• glit

BF maj 2011

Hej! Kan jag hänga på här i majgruppen? :)
    Är i vecka 26 (25+4) och väntar på min son som ska komma 28 maj. Bor i Uppsala!

• glit

Jag var helt inne på Elvin eller Alvin förut men kom på att det kommer nog inte passa min bebis. Tror att han kommer bli ganska mörk, lite mörkare nyans i hyn, mörka ögon och mörkt hår och jag ser mig ett ljusare barn framför mig när jag hör Elvin/ Alvin. Så han ska heta Noah :) Han ska dock heta Ernst i mellannamn ^^  Och skulle bebis visa sig vara en flicka ska hon heta Ella :)

• glit
    Lovelyness skrev 2011-02-20 12:26:44 följande:
    Fint att vi har samma namn med samma argument haha, vår son ska också heta Noah eftersom det känns som om det passar på en pojke som har ljusbrun hy med mörkt lockigt hår och bruna ögon Glad
    Haha! :D
  • glit

Jag går in i vecka 27 idag, betyder det att jag är i 3e trimestern nu?
    Tycker det står olika på olika ställen om när "övergången" är. Någon som har koll?

Inte för att det spelar så stor roll egentligen, men jag är nyfiken :)

• glit
    När går ni på mammaledighet? Finns det någon "standard" på när man gör det?
  • glit
    Hur är era bebisar i magen? Min pojk är helt vild, har visserligen ingenting att jämföra med men han är ständigt i rörelse, magen rör sig hit och dit, buktar och guppar hela tiden. Börjat fantisera massor om vem det är som är därinne i magen. Tänker mig en vild liten plutt. Mitt SF mått är lite under kurvan (inte såpass att BM är orolig dock) så det kanske blir att han är liten (fast jag vet att man inte kan dra den slutsatsen, men det finns ju en risk) Och så lär han bli mörk, hela min familj har riktigt mörkbruna ögon och fadern har riktigt mörkt hår. Han blir nog söt :)
  • glit
    Jodi skrev 2011-03-08 15:23:34 följande:
    Nej, jag har en rand bara upp till naveln och jag ska få en pojke, så det stämmer inte på mig...Glad
    Jag har haft den där randen sen jag föddes :O tror dock den blivigt starkare och bredare (stretchad?) och så har det blivit en ljus rand ovanför naveln också. Pojke enligt RUL :)
  • glit

Försvinner randen sen? Hoppas att min som kommit ovanför naveln stannar för man lär ju aoutomatiskt se lite mer vältränad ut då, som en synvilla haha :P

• glit
    Nojnen skrev 2011-03-14 14:47:34 följande:
    Min lilla kille rör sig så in i bomben och särskilt på vissa tider. Man kan nästan ställa klockan efter honom!!

Behöver man något för att kunna hämta ut paketet från Pampers på Babyland?
    Jag funderar på om min lilla plutt aldrig sover.. alternativt "går i sömnen".. det är rörelse nästan hela tiden från att jag vaknar tills att jag somnar. Kortare uppehåll då och då iof.. så lite vilar han nog. Lyckades filma igårkväll när han var extremt sprallig, ska försöka lägga upp videon!
  • glit
    Lovelyness skrev 2011-03-24 11:54:21 följande:
    Är det någon som vet om det är babyboom på gång 2011? Man kanske behöver ställa in sig på att föda på fel sjukhus...

I helgen ska vi sätta ihop sängen och tvätta alla små kläder, vad konstiga grejer man ser fram emot nu för tiden Glad
    Finns det siffror nu? I min omgivning har det verkligen vart babyboom, 6 stycken minst i min närhet som har några veckors/dagar gamla bebisar hemma och resten som ska föda inom väldigt snar framtid. Helt vansinnigt vad många som är på smällen hah :P
Svar på tråden BF maj 2011