• jakeline

BF maj 2011

Halloj! här en nygravid som gärna hänger på! Är gravid med andra barnet och plussade i går (BIM+2) relativt svagt, så jag ska testa imorgon igen.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • jakeline

Fick ett starkare plus idag! Så nu lägger jag till mig på listan!

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
    Jane C skrev 2010-09-08 09:04:20 följande:

Behöver råd!! Mår så förbannat illa...påbörjade v 7 idag tänk om det inte går över???? sen v 4 har illamåendet funnits där men nu blir det mer och mer ihållande jag blir galen.....
    har inte kräkts men har kväljningar. Vill inte berätta på jobbet än hur fan gör man???? Känns på tok för tidigt...men kanske mitt enda val om detta fortsätter....vad har ni för tips?????

Mitt illamående kom där någon gång förra gången, men det hjälpte med att jag åt direkt på morgonen och undvek att bli allt för hungrig... hade alltid hårdbröd i väskan som jag kunde knapra på på bussen och liknande. 
  • jakeline

Hur mår ni då tjejor? Många som mår illa? jag mår bara illa när jag är hungrig, så det är skönt *peppar, peppar*. Har redan blivit känslig för dofter dock...

• jakeline
    FruganH skrev 2010-09-09 09:11:28 följande:
    Mår faktiskt helt okej skulle jag säga.
    Mår lite illa ibland, men då är det när jag är hungrig, precis som du. Jag hoppas inte det blir värre med just illamåendet. Hatar att må illa!

Annars är jag otroligt trött, magen är svullen (men funkar dock hyfsat igen, tack och lov!), lite molvärk då och då, kissar oftare och sen så har jag börjat få ont långt ner i ryggen (typ svanken/svanskotan och lite ut mot höften). Funderar på om det verkligen kan vara foglossningen som börjar redan nu, är ju bara i v7! Har ju läst att det kan komma när som helst, men jag hoppas verkligen att detta bara är något övergående, för herregud vad ont det gör ibland Obestämd
    Nån mer med ont i ryggen/höfterna?
    jag är också trött... men å andra sidan har jag varit ute och "slarvat" två kvällar i rad... :P

Foglossningen kom relativt sent för mig... tror jag var i iaf sjunde-åttonde månaden. Hoppas det är övergående för dig, för det är inte kul med molande värk hela tiden..
  • jakeline
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-09 12:04:36 följande:
    Samma här gällande tidig bäckenuppluckring, det börjar redan kännas och jag är bara i vecka 6Tungan ute Men man kan inte annat än stå ut. Men så tidigt började det inte under min första graviditet. Annars är magen alltjämt krånglig, jag är hungrig mestadels men har inte mått illa alls. De där smakförändringarna har inte heller dykt upp än, men de kommer nog snart om det blir som sist. Hur som helst: Det är HÄRLIGT att vara gravid igen
    ja visst är det!
  • jakeline
    TeamX skrev 2010-09-09 16:11:23 följande:
    Hej på er...

Jag är hemma med sjuk liten pojke idag...och jag känner mig nästan lika risig jag 
    Jag har dels en del grav besvär såsom molvärk, illamående och ömma tuttar. Sen har jag urinvägsinfektion som jag dragits med länge. För en vecka sen sa läkaren att han inte skulle skriva ut antibiotika, och att jag skulle dricka surt och försöka få bort det (hade då haft uvi i ca 2 veckor redan). Nu ringde han idag att de fått svar på odlingen och nu skulle han skriva ut antibiotika (känns inte så bra att äta sånt när man är nygravid tycker jag).

Ringde MVC och de sa att jag genast bör behandla för att uvi ökar risken för missfall!!
    Blir lite arg på läkaren! Här har jag gått en vecka med uvi utan att få behandling, och han visste att jag är gravid!!

En dum fråga men...blir ju så orolig och nojjig nu...
    vid ett missfall, blöder det ALLTID då?
    Jag har ju inga blödningar öht, men blir ändå orolig med denna molvärk jag går runt med!

*skönt att skriva av sig*
    molvärk är helt normalt. vad dåligt av läkaren! Hoppas det går över. har aldrig haft UVI så jag hoppas på att jag slipper... :P
  • jakeline

Jag bor i en liten ort så här finns det bara en BM om man inte vill åka en bit. Det är okej, jag gillar henne. Hon har en skön laid-back-stil som passar mig. :P

Jag har berättat för mina närmsta kollegor på jobbet nu. Mest för att jag mår rätt illa på dagarna, så att de vet varför jag kanske stormar ut. Har inte behövt göra det ännu dock, tack och lov. :P Jag mådde inte så här illa så tidigt förra graviditeten så det är rätt ovant. Men hoppas på att det ger med sig.

• jakeline

Beklagar svea maria!

Vi har berättat för våra mammor. Det var inte riktigt meningen, men jag råkade försäga mig lite... De andra drack vin när mamma var här igår och inte jag, jag mumlade något om att vi skulle köpt alkoholfritt till mig. Sen tog det inte lång stund innan mamma undrade varför jag inte drack vin, så där lite pilimariskt.... Det ante mig sa hon när jag sa att jag var gravid. Så då fick maken berätt för svärmor med, måste ju vara jämt liksom. Tungan ute

Annars är det en handfull vänner som vet. Blä mår illa mest hela tiden nu tycker jag... Brösten ömmar och spänner och har blivit synligt större...

• jakeline
    TeamX skrev 2010-09-11 17:05:29 följande:
    Hej på er....

Nu vill jag ha tips!!

Jag går omkring och mår ständigt lite småilla mest hela tiden. Det knasiga är att jag SAMTIDIGT är hungrig.
    Jag har märkt att om jag hela tiden äter något smått så mår jag bättre...men jösses, jag kommer ju att bli en flodhäst då!

Nån som har tips på vad man kan småäta på jobbet, som är nyttigt?

Det känns som om jag redan gått upp fem kilo, ha,ha...

Jag hoppas verkligen jag mår bättre på måndag då jag ska jobba, de senaste dagarna har jag mått pest och varit sååååå TRÖTT!!!

*sover, äter, sover, äter, sover, äter* 
    jag kör på frukt och riskakor. Funkar bra. Grönsaksstavar är också en bra idé.
    Therre skrev 2010-09-11 17:21:09 följande:
    Jag känner likadant, jag kör på frukt jätte bra och nyttigt, känner mig piggare och blir inte alls lika grinig/lätt retlig, samma sak på morgonen innan jag går upp ur sängen så har jag en frukt på nattduksbordet som jag trycker i mig, sen är de väl bara att röra lite på sig ta små promenader osv, Men frukt är iaf något som jag tycker är toppen... Jag har ju dessutom turen att jobba på ett ställe med en stor salladsbar så emellanåt knycker jag lite där i från nån gurka, annanas ring, mozzarellaboll eller nå liknande, bara något litet ibland när man känner sig hungrig och sugen på nått. men frukt är något som jag rekomenderar stort:D:D

Prova de och hoppas på att de fungerar lika bra för dig som för mig, dricka vatten eller juice är ju också bra för att stilla hungern lite...

Lycka till
    Skönt att jobba på ett sådant ställe när man behöver småäta! :P Jag är glad att vi har en fruktkorg på jobbet...
  • jakeline
    Anna8505 skrev 2010-09-11 21:58:29 följande:
    Stackars er illamående! Peppar peppar så mår jag inte illa alls, men det kanske kommer är bara i slutet på v 5 än så länge.. Har dock super ömma bröst sova på mage är ingen hitt. Och trött är väl bara förnamnet trodde först det beroddo på förkylning men sen så plussade jag i torsdags så då fick jag en bättre anledning..Glad

Molvärker och sticker i magen..kan även hugga till om jag reser mig snabbt och så..dock på båda sidor, verkar vara många som bara känner av ena.. nån som vet varför??
    Det kan även vara ligamenten i livmodern som reser sig lite. Blir lätt så när man reser sig upp för snabbt.

jag har haft molvärk nu på eftermiddagen. Lite väl mycket för min smak, men nu verkar det ha gått över...

Ang. mammakläder så köpte jag bara två byxor och en riktig mammatröja förra gången. Modet är ju så snällt just nu så man kan köpa vanliga tröjor. Har mina brallor kvar, men ska nog investera i några nya. Tycker det var synd att Lindex slutade med sina mammakläder..
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 100513♥*~
Svar på tråden BF maj 2011