• bella11

BF maj 2011

här är en till med E : Erik 

undra vad denna lill* ska heta!!! lika svårt denna gången som förra!!! 

såååå lycklig!
  • bella11

jag ska jobba till siste April o har bf 28 maj. Går då hem med sonen o tar lite sem o föräldrardagar på han.  Då ska vi mysa sita tiden och packa upp alla bebiskläder och göra allt redo för bebisen ankomst!

såååå lycklig!
  • bella11

rött ha jag haft på min son massor!! han är sååå fin i det!! om det blir en tjej denna gången så har jag massor med /neutrala kläder som passa båda könen ända upp storlek 86/92 de är toppen!

såååå lycklig!
  • bella11
    Moi Mokulat skrev 2011-02-28 11:42:11 följande:
    buhu vad jag mår illa. Började för några veckor sedan. Mår illa helt plötsligt och riktigt illa.
    Inatt har jag till och med haft ont i magen hela natten och mått illa, Spydde en gång i morse, men nu mår jag bättre iaf.
    Det är som en maginfluensa som inte bryter ut. Någon som vet varför jag mår så här dåligt nu?
    Känns konstigt i vecka 28.
    jag är likadan o är med i v 28. kräks fortfarande olika tider på dygnet, och mår illa till o från.  De är luriga de där hormonerna o bebisarna :D
    såååå lycklig!
  • bella11

idag har vi tagit fram alla bebis kläder vi hade till sonen! komer ta en evighet att gå igenom!! mys vad minnen kommer fram!! känns ju som igår han hade allt detta på sig!!!! 

såååå lycklig!
  • bella11
    Charlott29 skrev 2011-03-06 19:42:26 följande:
    Å det vill jag också göra. Vilken nostalgi! Kan tänka mig att det är svårt att förstå hur små de har varit... tänkte ta fram det minsta och se vad jag har kvar. Min son är dock född i januari och denna bebis kommer ju i maj så det är ju lite olika årstider, men något kan man säkert använda, det kan ju vara kyligt på sommaren i sverige också
    roligt som bara den!! Min son är med född i jan! hehe så jag har samma "dilemma" men de flesta bodys o byxor kan man ju ha. När är du beräknad? Vårt lilla mirakel ska kolla 28 maj. Men hoppas att h*n kommer lite tidigare som storebror gjorde...(9 dagar)
    såååå lycklig!
  • bella11
    Maruid skrev 2011-03-06 21:46:31 följande:
    Jag var nere i källaren och grävde runt lite i kartongerna. Var egentligen på jakt efter en liten leksak som jag ska fixa med men kunde inte låta bli att pilla på kläderna också. Tänkte ta upp 50-56 kartongen och alla sängkläder och filtar i början av april och tvätta allt men jag får försöka hålla mig till dess. Blev dock lite till mig när jag såg allt, du har helt rätt, massor med minnen ; )
    ja skulle med vänta till april.. men så bra gick det haha. nu är de allra minsta storlekarna här.. har sorterat det ikväll sambo o jag o drömt oss bort. Sen längra fram blir det att tvätta o stryka dem o lägga ner i BB väskan osv. Ska bli så spännande än en gång att få uppleva allt en gång till! och lika spännande är det denna gången.. är det en tjej eller kille? tycker denna grav påminner om min förra så mina misstankar är kille igen. Men önskar att de va en tjej samtidigt som det egentlige inte spelar någon roll för detta lilla banr är redan så älskat oavsett vad!!! 
    såååå lycklig!
  • bella11

jag har köpt mkt beg på tradera och andra beg barnbutiker! särskilt i de minsta storlekarna 50-56. på tradera kan man hitta perfekta kit till nyfödda.

Idag har jag varit på glukosbelastningen + mvc besök

Vecka 28+1
    Socker: 7,3
    hb: 116 ( yes de ha stigit  hade 106 sist ja va där)
    Vikt: -0,6 kg
    hjärtljud: 136
    sf mått: min klant glömde att fråga!!!  

längtar efter vår bebis nu! Innan har jag trott tjej men nu lutar det mera o mera o grabb!  

såååå lycklig!
  • bella11

hejsan alla!

jag hade ingen rand sist ja va gravid o fick en pojke. Har ingen rand nu heller men vet dock inte könet men gissa på pojke.

Såg att nån skrivit ang vikten. Jag är i v 29 nu i har gått ner 0,5 kg sedan inskrivningen, och det va inget som oroade min BM sålänge magen växer o allt annat är bra ska allt vara bra. Har oxå lite övervikt sedan innan.

Ang programmet igår " en unge i minuten" så fastnade både ja o sambon framför det!! slutade med att jag satt o lipade som en tok!! åhh längtar tills vi får träffa vår nya familjemedlem! 

såååå lycklig!
  • bella11

hejsan alla! Så var det snart dags! längtar tills dena vildabebin kommer ut! har börjat må grymt illa igenom och kräkas dagligen usch o fy inte alls roligt... 

Ang BB väskan så låter för tidigt att packa för mig... bf 28 maj.
    Men sist vi packade den hade vi

kläder för 3 dygn till bebisen + strumpor o pyjamas.

amningsinlägg.
    sköna avslappnande kläder till mig

o till förlossningen hade vi med oss:
    morgonrock till mig
    liten champange vi drack efter fl o firade :D
    en stor kexchoklad
    1,5 L cola

såååå lycklig!
  • bella11

urrkkk mitt illamående ha kommit tillbaka!! fy bubblan vad drygt!!!!

fått mera o mera ont i magen... dock inget ja känner igen ifrån tidigare graviditet.... 

såååå lycklig!
Svar på tråden BF maj 2011