• bellbar

BF maj 2011

Hoppar in här också ;)

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barne annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Barbabelle - BF 9 maj, första barnet
  • bellbar
    Milli10 skrev 2010-09-13 10:52:32 följande:
    Hej på er.

Jag har precis fått veta att jag är gravid och går in i vecka 7 idag Skrattande

En fråga till alla er som är här, är det fler än jag som inte har så mkt symptom och att de varierar från dag till dag??
    Tex i början av förra veckan var jag helt slut några dagar men nu har jag känt mig mkt piggare under några dagar. Sen har jag molvärk till och från någon dag och sen nästa dag känner jag inget. Lite ont i bröstvårtorna, spända bröst, svullen mage och lätt illamående efter jag har ätit. Men inga sådär jättestarka symptom som är jobbiga och som gör att jag verkligen känner mig gravid.

Jag nojjar jättemycket eftersom jag har lite symptom en dag och sen är de mindre nästa dag, så det hade varit skönt att får höra om fler upplever samma sak.
    Jag upplever likadant som dig, förutom att jag inte upplevt illamående ännu. Jag är ibland nojjig, bland annat idag är jag det. :/ Det känns även som om att magen inte blir lite större, det är väl meningen att det inte ska synas det heller, går in i v 7 imorgon. Jag känner ingenting för det mesta nu. Hmm. Men jag tror det är normalt, och alla upplever olika oavsett i vilken vecka man är i.
  • bellbar
    Milli10 skrev 2010-09-13 11:19:30 följande:
    Jag tror inte att det är meningen att magen ska synas redan. Däremot kan man få putmage av att tarmarna sväller. Min var jättestor i morse om jag inte drog in den haha :)

Tycker det är jättejobbigt att symptomen inte håller i sig men jag hoppas att det är normalt. Jag vill verkligen känna mig gravid, det känns lugnande på nåt vis. Jag fick MF i juni så man är ju ännu mer nojig nu och min gyn vill inte göra VUL förän v. 10 så att jag får veta om allt är ok...
    Nej, precis, det är jag medveten om att magen inte ska synas alls. Men ändå så undrar man faktiskt om det är normalt att inte känna så mycket därnere? :) Men, det är nog det då jag läst lite runt härinne. Jo, jag har också putmage, haha. :)

Förstår att du är mer nojjig denna gången, men det ska nog gå bra, ska du se. :) Jag kommer inte heller gå på någon vul förrän jag är i v. 9. Så är det bara att vänta snällt. Phu.
  • bellbar
    Anna8505 skrev 2010-09-13 12:02:18 följande:
    Har inte heller mycket till symtom och ibland märks de mer eller mindre,, men verkar ju vara normalt då vi alla har så =) Ringde till MV idag fick tid för hälso samtal på fredag!! Går in i v 6 idag, är inte så stor svullnar om magen på kvällen jag oxå.. fast jag tycker att jag ser det annars oxå kanske inbilllning för att man vet vad som finns där.. Har ni varit på samtal än??
    Ska på hälsosamtal imorgon då går jag in i v 7 :)
  • bellbar
    Milli10 skrev 2010-09-13 13:35:43 följande:
    Tack ! :)
    Åh vad skönt att höra att det är fler som känner så!!!! Nojjar mig så mycket från och till, analyserar varenda lite sak min kropp gör och fortsätter jag så kommer jag ju bli tokig. Det är otroligt svårt att försöka slappna av men man måste nog lära sig det annars kommer man vara ett nervknippe innan dessa 8 kvarvarande månader kommer till sitt slut. =)

Jag är så glad att jag mått illa mest hela förmiddan. Inte så att jag vill spy men ändå haha. Man e helt knasig! Tungan ute
    barbabelle skrev 2010-09-13 11:34:03 följande:
    Nej, precis, det är jag medveten om att magen inte ska synas alls. Men ändå så undrar man faktiskt om det är normalt att inte känna så mycket därnere? :) Men, det är nog det då jag läst lite runt härinne. Jo, jag har också putmage, haha. :)

Förstår att du är mer nojjig denna gången, men det ska nog gå bra, ska du se. :) Jag kommer inte heller gå på någon vul förrän jag är i v. 9. Så är det bara att vänta snällt. Phu.
    Ja jag tror åxå det går bra denna gång :)

Jag pratade med min BM idag och hon sa att det är helt normalt att symptomen kommer och går. Kändes skönt att höra. Hon skulle åxå se om jag kunde få ett tidigare VUL för att stilla min oro. Snäll! :)

Vi har nog BF nästan samtidigt?! Jag har den 9e maj enligt en uträknare på nätet.
    Vad snällt! Skönt för dig att få tidigt VUL. Ja, då är det normalt att symptomen kommer och går, då är jag också lugnare nu, hihi.

Jo, enligt en uträknasre på nätet (härinne) så är jag beräknad den 9e maj. Vi har samma BF :) Men vi får allt annat se efter jag gått på vul den 1a okt, kanske blir det småändring eller så stämmer det, 9e maj. :)
  • bellbar

hejhej!

idag är jag i v.6+5 och illamåendet började dyka upp igår och det gör det fortf idag. så fort man äter nåt så avtar illamåendet... var tvungen o ta 2 st band mot illamåendet o ha dem på båda handlederna, funkar utmärkt på mig än så länge... annars tröttare... magen svullen... kissnödig ganska ofta... molvärk...

• bellbar
    Ofeigur skrev 2010-09-19 21:14:05 följande:
    skönt att dom funkar=) Illamående är inget man önskar direkt men det är ju för en bra sak iof =)
    ja precis. skönt att dom funkar .. hoppas det håller i sig :)
  • bellbar
    gosensgos skrev 2010-09-25 13:57:29 följande:
    Vad satte ni för tidszon?
    (använde google translater) ;)

Dagen du levererar, utanför kommer att vara regnigt. Ditt barn kommer att anlända sent på eftermiddagen. Efter en förlossningsarbete som varar cirka 20 timmar, barn, en flicka, kommer din födas. Ditt barn kommer att väga cirka 4,9 kg och kommer att vara 53,5 inches lång. Detta barn kommer att ha medium grå ögon och lockigt svart hår.
Svar på tråden BF maj 2011