• Jean

BF maj 2011

Grattis till alla!!! Jag har oxa plusat och enligt familjeliv sa ar beraknat datum 2 Maj. Ar inbokad for min forsta scan den 8 September i v. 6 hos IVF innan dom skickar i vag mig till BM. Har varit uppsvalld och kant i magen att natt ar pa G.

Glad

• Jean

Min mage ar fortfarande jatte svullen, det ar svart att halla den gomd. Skoterskan pa IVF sa att de var ett bra tecken sa de ar bara att gilla! =) Mina boobisar borjar kannas valdigt omma nu och mina sma nyp i livmodern har avtagit lite. Kan inte vanta nu tills min forsta scan sa vi kan se att allt star ratt till dar inne.

Har inskaffat lite gradivitets bocker och vi laste att i slutet av denna vecka (5) sa borjar hjarta sla dar inne. Vore ju helt underbart om de syntes sa tidigt som v. 7 nar vi har varan forsta scan.

Har funderat pa hur lange man ska jobba nar man jobbar inom varden med valdigt tunga lyft. Pa visa av avdelningarna jag jobbar pa sa ar de valdigt tungt och ibland aven farligt med aggresiva dementa patienter. Jag vill ju inte lyfta sa tungt att jag mister den lilla. Nan som vet?? Detta har bara varit ett extra jobb sedan nagra mander tillbaks sa de gor inte sa mycke om jag drar ner eller slutar men lite extra pengar att spendera pa barnet ar ju inte helt fel sa att jobba sa lange som mojligt vore bra. Jag ar bara vikarie sa ingen foraldra ledighet for mig har i australien. Nan mer med tungt jobb??

• Jean

Mina smartor och varkar i underlivet/livmodern har avtagit lite och visst blir man nojig!! De varsta var i natt da mina boobisar gjorde saa ont varje gang jag vande mig i sangen, ska inskaffa lite lattare bomulls linnen med stod i idag.

Ska in till IVF nasta fredag for ett tredje blodprov for att se att hcg nivan stiger som den ska. Har ni andra tagit blodprov for att se era hcg nivaer??

• Jean

Lovis79

IVF= In vitro fertilisation, kliniken dit man gar om man har svart att fa barn. Bor i Australien och har gatt dar i fem manader, dom har endast gett mig serophene vilket jag antar ar samma som pergotime hemma i Sverige. En hormon tablett som okar chansen for AL varje manad och gor sa att menscykeln blir mer stabil. Min man jobbar borta halva manaden sa darfor skicka min dokotor oss dit utifall vi skulle behova insemination men de gick ju vagen i alla fall.

Jag plussade hemma i v.3 +3 och hade da mitt forsta blodprov som hade lag hcg niva men sedan pa lordagen hade jag ett andra blodprov som hade stigit nog for att visa att jag var gravid och nu sa ringde dom igar och bad mig komma in for ett tredje blovprov for att folja upp och se sa att allt stiger som de ska. Blev lite nojig nar dom ringde sa jag tog ett fjarde gravtest hemma som visade starkt plus igen. =)
    Sedan den 8 September v.6+2 sa ska IVF gora min forsta scan for att se att allt ar ok sen antar jag att dom skickar mig vidare till BM och forlossningslakare.
    Har i Australien sa ar de lite olika beroende pa om man har privat sjukforsakring mm. Inte samma toppen system som hemma i sverige inte, tur nog sa har jag full sjukforsakring och far valja vart jag vill foda osv.

Borjade kanna lite smatt illamaende ikvall nu innan jag fick i mig middag... =/ Men som sagt vad gor man inte for sin lilla mini.

• Jean

Grattis Froken Loken!! Da ar du samma som mig v.4+4!!! =)

• Jean

Lovis79:

Ja visst blir de skont nar man varit inne pa sitt forsta besok och sett att allt star ratt till pa ultraljud!!

Min man ar radd att bli for overylycklig just annu nar man vet att allt kan handa... Vi har kopt massa
    bocker som vi bada laser varje kvall.

Hade en san dar knasig handelse nar vi var ute och kakade frukost igar, jag bestallde agg florentin
    som kommer med pocherad rinnande agg och hollaindaise sas. Sa nar vi sitter dar och vantar sa
    kommer jag pa att shit jag far ju inte ata losa agg och min man gick och bad om hart pocherad, sen
    kommer vi pa att man far inte ata farsk hollaindais sas. Som tur var sa kom var den fran burk sa den
    kunde jag ata men aggen var fortfarande lite rinniga sa jag skippa dom. Men vaa knasigt de blev...
    Man har inte vant sig annu, skulle behova ha en mini mat handbok i vaskan. =)

GRATTIS alla nya som plussat!!! Och underbart MIsswiren att eran insemenation lyckades pa forsta!!!

• Jean

La vie en rose:

Lider med dig.... Jag har bara haft lite illamaende idag. Kommer nar jag blir hungrig och inte far i mig mat
    fort nog. Men som sagt vi far tanka pa de underbara som hander i kroppen. Hjärta
    Hoppas de ditt illamaende forsvinner.

Ar lite sma nojjig att jag kommer lagga pa for mycke vikt och dar med fa hud bristningar. Min kompis anvande body shops body butter pa magen under sin gradivitet och allt hon fick var en liten bristning pa ena sidan av magen sa jag kommer bunkra upp med bodyshops body butter. 

• Jean
    {#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
Svar på tråden BF maj 2011