• nenababe

BF maj 2011

kan någon lägge in mig på den fina listan?

1 maj - 4e barnet

(¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe

Gick in i vecka 14 idag. Solig

4e barnet för oss, totalt oplanerat. Sålde bort alla bebissaker i våras, skaffade hund och kände att 3 barn fick räcka. Så liten heter "Hoppsan" tills vidare :)

På fredag är de dags för barnmorskan, andra besöket. Hela familjen ska följas åt, blir nog att lyssna på hjärtat en sväng. Ska nog höra om de är normalt med Konstant huvudvärk hela dagarna, som migrän. Sen sover jag - hela dagen - om jag får. Helt orkeslös och slutkörd. Sambon är FL med barnen tills 1 jan, tur de för jag hade aldrig orkat ha alla tre själv. Har nog aldrig varit så här "illa däran" vid någon annan av graviditeterna. Men, de är ett litet pris att betala för vad som komma skall ;)

Kram

(¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe

Jag har RUL den 25/11 Solig

• nenababe

Provar att ladda upp en bild på magen. Vecka 13+1 idag Solig

• nenababe

Jag tror jag har moderkakan i bakväggen denna gång då jag redan känner Hoppsan röra sig som en ål i magen :)

• nenababe
    {#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    christin89 - första barnet
    Nenababe - Tredje barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    MiDi  andra underverket
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    Barbabelle -  första barnet 
    Hiawatha - första barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet
    Ninni1990 - 1:a barnet

27
    Rose - Andra Barnet

28
    2barnsmammaaa - Tredje barnet

29
    murunen - Första barnet

30
    30maj - första barnet
    HiHi - tredje barnet

31 

- Vet ej datum -
    Misssindra - Tredje barnet
  • nenababe
    Fröken Löken skrev 2010-10-30 15:01:20 följande:

Vi ska också gifta oss när liten har kommit ut och en annan ser normal ut igen Flört

Du ska nog inte vänta så länge, många som aldrig blir gifta isåfall hehe Solig
  • nenababe
    Fröken Löken skrev 2010-10-31 14:54:10 följande:
    klart kroppen förändras, det är ju helt normalt, menar att vi inte ska gifta oss typ dagen efter förlossningen för då lär man ju se ut som ett vrak HA HA HA HA HA!!!!!!!!! Inte en månad efter heller kanske...
    sen är jag inte så himla smal från början heller, har varit smalare innan men omständigheter har gjort att jag ökat i vikt. Skulle gärna vilja försöka gå ner till min trivselvikt innan dagen kommer då jag tänker vara som vackrast!!
    Om man struntar i att gifta sig på grund av hur man ser ut så är man ganska långt ute i periferin kan jag känna... för vilket är viktigast?????
    Så visst kommer jag att kämpa för att gå ner de där kilona men försvinner de aldrig så ser jag´inte det som att världen kommer att rasa!!!
    De förstår jag väl :)

Jag tyckte de va sött skrivet, så oskuldsfullt och ovetande på nått sätt Flört
    Men många syns de inte ens på att de varit gravida. Inga bristningar eller hängskinn. Tyvärr var jag inte en av de lyckliga som fick va med om de.

Men själv tycker jag de är lite mysigt, sambon brukar kalla de för kärleksmärken eftersom de faktiskt uppkom av kärlek. Vilket hjälpte mig att acceptera de som en del av mig Solig
  • nenababe

Det här med att lyssna på hjärtljud och vänsterhänt-het. De är ny forskning som tagits fram, ingen forskare påstår att de skulle vara något fel med att vara vänsterhänt - de upplyser bara om att barnet på något sätt faktiskt påverkas.

Min förstfödde lyssnade jag på hjärtat varannan vecka, han är högerhänt. Men de måste vad jag vet, upplysa om detta - så man själv får ta ställning :)

• nenababe

Ultraljud imorgon. Här hemma har vi tre av tre barn sjuk och ingen barnvakt tillgänglig då alla är rädd att bli sjuk. Får man vid sådant tillfälle ta med barnen eller MÅSTE man boka om?

/Umeå

Svar på tråden BF maj 2011