• FruganH

BF maj 2011

skalbagge skrev 2010-08-23 18:42:57 följande:

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

Grattis! Jag plussade också igår! (och idag) Glad
    Så enligt graviditetsberäkningar på nätet så har jag BF 3 maj. Men eftersom jag haft oregelbunden mens så är det svårt att veta riktigt hur man ska fylla i de där beräkningarna, så det kan ju vara fel. Men maj iallafall!
    Några symptom än?
  • FruganH
    skalbagge skrev 2010-08-24 09:54:54 följande:
    Jag är beräknad typ 2 maj! Jag har inte  ringt barnmorskan ännu.
    Vi kan väl uppdatera oss här vecka för vecka och dela med oss av hur det går för oss? Vart i Sverige bor ni?
    Grattis alla till +
    Jag har inte heller ring barnmorskan ännu. Försöker luska ut vilken MVC jag borde gå till innan jag ringer Glad
    Får väl ringa imorgon eller något.
    Själv bor jag i Göteborg iallafall.
  • FruganH
    MammaZazza skrev 2010-08-24 10:08:40 följande:
    Vet att mvc på sjukhusen ofta skriver in i v.9 men sista gick jag på ett ställe som heter Barnmorskegruppen i Göteborg och där skrev dom in i v.11-12 och då fick man även ett UL. Jag bor i Kungsbacka nu men kommer gå hos den barnmorskan som jag hade sist i Göteborg. Trivdes så bra med henne Glad
    Gick in och kollade på deras hemsida och de verkade ju bra. Skall nog se om man kan få en tid hos dom, men det verkar rätt svårt om man ska tro deras hemsida. Du som gått där förut, är det bäst att skicka in en intresseanmälan via hemsidan eller ska man ringa?
  • FruganH
    MammaZazza skrev 2010-08-24 12:08:37 följande:
    Jag skickade in en intresseanmälan förran gången och fick en tid i v.11, dom har halsosamtal+inskrivning med ul på samma gång så det är därför man inte får en tidigare tid. Denna gången var jag i kontakt med dom via mail innan jag fick mitt + eftersom jag vill ha samma bm, har en bakgrund av ätstörningar så även om jag är "frisk" idag så har det medfört en skräck för vågen. Då är det skönt att slippa förklara det för en ny barnmorska. Då sa iaall fall hon som jobbar i receptionen att det inte spelar någon roll om man skickar in via hemsidan,mail eller ringer. Skickar du in via hemsidan så hör dom av sig relativt fort.

Vart i Göteborg bor du? Vi flyttade ju från nya Gårda i Januari till Kungsbacka.
    Okej, då skall jag fylla i en intresseanmälan och skicka in idag! Hoppas du kan få samma bm som tidigare då, kan förstå att det vore skönt att slippa dra hela historian en gång till.
    Jag bor på Hisingen, men det är ganska centralt. Bussen till brunnsparken tar bara ca 10 minuter Glad man får gå dit oavsett var man bor antar jag?
  • FruganH
    Lurifixen skrev 2010-08-25 11:33:01 följande:
    Hej hopp..

Är gravid med BF 1 Maj..

Så vem vet, kanske blir det ett aprilbarn ändå? Flört

Hur mår ni andra?
    Själv är jag lite lätt illamående titt som tätt..
    O skulle nyss äta chokladpuddig som jag älskar, men fyyyy vad vidrig den var! Flört
    Jadu, vem vet när den lille känner sig färdigbakad Glad

Jag mår helt okej. Lite svullen mage, mensvärk (som kan göra rätt ont iförsig), springer oftare och kissar, mer hungrig. Har inte varit illamående direkt, mest korta stunder, men imorse vaknade jag och mådde illa, men det gick över när jag väl gått upp och fått i mig lite filmjölk Skrattande

Har nog inte riktigt förstått det här ännu! Och är sååå orolig att det skall hända något. Men man får väl försöka njuta och ta en dag i sänder. Man kan ju  inte göra så mycket om det nu skulle bli MF eller nåt..

Har ni berättat för några om graviditeten? Här vet bara sambon och en av mina arbetskamrater. Hon är en nära vän och också gravid, så det kändes helt rätt att berätta för henne. Men när ska man berätta för alla andra? Jag vill nog vänta till v 12 när risken för MF minskar, men kan man hålla sig så länge? Drömmer
  • FruganH
    soosi skrev 2010-08-25 14:00:29 följande:
    Jag är i v 5 och vi har berättat för både föräldrar och de närmaste som vi litar på och vet finns där för oss och stöttar oss oavsett vad.

Jag har precis samma symptom som dina förutom att jag sluppit illamåendet än så länge, vilket gör mig både glad och orolig. Det är så blandade känslor! Jag vet inte vad jag ska ta mig till, försöker slappna av men så kommer dom där hemska tankarna om vad som kan hända.. blää!
    Okej, vi får väl se hur vi gör med föräldrar och sånt. Är lite nervös för reaktionerna med. Är rädd att folk ska tycka att vi är dumma som skaffar barn "redan". Men vi känner oss redo och vi vill verkligen det här. Men vi får väl se. Reaktionerna lär ju vara desamma oavsett när man berättar. På jobbet väntar jag nog ett bra tag. Kanske t.om. längre än v 12. Får se där med hur det blir.

Okej, ja, jag har inte mått så illa, så det känns rätt okej. Fått lite småslängar av illamående nu under dagen. Hatar verkligen att spy, så jag HOPPAS verkligen att jag inte blir så illamående.

Försöker också slappna av, men som du säger så är det jättesvårt! Ibland har jag sån molvärk att jag blir ännu mer orolig för att något skall hända, men än så länge verkar allt bra. Känns som man vill fortsätta gravtesta bara för att se så det verkligen är sant.. får kanske köpa nåt mer test bara för att Glad
  • FruganH
    LiAnnA skrev 2010-08-26 13:47:33 följande:
    Är i samma sits, bara jag och sambon vet om det och är toklyckliga :)
    Vi (eller det är nog jag) är så rädd att något ska hända, detta är första för mig så man vet ju inte.. Så jag förstår er oro..

Jag har fått för mig att det är som "mest"? kritiskt fram till v7?!? och sen v12?...

Jag har också nytt jobb sedan juni, min nuvarande chef får inte veta något fören jag inte kan dölja det längre.. jag har ett vik som ev ska bli en fast tjänst.

Puhh, det är inte bara att bli gravid, sen är det så mycket annat man ska tänka på och hinna med...
    Jag har lite samma jobbsituation som dig. Kommer ev bli erbjuden en tillsvidare från nästa år (tror jag iallafall) och vill ju inte förstöra mina chanser. Iförsig så får dom ju inte särbehandla en för att man är gravid, men vissa är ju sluga ändå. Vi får se hur länge jag kan dölja det, för jag får nog inte reda på om jag får fast förrän i slutet av november och det är ju låååång tid till dess Glad 
  • FruganH

Fick ett samtal idag från MVC som jag sökt mig till och de hade platser över. Så den 20 september ska vi dit och träffa vår BM för första gången! Känns helt overkligt!
    Måste säga att jag hade en fördom om att man skulle bli väldigt sötsugen när man var gravid, men jag är inte det minsta sugen på godis och sött. Mycket mindre än jag är i vanliga fall till och med. Men det kanske vänder? Haha, annars är det ju väldigt bra om sötsuget försvinner såklart!

• FruganH
    Tiiinaa skrev 2010-08-26 15:37:48 följande:
    Hej.. Får jag vara med här!

Jag plussade den 21/8 på BIM -1 . Snacka och en chock för mig! Jag är i vecka 5 (4+3) idag och har BF 1 Maj...har fått lite olika uträkningar med olika graviditetsuträknare men jag går efter dem som säger att jag blev gravid den 8 augusti för den dagen är jag typ helt säker på att jag hade min ÄL. :)

Jag har börjat må illa mer och mer de senaste dagarna. I förrgår kände jag bara av det lite lite grann på kvällen, trodde nästan att jag inbillade mig det. Men så igårkväll tog jag ett nytt graviditetstest som visade ett streck som var så starkt jag aldrig förr sett det. Då tänkte jag att jag nog börjat få rätt mycket hormoner i kroppen nu. Och visst fasen vaknar jag upp idag och mår ILLA. Inte bara diffust eller "jag tror kanske jag mår lite illa"-illamående utan riktigt illamående. Det sitter bara i halsen om det låter logiskt, alltså jag mår inte illa i kroppen eller i magen så som man gör när man är magsjuk, jag mår bara illa i halsen. Uäää! Men jag är ändå såå glad! Det betyder ju förhoppningsvis att den lilla lever, växer och frodas där inne!

Annars har jag lite känningar, som dragningar och en pirrande känsla i livmodern och även lite värk i ljumsken...värken i ljumsken oroar mig lite för utomkvedshavandeskap, eftersom det gör ont på ena sidan bara och strålar ut lite i benet. Men jag ska försöka slappna av bara och inte leta tecken på missfall eller farligheter. Njuta av tiden som är nu bara så får framtiden utvisa vad som kommer hända. Mina spekulationer och analyser kring ljumsksmärta eller bruna flytningar gör ju egentligen varken till eller från. Det som händer händer och jag är nog rätt maktlös i det läget. Men jag HOPPAS så innerligt att allt kommer gå vägen!

Tänk tjejer vi ska bli mammor i vår!!!!HjärtaHjärta
    Tänkte bara skriva att i början så kände jag också att det gjorde ont på ena sida, typ som att det gjorde ont kring äggstocken. Oroade mig också för utomkveds, men sen så hoppade värken till andra sidan och efter det så har den alternerat lite. Så nu är jag mindre orolig som tur är. Men tusan vilken molvärk jag får ibland.. Herregud, till och med värre än mensvärk! Får hoppas att det är ett bra tecken och att allt går bra för pyret därinne!

Och ja, tänk, nästa sommar så går vi och bär på små underverk om allt går som det ska! Hjärta
  • FruganH
    Flörtsoosi skrev 2010-08-26 16:54:47 följande:
    precis så kände jag också i början, det värkte ibland på ena sidan och sedan flyttade sig värken till andra sidan.. nu känns det mest som mensvärk och då värker det verkligen! brukar vakna av det under natten ibland. Inget illamående hittills, däremot konstant hunger!!
    Oja, det värker som tusan ibland. Vaknar också på nätterna. Är lite blandat med hungern, bli hungrig snabbare men när jag äter så tycker jag ändå att jag blir mätt snabbare. Lite illamående ibland, men inte så farligt. Oftast tidigt på morgonen.

Nån mer som är svullen om magen? Det är ju jättejobbigt. Byxorna sitter inte bra och det trycker på magen. Inte skönt! Men svullnaden kanske går ner snart. Kan ju hoppas det iallafall! Sen kommer ju ändå riktiga gravidmagen, men då är det ju en annan sak
    vill ju inte gärna se gravid ut i förväg nu när man inte ens vill berätta för folk redan Glad
Svar på tråden BF maj 2011