Inlägg från: sockernos82 |Visa alla inlägg
  • sockernos82

BF maj 2011

Hej hej vill också hänga med er här :)  Väntar 2.a barnet bf 17maj :)

Funderar starkt på hur jag ska kunna hålla detta lite hemligt ett tag till då jag redan ser tjock ut :)
    haha ska bli jätte kul iallafall :) 

• sockernos82
    {#emotions_dlg.flower} BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen

4
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    Nojnen -  1.a barnet 
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    MiDi  andra underverket 
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet 
    Fliona - 3:dje barnet
  • sockernos82
    amisej skrev 2010-09-24 20:21:09 följande:
    Alltså e de bara jag eller vad?
    HJÄLP..
    Känner bara lite ömma bröst, lite uppsvullen magen och lite värk i magen(livmoder området)
    Kan någon säga ifall de e normalt?
    Vill nästan ha alla symptomer som bara går att ha som ett bekräftelse på att man e gravid.
    E ganska nojjig med tanken på att ja har haft redan 3 mf tidigare....

Ska på vul nästa fredag och de känns som evighet tills dess Obestämd
    åh vad jag känner igen mig :) jag är i vecka 7 nu o känner nästan ingenting ser ju att magen har växt lite men det känns som att allt är inbillning :) jag var tvungen o göra ett nytt test nu ikväll för o se om det var sant o ja det var det ju hihi. tänk att man inte kan vara nöjd att man mår bra än så länge :)
  • sockernos82

Stort grattis till lilla flickan  vilken tur att allt gick bra vilken vecka var du i nu? Har varit inne med förverkar fram o tillbaka ja men nu har det lungnat sig så jag får väl gå över ;) längtar fruktansvärt mycket nu.

• sockernos82

Hej hej! Denna eviga väntan har inte BF förän 26maj men sonen kom 3 veckor innan så jag trodde ju att lilla där inne skulle komma tidigare oxå men nu börjar jag tro att jag kommer gå över o då är det lång tid kvar :( 
    Grattis till alla som fått era små är absolut inte avundsjuk :)
    Har haft förverkar sedan v. 30 o tappen är bara 17mm så jag hoppas fortfarande på lite tidigare förlossning :) 

• sockernos82

Varit hos barnmorskan idag pga av mycket sammandragningar. tappen var utplånad och jag var öppen 3cm så hon gjorde en hinnsvepning. Känner ingenting än förutom att samandragningarna är lite starkare. Hur har det gått för er andra som fått hinnsvepning? stort Grattis till de senaste bebisarna oxå vilken lycka :)

• sockernos82

Grattis till de nya bebisarna :)
    Här händer ingenting 38+0 idag gjorde min andra hinnsvepning igår har lite rosa flytningar annars ingenting känns här oxå som att jag går på övertid då sonen kom 37+0 har varit långa veckor de senaste men nu börjar jag förlika mig med tanken att det kanske blir en juni bebis ;(  Finns det inga lyckliga fall av hinnsvepning eller?
    Har oxå provat färdknäppen sex men det var sista gången sa min man haha lite bökigt :)  Vill ju ha bebis nu :) 

• sockernos82
    fliona skrev 2011-05-13 08:38:29 följande:
    Jag gjorde hinnsvepning i Onsdags och fick kraftiga värkar med 3-5 minuter mellan..sen efter 4-5 timmar avtog men har haft lite mollande värk till och från och  i natt gick slemproppen =) så det känns ju mer nu så mabn kan ju hoppas =)
    Jag har ju lite slemmiga rosa flytningar mmm vad fräsht det lät :) men kan det vara slemproppen eller? 
  • sockernos82
    Saso87 skrev 2011-05-13 10:03:43 följande:
    BF +1 idag, är det bara jag som går runt och är allmänt irriterad och grinig? Jag känner mig som en liten barnrumpa som går runt och surar. Efter nattens dåliga sömn vill jag bara lägga mig o sova sen kan någon väcka mig när det är dags att föda. Det känns så nära nu, men ändå så låååångt ifrån. Åh dessa hormoner....
    Ha ha jag känner igen mig väldigt mycket jag kan bli så arg att jag kokar o tårarna bränner i ögonen, det blir ju inte bättre av att hela min mans släkt ringer i tjatar på att bebisen ska komma nu så vi kan komma o fira 17maj i Norge varför tjata känner jag det finns inget jag hellre skulle vilja än att bebis kom ut nu jag heller :)
  • sockernos82

Grattis till de nya bebisarna sen jag skrev sist :) Funderar på hur många vi är kvar i denna tråd, jag vill ju oxå flytta till andra nu ;) Har testat allt här för att bebis ska komma ut hallonblads te, ananas, cykel, sex, kanel, 3 hinnsvepningar men nej inga tecken :( bara ricinoljan kvar men den skippar jag! Idag bakade jag till och med bullar:) jaja bara att gå o sova o vänta på en ny dag över tiden ;( Trött på detta just nu :)

• sockernos82
    MissSindra skrev 2011-05-28 22:34:45 följande:
    När skulle du ha haft? Själv är man på Bf+6 ida så imorgon blir det v 41 "bara" 7 daar kvar till vad jag tror är gränsen för överburenhet här i uppsala....
    Är bf+2 idag här får vi nog gå till 42+4 tror jag :( jag har varit sjuksriven sedan v 27 för att bebisen ville ut tidigare men nu när hon får så vill hon inte så de här veckorna har varit de längsta i mitt liv :) sonen är född i v 36+5 så jag hoppades alldeles för mycket här :)
  • sockernos82

Nu är vi hemkomna med en liten tjej oxå :) hon föddes 4juni. värkarna började 07.00 var inne på förlossningen 13,30 undersöktes 14.00 då var jag helt öppen och hon föddes 15.45 :) dock med sugklocka som med sonen då jag har ett trångt bäcken. lägger in bild lite senare då alla bilder ligger på mobilen. Grattis till er andra som fått juni bebisar också :)

Svar på tråden BF maj 2011