Lovis79
IVF= In vitro fertilisation, kliniken dit man gar om man har svart att fa barn. Bor i Australien och har gatt dar i fem manader, dom har endast gett mig serophene vilket jag antar ar samma som pergotime hemma i Sverige. En hormon tablett som okar chansen for AL varje manad och gor sa att menscykeln blir mer stabil. Min man jobbar borta halva manaden sa darfor skicka min dokotor oss dit utifall vi skulle behova insemination men de gick ju vagen i alla fall.
Jag plussade hemma i v.3 +3 och hade da mitt forsta blodprov som hade lag hcg niva men sedan pa lordagen hade jag ett andra blodprov som hade stigit nog for att visa att jag var gravid och nu sa ringde dom igar och bad mig komma in for ett tredje blovprov for att folja upp och se sa att allt stiger som de ska. Blev lite nojig nar dom ringde sa jag tog ett fjarde gravtest hemma som visade starkt plus igen. =) 
Sedan den 8 September v.6+2 sa ska IVF gora min forsta scan for att se att allt ar ok sen antar jag att dom skickar mig vidare till BM och forlossningslakare. 
Har i Australien sa ar de lite olika beroende pa om man har privat sjukforsakring mm. Inte samma toppen system som hemma i sverige inte, tur nog sa har jag full sjukforsakring och far valja vart jag vill foda osv. 
Borjade kanna lite smatt illamaende ikvall nu innan jag fick i mig middag... =/ Men som sagt vad gor man inte for sin lilla mini.