• Kottemor

BF maj 2011

Hej

Jag hoppar in här med, väntar barn nummer tre och har BF den 29 maj.
    Plussade för någon timme sedan, på BIM-4.. Glad
    Har känt mig gravid i en veckas tid nu,  mest ont i brösten, sen började jag reagera på lukter i onsdags, sen i igår mådde jag så illa på morgonen... Idag sa jag till mannen, jag är gravid bara så du vet, tog ett test och fick ett plus.

Glad men så nervös!!

• Kottemor
    Misssindra - Bf någon gång i maj, 3e barnet

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet
    Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet
    Emma86 - Bf 1 maj, första barnet
    Jean - Bf 2maj, 1:a barnet
    Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet
    Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet
    gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet
    Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet
    Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet
    mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet
    Dezert Roze - BF3 maj, 2:a välsignelsen
    Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet
    therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet
    novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet
    gulliguld Bf 6 maj 2: barnet
    LillEm Bf 7 maj 1:a barnet
    Elisss Bf 8 maj andra barnet
    MiDi Bf 9 maj, andra underverket
    Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet
    Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet
    Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet
    ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet
    Barbabelle - BF 9 maj, första barnet
    Cina1978 - BF 10 maj, andra barnet
    Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet
    Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet
    Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet
    Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet.
    Jojo7809- Bf 11 maj, första barnet
    Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
    smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet
    JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
    Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet
    frau M - BF 13 maj, 2:a barnet.
    jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet
    eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet
    Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet
    Lovelyy - Bf 14 maj 2:a barnet
    Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
    Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet
    Anna8505 - BF 15 maj, 1:a barnet
    sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
    Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet
    emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet
    Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet
    Maddelu- Bf 18 maj, 1:a barnet
    vintervärld - Bf 18 maj, 1:a barnet
    Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet
    Moi mokulat - BF 20 maj 2:a barnet
    LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Jennie85 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Ofeigur - Bf 24maj
    Maj09 - BF 25 maj
    Kottemor- BF 26 maj, 3:e barnet
    2barnsmammaaa - bf 28 maj, 3:e barnet
    murunen - Bf 29 maj, 1:a barnet
    HiHi .Bf 30 Maj, 3:e barnet
    Rose - BF 27 Maj 2:a Barnet
  • Kottemor
    Moi Mokulat skrev 2010-09-18 15:57:35 följande:
    Ikväll ska vi försöka blåsa mina föräldrar. Vill inte berätta att jag är gravid än, men ikväll koller mina föräldrar på kräftskiva och jag festar lite då och då och det vore jätte konstigt och de fattar direkt om jag inte dricker så gubben har fixat alkoholfri cider så häller vi i det i burkarna när han hämtar cider åt mig. Vi har cidern i källaren så ingen kommer ser någoit förutom om de fattar genom att burkarna alltid är öppna.

Önska oss lycka till
    Lycka till, hihi!
  • Kottemor

Någon mer som är sjuuuukt trött?

Jag är så förlamande trött, v 8+2... idag har jag inte orkat någotting, haft en hemsk huvudvärk och bara velat sova!
    Varje gång jag sätter mig ner så håller jag på att somna, haha! har inte upplevt denna sjuka trötthet under mina två andra graviditeter. Hur ska det gå på jobbet imorgon, känner att jag inte fungerar Obestämd

Har struma och måste nog ringa så jag får kontrollera mina värde, kanske behöver jag redan korrigera levaxinet? Någon mer som äter levaxin i tråden??

Jag ska också gör KUB, och till mig sa dom att jag skulle ta blodprovet i v.10. Jag har inte fått någon datum för testet än, men det borde väl komma nu i veckan.

• Kottemor
    Ninni1990 skrev 2010-10-17 20:53:53 följande:
    Är också i v. 8+2 och jag känner av precis samma trötthet som du skriver om, det spelar liksom ingen roll hur mycket man sover.. :(
    Lovelyness skrev 2010-10-17 22:04:26 följande:
    Hej Kottemor och LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...

Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?

Känner mig lite som en amatör när det gäller det här... 
    Imorrn ska jag träffa BM första gången, hoppas bara att jag hittar dit.
    Nej, jag bara sover och sover men blir inte piggare! Känns hopplöst, men det går väl över
    LilaFjäril skrev 2010-10-17 20:58:56 följande:
    Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
    Jag tar "bara" 50 mikrogr.
    Jag äter 100 mikrogram om dagen, så jag tar ingen jättedos jag heller. Men jag känner av att värdena inte är helt ok så jag har ringt och beställt provtagning idag, sköterskan skulle återkomma när hon talat med läkaren, men ringde inte tillbaka Så jag får väl jaga tag i dom imorgon igen.
    Lovelyness skrev 2010-10-17 22:04:26 följande:
    Hej Kottemor och LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...

Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?

Känner mig lite som en amatör när det gäller det här... 
    Jag har ätit Levaxin i tre år, började på 25 mikrogram och äter idag 100 mikrogram. Jag mådde väldigt dåligt under en lång tid, med många olika symptom, då togs det prover och dom visade på underfunktion. Så det var bara att börja äta levaxin, det tog lång tid för mig att må bättre, det är först nu när jag är uppe i 100 mikrogram som jag verkligen kan känna skillnad.
    Har du inte känt av det tidigare, innan det upptäcktes av barnmorskan?
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2010-10-18 19:25:18 följande:
    Jag har inte känt någonting, eller jag har ingen direkt ork att göra saker men det troe jag berodde på att jag var lat ;) Annars känner jag inte igen mig riktigt i några symtom så jag tror jag fått det nu i samband med graviditeten. Jag låg säkert på gränsen även förrut men det blommade liksom ut nu när kroppen behöver mer. Har en farmor och mormor som har samma problem så jag antar att det bara var en tidsfråga innan det drabbade mig. Jag får väl vara glad att det upptäcktes innan jag börjafe må dåligt, det verkar vara många som mår väldigt dåligt i vår situation.

Hoppas att du får ta prover snart så att du slipper oroa dig
    Lat, haha! Ja, sköldkörtelproblem kan verkligen få en att bli lat-ofrivilligt! Vi har också det i släkten, så det var väntat för min del också... har bara väntat på att proverna skulle bli tillräckligt dåliga så jag kunde börja med levaxin..
    Nej, jag måste jaga imorgon så jag kan ta proverna på onsdag när jag ändå ska in till stan.
  • Kottemor

I "mitt" landsting erbjuds man KUB från man fyllt 33år, så jag fick göra det. (fyllde 33 två veckor innan inskrivningen) Hade jag kommit tidigare hade dom antagligen inte erbjudit mig undersökningen.
    Jag fick tiden idag, ska dit den 9 november,

• Kottemor
    FruganH skrev 2010-10-19 18:35:14 följande:
    Tänkte höra med alla andra kunniga tjejer här och se om någon har nån bra huskur mot halsbränna? Har ju det nästan varje dag. Har receptfria från apoteket som jag tagit tidigare innan jag var gravid, men nu när jag läser bipacksedeln så står det att man ska rådfråga läkare osv innan man använder det. Men jag tänkte att man kunde testa lite mer naturliga grejer i första hand.. Så någon som har tips?
    Mot min halsbränna fungerar mandel ypperligt, knaprar mandel som om det vore godis, haha!
  • Kottemor
    LiAnnA skrev 2010-10-24 00:36:16 följande:
    Skulle gå in i v 14 i morgon men min lill* ville inte stanna hos mig..Gråter

Tar bort mig från bf listan..
    Hoppas på lyckan för er andra att ni få en vår bebis.
    /LiAnna
    Beklagar verkligen!
    Gråter
  • Kottemor
    2barnsmammaaa skrev 2010-11-01 14:29:56 följande:
    Jag längtar ihjäl mig efter mitt kub test på måndag! Har skrivit här några gånger innan också :)

Jag har drömt om tvillingar..  Men det tror jag inte att det är, men ändå lite kul att jag har drömt om det.. Är så orolig och hoppas att det verkligen är nått i magen så man inte bara inbillat sig allt.

Är det nån mer som 'är gravid med 3:e barnet? Syns det än på er? :) 
    Jag väntar vårt tredje barn och ja, det syns redan.
    Jag har fullt sjå och dölja det, kankse är det någon som redan anar?
    Men jag vill inte säga något förrens tidigast efter nästa vecka när vi har gjort KUB, sen ska jag samla mod och berätta det för min närmsta kollega och min chef.
    Är hemskt nervös för detta, hur har ni andra känt?
Svar på tråden BF maj 2011