• mateosen

BF maj 2011

Hej!
    Här är en till med bf i maj, andra barnet. Är i vecka 17 och ska på UL den 20 december.

Har en fråga till er;
    Jag har de senaste dagarna vid ett par tillfällen haft blod i flytningarna, som en blodstrimma och ibland lite mer brunt. Någon annan som råkat ut för detta?

• mateosen

Tack för era svar!
    Misstänker att det är ngt blodkärl som brustit...men efter flera dagar blir man lite orolig såklart!
    Kom inget blod under hela förra graviditeten och inte hittills i denna heller...har även sett bebisen på Vul i v 9, men det är ju ingen garanti.

Min bm har telefontid i eftermiddag så jag ska ringa och höra efter.

• mateosen

Är det flera som ska på UL den 20 december? Så kul!!

Vi är så himla nyfikna på könet...

• mateosen
    natalieh skrev 2010-12-07 16:29:12 följande:
    här har du en vul 20 dec, oxå i v 17 just nu Glad
    vi är oxå extremt nyfikan på vad det är för en liten grej  Tungan ute

första barnet?
    Spännande med flera den 20/12 - 10:40 är det dags för oss!!
    Nej, andra barnet. Har en pojke som är 3 år!!
    Kollade könet med honom också. Och det är inte för att det spelar oss någon roll om det är en pojke eller flicka...bara för att man får en helt annat relation till barnet i magen om man vet vad det är

Ska till gyn/bm imorgon och kolla upp varför jag har dessa flytningar - hoppas allt är bra!!
  • mateosen
    EvaChristina skrev 2010-12-09 12:46:32 följande:
    Är det fler av er som har "växtvärk" i livmodern nu också? Jag har haft det i princip hela graviditeten i lite olika grader. Det liknar mensvärk och kommer några sekunder åt gången.
    Hur skiljer man förresten på sån växtvärk och lättare sammandragningar? Och när brukar man börja få sammandragningar? Ibland känns det liksom som om livmodern krampar en kort stund.
    Jag har väldigt mycket växtvärk/molvärk nu.
    Var hos min gyn igår för att kolla upp varför jag har haft lite blod i flytningarna och sammandragningar. Men hon menade att det är inte tidiga sammandragningar utan bara växtvärk eftersom livmodern växer väldigt mycket just nu och man kan lätt förväxla det med sammandragningar. Nu i efterhand när jag känner efter inser jag att det inte är sammandragningar...däremot mycket växtvärk!
Svar på tråden BF maj 2011