• Miloxan

BF maj 2011

Tiiinaa skrev 2010-10-20 16:13:27 följande:
    Jag är i vecka 12+5 idag och jag har fått lite mage. Igår var vi på KUB och allt såg bra ut :) Fick bra siffror och vi fick titta på den lill* i en hel halvtimme. Underbart. Den sov mestadels men BM buffade och tryckte för att väcka den så ibland sprattlade den till och vaknade. Den var så söt. Fick med mig två bilder hem. Här är den ena.

Kul att höra att någon fått BRA siffror, gör KUB på fredag och är lite nervig.......
  • Miloxan
    Fröken Löken skrev 2010-10-26 12:05:29 följande:
    det gör jag has BM, det är rutin här :) vilket ju är väldigt roligt!

Min BM har bokat alla besök till mig, vi gjorde det redan på inskrivningen eftersom min sambo jobbar lite konstiga tider och inte kan ta legit hur som helst så passade vi på när vi båda var där!!

Det verkar som att vi är många som väntar den lill* 2 maj!! Så roligt!! Är det någon som vet var BF listan har tagit vägen? Ska se om jag orkar leta upp den, är ju kul att uppdatera den lite eftersom det tillkommit många och en del har fått ändrade BF datum!

Vacka 14 idag, känns helt otroligt, plus att man nu går över i andra trimestern! Hoppas att tröttheten ska ge med sig, ORKAR INGENTING!!!

Hoppas ni alla har en fantastisk dag {#emotions_dlg.flower}

/Fröken Löken
    2 maj för mig  oxå!
  • Miloxan
    skalbagge skrev 2010-11-05 18:14:10 följande:
    Hörrni, en fråga.....någon som vet om det är farligt att använda hårspray under grav? Jag har gjort det hela tiden och inte tänkt på det förrän idag när jag började fundera över detObestämd
    Har aldrig funderat över hårspray......alltid använt det under tidigare graviditeter...och det har då gått bra...har bara försökt att inte färga håret så ofta under graviditet men tyvärr så är jag en sån där som tidigt blivit väldigt gråhårig så har hunnit färga en gång hittills och ska färga igen i helgen.....lite ångest får man ju.
  • Miloxan
    Fröken Löken skrev 2010-11-17 17:38:01 följande:
    jag är lite inne på ditt när med könsneutrala kläder och saker... det är ju lite spännande vad folk har för förutfattde meningar tycker jag!!
    Jag har ju köpt en röd vagn och gissar att 99% kommer att anta att det ligger en flicka i vagnen... det återstår till den 2 maj att se vad  det blir! :)

Har fått mitt UL ändrat, skulle dit den 2 dec men nu blir det REDAN PÅ TISDAG!!!!!

LÄNGTAR SOM EN TOK!! Ska inte ta reda på könet, även om jag är extremt nyfiken så vill jag ha denna överraskningen. Kanske att vi tar reda på det med nr2 bara för att se om man får en till av samma sort eller hur det blir!
    Köpte beg vagn i helgen, vinröd eller röd (rozzo hette färgen) och svart...vet inte könet och kommer inte ta reda på det heller vid RUL, det visar sig 2 maj som sagt :) kändes lite tidigt att köpa vagn men jag hittade ju en vi båda gillade så då slog vi till!
  • Miloxan
    morotsland skrev 2010-11-18 20:27:10 följande:
    När man är gravid har man sämre immunförsvar och riskerar att bli sjukare än vad man skulle ha blivit annars av tex influensan. Och hög feber och infektion är inte bara dåligt för en själv utan också för bebisen. Det är också något som behöver vägas in i ett beslut om en vaccination.
    Men om man haft en typ av influensa så har jag hört att man är immun för just den flunsan i 10 år,,,
  • Miloxan
    Lovelyness skrev 2010-11-18 21:35:52 följande:
    Problemet är väl att det kommer nya influensor hela tiden som folk inte haft, till exempel den som väntas komma i år. Det är därför dom tror att fler kommer insjukna i influensa
    Jo så är det väl, det kommer nya hela tiden. Man tror ju att de äldre som ändå är i riskgrupp klarade sig bäst från svininfluensa pga att de haft en liknande typ av influensa i sitt tidigare liv. Är gravid för 5e gången och tänker inte vaccinera mig. Har aldrig gjort det tidigare så jag chansar denna gång oxå...
  • Miloxan
    Muffe80 skrev 2010-11-18 21:44:24 följande:
    Jag kommer inte heller vaccinera mig mot det. Det känns som att man varje år säger att "nu kommer den värsta.." men det blir inte så mycket av det.

Tror nog mer på att vaccinet är mer skadigt för barnet än risken för mig att få influensa och bli så sjuk att barnet drabbas, så känns det just nu.
    Vet man med all säkerhet att barn inte får ngn som helst skada av en massa vaccin?
    Nä, jag är livrädd för saker som kroppen inte normalt skall ha i sig
    Jag är likadan..hatar att stoppa i mig en massa mediciner eller så....
  • Miloxan
    Sofi 79 skrev 2010-11-22 12:32:11 följande:
    Var tvungen att Googla lite. Och det skrivs i flera trådar att forskarna ska ha hittat samband mellan många UL och vänsterhänthet. Man tror alltså att ljudvågorna kan påverka hjärnan som i sin tur påverkar vänsterhäntheten. Och eftersom dopplern sänder ut starkare ljudvågor än UL skulle det alltså kunna påverka mer.
    MEN.
    Jag har inte sett det på någon vetenskaplig sida. Och om det nu är en risk alls verkar den vara låg och förknippad med frekvent användande och kanske längre tider.
    min bror är vänsterhänt, likasaå vår far....på den tiden gjorde man varken UL eller lyssnade på hjärtljuden......förrutom via trätartt
  • Miloxan
    nittioett skrev 2010-12-09 19:09:07 följande:
    Hejsan! Hittade precis till den här tråden! :) 
    Jag har BF den 7maj, och ska på RUL imorgon, så får se då hur mycket det ändras :) Vad himla spännande det känns att få se den lilla.

Vi ska inte kolla kön.. Någon som gjort det? :)
    Syns det på era magar? :) 
    Var på RUL igår och vi kollade inte könet :) Jag är glad så länge det är ett barn och inte nåt annat som kommer brukar jag säga när andra frågar. Har 4 töser o h en femte tös är lika välkommet som en pöjk. Lite nyfiken trots allt eftersom alla bebissaker är borta då jag gav bort allt efter nr 4.
  • Miloxan

Fasar för känslan jag får på förlossningen......brukar säga....faaaaaaaaaaaaaaaan det är ju så här det kändes...vaaarfööör glömmer jag bort det!!!!  Nu blir det 5e gången trots det :)

Svar på tråden BF maj 2011