Inlägg från: MissSindra |Visa alla inlägg
  • MissSindra

BF maj 2011

hej tjejer.
    Hoppar in här hos er. Kommer förhoppningsvis få barn nr 3 i maj. Fick min son 2 maj i år så har ännu inte fått igång kroppen så jag kan inte räkna ut när i maj jag är beräknad (tror dock på mitten). Hoppas på vul sen så jag vet lite mer. Ska på inskrivning den 28 sep. Fick tiden när jag var på efterkontroll i måndags =)

Mår än så länge bra. med dottern mådde jag ok och nu senast med sonen kräktes jag fråbn v 7-8 fram till v 38  så blir spännande att se denna gång...

Misssindra - Bf någon gång i maj, 3e barnet

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet
    Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet
    Emma86 - Bf 1 maj, första barnet
    Jean - Bf 2maj, 1:a barnet
    Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet
    Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet
    gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet
    Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet
    Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet
    mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet
    Dezert Roze - BF3 maj, 2:a välsignelsen
    Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet
    therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet
    novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet
    gulliguld Bf 6 maj 2: barnet
    LillEm Bf 7 maj 1:a barnet
    Elisss Bf 8 maj andra barnet
    MiDi Bf 9 maj, andra underverket
    Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet
    Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet
    Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet
    ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet
    Barbabelle - BF 9 maj, första barnet
    Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet
    Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet
    Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet
    Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet.
    Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
    smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet
    JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
    Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet
    frau M - BF 13 maj, 2:a barnet.
    jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet
    eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet
    Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet
    Lovelyy - Bf 14 maj 2:a barnet
    Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
    Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet
    Anna8505 - BF 15 maj, 1:a barnet
    sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
    Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet
    emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet
    Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet
    Maddelu- Bf 18 maj, 1:a barnet
    vintervärld - Bf 18 maj, 1:a barnet
    Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet
    Moi mokulat - BF 20 maj 2:a barnet
    LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Jennie85 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Ofeigur - Bf 24maj
    2barnsmammaaa - bf 28 maj, 3:e barnet
    murunen - Bf 29 maj, 1:a barnet
    HiHi .Bf 30 Maj, 3:e barnet
    Rose - BF 27 Maj 2:a Barnet

• MissSindra
    fliona skrev 2010-09-18 21:14:37 följande:
    vill också stälal mej i denan lista..men men på onsdag!
    Gör som mig och ställ dig uppe :)
  • MissSindra

mitt humör var enligt mig kanon när jag väntade sonen men illamåendet var hemskt.
    Med dottern var illamåendet ok men humöret var förjävligt...

Än så länge denna gång är humöret hemskt och illamåendet ok... så blir spännade och se om det fotsätter så och om det blir en tös till

• MissSindra

Var på inskrivning idag. Blir inget VUL för att se hur långt gången jag är. Vi bollade fram och tillbaka och kom fram till att jag nog blir beräknad 7 maj fast jag själv tror mer på 15 maj så vi får se vad UL säger sen.
    Kräks som bara den nu hela tiden men tack och lov så har jag tabletter kvar från när jag väntade sonen så klarar mig. De hjälpte inte då men nu verkar de funka. Lergigan Comp om någon annan ska till läkaren så vet ni vad ni kan fråga efter. Det är mot illamående.

Fick UL tid i början på dec så det känns skönt att ha det klart.

Allt såg bra ut annars.

• MissSindra
    Jean skrev 2010-09-29 03:30:31 följande:
    Tack Lovelyy! Skont att hora nan annan saga stanna hemma. Fick tyvarr ringa in sjuk for idag med. Jag fattar inte att man kan ma sa daligt! Kan inte gora mer an att ligga pa soffan och titta pa tv. Ga pa toa fixa mat osv kanns som en plaga. Ska man ga till sin lakare??? Behover dock nog inget sjukintyg eftersom jag ar vikarie och far inte ett ore nar jag ar hemma.

Va hemskt de maste kants att fatt sparken for att man mar daligt pga gradivitet. Forstar att du inte orkade gora natt at de. Har inte pratat med haxan igen men om hon ringer och ar elak igen sa ska jag be min man ta telefonsamtalet, han ar sjalv "chef" over manga anstallda sa han ar jakligt bra att ta konflikter pa ett profisionellt satt. Han skulle nog fa henne att kanna sig dum ganska snabbt! =)
    Ring husläkaren och be om ett recept på Lergigan Comp.. =)
  • MissSindra

Som sagt be eran läkare om Lergigan Comp för illamående funkar super för de flesta.

Mitt illamående kommer direkt om jag slarvar med tabletten. Får ta 4 om dagen men det räker med 2 för att jag ska må bra och kunna äta och fungera.

• MissSindra
    FruganH skrev 2010-10-01 10:27:59 följande:
    Förresten! Någon mer som inte är sugen på godis/sötsaker mer? Innan var jag en riktig gottegris och var nog i princip sockerberoende och kände sug efter godis nästan varje dag! Men nu blir jag aldrig sugen på det, vilket ju såklart är jättebra! Men jag trodde att man skulle bli ännu mer sugen på sånt under graviditeten, så jag blev rätt förvånad måste jag säga.
    Tyvärr så har jag istället mer sug efter fet mat (typ hamburgare och pizza och sånt), men det brukar lägga sig när man väl är mätt (även om man inte äter just fet mat).
    Samma här... men mitt sug efter fet mat lägger sig absolut inte haha vill bara ha hela tiden. Helst Mcd. Vi har 3½ mil till närmaste så det blir inte så ofta..
  • MissSindra

Jag berättade med första barnet efter v 12 och med andra barnet runt v 8 och nu med 3:e blev det 2 dagar efter jag plussade haha

• MissSindra
    Fru J skrev 2010-10-01 16:33:58 följande:
    Vet ni, var inna på akuten ogår för jag fick en blödning, men allt såg bra ut...och det ligger två foster i min mage!! Omtumlande så det är inte sant! Förta barnet blir både ettan och tvåan !!
    Ahhh läskigt :)  grattis.. skulle oxå vilja ha 2....  hoppas allt går bra och ligg stil nu :P

hur länge är du ordinerad sängläge och vad sa dem annars?
  • MissSindra

Idag blir det koll på bebben/magen för min del. Har tid 14.30 på gynakuten.
    Har haft jätteont och kramp i nere magen hela helgen och det fortsätter nu med
    så ringde in och de gav mig en tid idag för att kolla läget.
    Så hoppas allt är ok nu =)

Svar på tråden BF maj 2011