 2011

Hejsan! :)
    Ny här på FL och känner att detta är en tråd jag gärna vill vara med i.
    Plussade den 2/10 och detta blir barn nummer 1

BF 27/5 om jag nu räknat rätt, har haft lite oregelbunden mens ett tag men vi får väl se :P

Blir hälsosamtal med BM på måndag sen inskrivning i vecka 12. Är i v.8 (7+4) idag :)

• Ninni1990
    Kottemor skrev 2010-10-17 20:16:41 följande:

Någon mer som är sjuuuukt trött?

Jag är så förlamande trött, v 8+2... idag har jag inte orkat någotting, haft en hemsk huvudvärk och bara velat sova!
    Varje gång jag sätter mig ner så håller jag på att somna, haha! har inte upplevt denna sjuka trötthet under mina två andra graviditeter. Hur ska det gå på jobbet imorgon, känner att jag inte fungerar Obestämd

Är också i v. 8+2 och jag känner av precis samma trötthet som du skriver om, det spelar liksom ingen roll hur mycket man sover.. :(

Imorrn ska jag träffa BM första gången, hoppas bara att jag hittar dit.
  • Ninni1990
    Kottemor skrev 2010-10-18 18:42:18 följande:
    Nej, jag bara sover och sover men blir inte piggare! Känns hopplöst, men det går väl över
    LilaFjäril skrev 2010-10-17 20:58:56 följande:
    Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
    Jag tar "bara" 50 mikrogr.
    Jag hoppas det, har börjat äta vitaminer idag, hoppas att det ska hjälpa lite iaf. men men, annars är de bara o vänta, det är synd att jobbet blir lidande av att man inte kan koncentrera sig ordentligt bara. Men vad gör väl "lite" trötthet i slutändan? :D
  • Ninni1990

Går in i vecka tio idag (9+0) och mitt illamående har inte riktigt släppt ännu. Inte heller tröttheten.

Har också börjat få en liten mage nu och mjukiskläder är helt underbart :)

• Ninni1990

Lägger till mig på listan med =)

{#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    christin89- första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    MiDi  andra underverket
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    Barbabelle -  första barnet 
    Hiawatha - första barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet
    Ninni1990 - 1:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    30maj - första barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet

• Ninni1990

Äntligen är vecka 12 här (11+1) och idag firar jag och sambon ett årsdag, får se vad han hittat på lite senare :)

• Ninni1990

Nu är det en hel del som händer :)

Var på inskrivning hos BM i torsdags, fick såklart ta massa blodprover mm.. Allt som hon kunde se själv såg iaf bra ut.
    Sen skulle jag däremot ställa mig på den där berömda vågen, trodde såklart jag hade gått upp massor men det visade sig att jag hade gått ner 5(!) kilo, på en månad. Har otroligt svårt att gå ner i vikt i vanliga fall så detta kändes bara jättekonstigt, för det är ju nu jag borde gå upp :S

Fick även tid för RUL den 29 December, känns som en hel evighet tills dess, ska bli så kul att äntligen få se den lilla då, jag och sambon har bestämt oss för att inte kolla kön (om vi kan hålla oss).

Nu börjar även magen synas en del och någon liten kommentar får man då och då, däremot har jag inte berättat på jobbet ännu.

Angående vaccination så tror jag inte att jag ska ta den, tog svininfluensavaccinet förra året så då borde det inte vara någon fara. Pratade lite med min BM om det och hon låter iaf lugn eftersom jag tog förra sprutan, detta trots att hon vet om att jag har astma. Men som sagt, det återstår att se ifall jag ändrar mig eller ej.

Vart ett långt inlägg denna gång, så skönt att skriva av sig lite.
    Hoppas allt är bra med er och era små! :)

• Ninni1990

Hej på er allihop, jag har precis hunnit läsa ikapp allt som skrivits nu under december då jag ej haft tillgång till internet förrän för ett par dagar sedan. Jag och sambon har nämligen haft fullt upp med flytta och så vidare så vi har inte hunnit med internet..

Även jag har börjat känna av den lill* nu, eller ja, ungefär i v 16 började jag förstå att det måste vara bebisen :) Men än kan man inte känna något utanpå magen.

Läste också att många här har fått varit på sitt RUL, vi ska dit nästa vecka, den 29:e, och jag börjar allvarligt på att bli riktigt nervös. Rädd att de inte ska hitta nån bebis, att jag bara ska ha inbillat mig allting. Men o andra sidan, det är väl bara för att en släkting brukar skoja med mig och säga "ja men tänk om det bara är luft då".
    Någon mer än jag som varit/är nervös för RUL:et?

Vi ska inte ta reda på könet, så vida inte bebis vill visa upp sig då :)
    Men jag misstänker att det är en lite kille som bor i min mage.

• Ninni1990

Hejsan, tänkte passa på att skriva lite här, jag har ju varit borta härifrån väldigt länge, sedan innan jag gjorde mitt ultraljud den 29 December..
    Iallafall så gick ultraljudet kanonbra, och det fanns en liten bebis där (inte bara luft som jag halvt som halvt inbillat mig).
    Blev bakåtflyttad 10 dagar så nytt BF datum är nu 5 juni, men jag tänkte hänga kvar här ändå, man vet ju aldrig, liten kanske vill titta ut i maj ändå :)

Annars flyter allting på bra, jag är i v.25+2 idag.

Tänkte läsa ikapp lite nu åsså lägger jag in mer senare.
    Kommer ev. uppdatera i bildtråden också, var ju ett tag sedan jag la in bild på magen nu.

Svar på tråden BF maj 2011