Inlägg från: Hansson83 |Visa alla inlägg
  • Hansson83

BF maj 2011

MissSindra skrev 2011-03-19 21:56:57 följande:
    Hmm är bra nyfiken på vad bm ska säga på måndag. Är så stor nu, större än med de andra 2 och är "bara" i vecka 31 (30+5).

Tror mitt sfmått kommer sticka iväg bra mycket.

Fyller år idag och gästerna undrade hur jag ska kunna vara gravid i 5 veckor till.... kan ju säga att de höll på att svimma när jag rättade dem och sa 9 veckor hahaha...

Har svårt att andas och röra mig och har sista dagarna börjat samla vatten i ben och fötter....
     =(  Har massa smärtsamma sammandragningar vad jag än gör :(

hoppas att de räknat fel och även att den enligt min första uträkning kommer tidiagre typ 9 maj senast eller någon vecka innan.
    Grattis på födelsedagen {#emotions_dlg.flower}
  • Hansson83
    Moi Mokulat skrev 2011-03-24 18:06:21 följande:
    Idag gick min omprövning för havandeskapspenning igenom.
    Äntligen!
    Skönt!!

Själv längtar jag till det är dags för mig att gå hem... bara några veckor kvar nu =)
  • Hansson83
    Lovelyness skrev 2011-04-02 21:57:01 följande:
    Här är min färdiga barnvagnsmobil. Det tog sin lilla tid att hitta motivationen att göra klart den men nu hänger den äntligen i vagnen!

Åh vilken söt!!
    Maruid skrev 2011-04-03 00:34:42 följande:
    Han hade gallvägsatresi, en missbildnings på gallgångarna som resulterar i leverproblem, vilket vi upptäckte när han var sex veckor. Efter det vistades vi nästan konstant på sjukhuset i väntan på levertransplantation men han dog två veckor innan dess.

Självklart var det jättejobbigt men både jag och min han har lärt oss att leva med det och har bearbetat det bra, ja det är väl något man gör nästan konstant. Idag är han fortfarande en del av vår familj, bara inte fysiskt närvarande.
    Det gör lite ont i mig att eran Ängel inte fick stanna hos er. Hur längesedan är det allt hände?

Ego: 60 dagar kvar idag, minus några då jag kommer bli igångsatt! Jag längtar så otroligt mycket. Tänk att vi denna gången kommer att få med oss vår bebis hem. Snuffsa, bära, mysa, pussa och gosas... Jag Längtar =)
  • Hansson83
    FruganH skrev 2011-04-04 16:42:58 följande:
    Besöket hos BM idag gick ju inte så bra. Tryck på 170/110 och lite äggvita i urinen. Så nu ligger jag kvar hos BM och vilar i väntan på att maken kommer och hämtar mig och så blir det att åka raka vägen till förlossningen för vidare kontroller och ultraljud.
    Turligt nog så låter bebisens hjärtljud bra och den bökade runt en hel del när BM skulle lyssna, så det gör en ju lite lugnare.
    Får väl se hur det hela utvecklar sig.
    Hoppas allt kommer att gå bra! Skönt ändå att du känner bebisen och att hjärtljuden är bra!
  • Hansson83

Ni pratar sammandragningar vid promenader...

Har gjort några tappra försök de senaste veckrona, men promenader är bara att glömma. Känns lite konstigt att ett pass Pump på gymmet funkar men en vanlig enkel promenad funkar inte!!

Får väl ta igen promenaderna sedan med barnvagen =)

• Hansson83
    Kottemor skrev 2011-04-06 07:35:15 följande:
    Idag är det dax för TUL, spännande Vaknade vid 04.30 och kunde inte somna om, tankar kring UL höll mig vaken. Så jag känner mig lagom mör!
    tröttsamt att inte kunna somna om!
    Hoppas allt kommer gå bra idag!
  • Hansson83
    FruganH skrev 2011-04-07 14:10:02 följande:
    Nu ligger jag inne på specialförlossningen och har påbörjat igångsättning. Blodtrycket var 170/110 imorse efter en natts vila, så då fick jag blodtryckssänkande medicin och kort därefter fick jag reda på att de beslutat om igångsättning.
    Så nu hoppas jag bara att det hela ska gå hyfsat smidigt och att det inte tar flera dagar innan bebisen tittar ut.
    Uppdaterar er igen lite senare kanske.
    Lycka till!
    {#emotions_dlg.flower}
  • Hansson83
    natalieh skrev 2011-04-27 07:27:27 följande:
    Huja! Igår kom det en välskapt pojke kl 18.13 3205 g 49 långa! V 36+3. 13 timmar tog hela kalaset efter att vattnet gick kl 05.15 på morgonen! nu ligger han här tätt intill och myser.. Lyckan är total och helt obeskrivlig! Tack för alla lycko önskningar!
    Grattis till lillkillen!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF maj 2011