• Hiavatha

BF maj 2011

Hej! 

BF 11 maj, men tvivlar lite på om allt är som det ska...

Är nu i v 5+5 och har haft lite ljusbruna flytningar från och till senaste veckan. Idag när jag var på toa kom det tjockt rostrött (mörkbrunaktigt) och jag e ganska orolig. Men efter vad jag kunnat läsa mig till så bör det inte vara något farligt om det inte gör ont, och det gör det inte! Brösten ömmar, mår inte illa, mer än lite yrsel när jag är hungrig, så det är ju ändå goda tecken. Någon som känner igen sig?

Ska ringa BM imorgon och fråga om VUL.

Jag har fått första tiden hos MVC i v 8, men jag bor i Finland sedan några år, så det kanske är annorlunda/tidigare här? 

• Hiavatha
    {#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    MiDi  andra underverket 
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    Barbabelle -  första barnet 
    Hiawatha - första barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    30maj - första barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet
  • Hiavatha
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-20 17:42:36 följande:
    jag har fått höra att om man vaccinerade sig förra året så behöver man inte göra det igen...har det ändrats igen??? Jag fick mini influensa under en dag...Fick ont i kroppen o hade feber, frös o ja allt det där men kände bara av det eftermiddagen efter jag vaccinerat mig sen var jag som vanligt igen....Då sa en jag känner som är sjuksköterska vilken tur att du vaccinerade dig, för om du blev så pass dålig av vaccinet tänkt vad som hänt om du fått riktiga influensan.... 
    Tänkte bara fortsätta på vaccin-tråden lite. Sprang på denna link, intressant tycker jag, åtminstone värd att läsa igenom, det kan ju faktiskt ligga något i det. www.alternativjournalen.se/obesprutat/det-terrorkapitalistiska-affarskonceptet-854218
  • Hiavatha

Bor i Hyvinkää, Finland. Någon mer som bor här?

På tal om UL, så gjorde vi några tidiga VUL i v 6+5 och 7+5, pga blödningar, men de fick göras privat annars fick vi inte. Men det var otroligt skönt att få se att allt såg bra ut. Kunde se lill-hjärtat slå och allt!! Solig
    Sen blev det inskrivning i v 8+0. KUB var v 11+5, sedan lyssna på hjärtljuden v 12+2. Och här är vi nu (v 16+1). Nästa möte med MB blir i v 16+5 och UL v 19+5 (20 dec).

• Hiavatha
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-01 18:19:34 följande:
    just nu fungerar det bra att röra mig, men jag har inte tid och det är för kallt ute och så mycke snö....
    skalbagge skrev 2010-12-01 18:22:01 följande:
    fungerar hur bra som hellst för mig att röra på mig, det enda som skiljer mot annars är att jag blir andfådd för minsta lilla.
    Precis som ni båda har jag det med, tyvärr. Ingen tid över och hatar kyla o is på vägarna! 
    Märkte häromkvällen när jag sjöng i mitt band att jag ibland inte kunde avsluta meningar (i sångerna) för att jag blev så andfådd, he he första gången det hände, har ju en god orsak som tur e! Glad Är i v 17 idag.
  • Hiavatha
    maj09 skrev 2010-12-03 15:58:41 följande:
    Ska också på Rul den 20 december, så då är vi 3.. Hoppas det går bra för oss alla! Hur dags ska ni dit Natalieh och Mamma Maj08?
    Hi hi, vi är 4 på den 20e Dec, kl 12! Då är jag i 19+5. Vilka veckor kommer ni vara i då?
  • Hiavatha
    natalieh skrev 2010-12-03 16:22:44 följande:
    så kul! jag kommer vara i 19+3 då.. känns inte så lång om man tänker på att det är v 17 idag för min del Skrattande
    Känns fööör länge att vänta, he he, men å andra sidan så har de här första 18 veckorna gått ganska snabbt, om man ser bakåt... Glad
  • Hiavatha
    maj09 skrev 2010-12-04 08:02:12 följande:
    Oj, då har vi till och med exakt samma tid! Ska också kl. 11! Vi får höras av här på kvällen alla 4 som ska gå samma dag. Jag velar om att ta reda på könet... Har fortfarande inte bestämt mig... Men jag känner på mig att det är en flcka till.. I min mans släkt är det många flickor.. Jag brukar dessutom ha bra hy men nu när jag väntar barn är den full av småkvisslor. Det sägs ju att flickor tar skönheten från sin mamma. Fast det kanske bara är snack.. Jag kanske väntar en skönhet till pojke istället... =)
    Ja! Klart vi måste stämma av hur det gått, kul idé! Jag vill jättegärna veta kön, å det vill min man nu också, he he, jag är så nyfiken och kan inte hålla såna hemligheter för någon Tungan ute Så hoppas att det syns på RUL.

Jag tror att två stycken har sagt pojke och en har sagt flicka, även om det inte syns knappt nån mage än, så undrar vad de går efter Skrattande
  • Hiavatha
    mateosen skrev 2010-12-07 12:13:04 följande:
    Hej!
    Här är en till med bf i maj, andra barnet. Är i vecka 17 och ska på UL den 20 december.

Har en fråga till er;
    Jag har de senaste dagarna vid ett par tillfällen haft blod i flytningarna, som en blodstrimma och ibland lite mer brunt. Någon annan som råkat ut för detta?
    Hej, Välkommen till klubben för oss med UL 20 dec. hi hi Glad

Jag blödde i början, olika mängder och färger, men nu har jag inte blött på ett bra tag, men jag håller med, kan nog vara bra för nerverna, om inte annat, att kolla upp hos BM eller doktor, för säkerhets skull.
Svar på tråden BF maj 2011