• 30maj

BF maj 2011

lill strumpan 71: jag har BF samma datum som dig så vi är lika långt gågna :) wiho!
    var hos BM nu i veckan, ska dit vecka 11 också. att man längtar nu!

• 30maj
    {#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    MiDi  andra underverket 
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    Barbabelle -  första barnet 

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    30maj - första barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet
  • 30maj
    FruganH skrev 2010-12-09 08:26:55 följande:

Någon mer som sover väldigt dåligt på nätterna? Jag vaknar minst 2 gånger varje natt och behöver gå upp och kissa. Men sen så har jag så svårt att somna om minst en av gångerna. Ibland ligger jag vaken i över 1,5 timme innan jag lyckas somna om. Känner mig som ett jäkla vrak Rynkar på näsan

ja samma här.. usch undrar när denna "kissenödighet" om nätterna ska avta.. för gör de inte det så är det tragiskt att se framåt att jag troligen inte kommer få sova en hel natts sömn på över ett år, haha :P usch usch!

Men allt eftersom magen växer utåt och uppåt så bör de avta, vi hoppas!!

Förövrigt är det 19 dagar kvar till vårt RUL och 20 dagar kvar till könsul, längtar ihjäl mig!!<3 
  • 30maj
    EvaChristina skrev 2010-12-09 12:46:32 följande:
    Grattis MiDi till pojken!

Är det fler av er som har "växtvärk" i livmodern nu också? Jag har haft det i princip hela graviditeten i lite olika grader. Det liknar mensvärk och kommer några sekunder åt gången.
    Hur skiljer man förresten på sån växtvärk och lättare sammandragningar? Och när brukar man börja få sammandragningar? Ibland känns det liksom som om livmodern krampar en kort stund.
    Har också haft det olika mycket och i olika grader under graviditeten, Men denna veckan när ja gick in i vecka 16 så har det blivit mycket mer.. och magen syns mer än någonsin! När ja ligger ner ser det ut som ja har en grapefrukt nedanför naveln:) hihi mys!

Sammandragningar har ja med haft, då blir magen stenhård där livmodern är...gör dock inte ont eller något

kram 
  • 30maj

Vi är i vecka 17 (16+3) och beställde vår Emmaljunga Mondial duo combi igår! jag är så jäkla glad, detta är verkligen min dröm vagn!! :D en vit i läder.. tycker det ser så himla fräscht ut.
    med mer saker har vi inte köpt till mini..

ska förövrigt på rul och könsul den 28 och 29, väntar med spänning! 

• 30maj
    FruganH skrev 2010-12-21 20:19:03 följande:

Jag måste ju säga att jag trodde brösten skulle växa mycket sen när man väl började producera mjölk och sånt, men mina har ju växt nåt enormt! Har gått från en B-kupa till en D-kupa och jag vill inte ens tänka på att dom antagligen kommer bli ännu större sen Förvånad 

Annars har jag lyckats bli sjuk, igen.. blev förkyld för typ 3 veckor sen och det höll i sig i 2 veckor och nu har jag blivit dålig igen med feber, halsont och hosta. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Men har ju hört att graviditeten gör att man får sämre immunförsvar...

Skulle gått till BM imorgon för mitt andra besök, men hon var sjuk. Så nu får jag gå på torsdag morgon istället och träffa en annan BM. Ska bli spännande att se om man får lyssna på hjärtat på den lille och om hon kommer skälla på mig för min vikt Obestämd Var ju inte smal när jag blev gravid och har hört att andra blivit tillsagda att de väger för mycket osv, men vi får väl se. Har iallafall gått upp 5 kg sen jag blev gravid, så vi får väl se vad hon säger.

haha ja säger som dig!
    innan graviditeten hade ja lite smådålig koll på min "riktiga bhstorlek" hade aldrig vart i en fin butik o fått hjälp, köpte alltid 75B på hm typ...
    men sen graviditeten har ja gått till twilfit och fått hjälp av personalen (REKOMENDERAS för att få en skön bh), och de visa sig att nu är den rätta storleken 70E, det låter helt sanslöst i mina öron då ja i vanliga fall har små tuttar.. rätt jobbigt med större bröst har ja nu insett..

jakeline, hoppas verkligen dom blir normala sen... vore ju inte kul att få skinpåsar heller..
    ja vilka problem vi gravida har, hihih:) 
  • 30maj
    Lovelyness skrev 2011-01-04 09:19:14 följande:
    Grattis MammasGos!

Jag har inte heller riktigt kunnat låta bli att shoppa. Har köpt en mjukisoverall från PO.P som nog är det sötaste jag sett

Och lite strumpor

Hjärta
    åh gud så söta strumpor!! Vart har du köpt dom om man får fråga:)??
Svar på tråden BF maj 2011