Inlägg från: SannaSanna |Visa alla inlägg
  • SannaSanna

BF maj 2011

Följer diskussionen angående antal besök med stort intresse! Jag har varit hos BM på inskrivning nu i veckan (v 11) och ska tillbaka när jag är i v 20. Däremellan ska jag på RUL. Eller ja det blir i samma vecka som andra besöket. Har inte fått gå på något annat. Hört om att vissa går på olika grupp diskussioner och får ett besök emellan inskrivning och besöket i v 20. Vi fick itne heller någon info med oss från BM (bara en lapp med hänvisningar till internet och growingpeople, livsmedelsverket och vårdguiden) pga att de ville spara på miljön. Hade gärna fått med mig en sån där mapp några pratar om med bok etc. Lite besviken.. och.. Känns lite läskigt. (vilket jag även sa till BM men hon tyckte att man får ”ta sig samman” och lita på att kroppen sköter sig) Första barnet och jag har verkligen ingen koll på hur saker och ting ”ska” vara.. hur många besök har/ska ni ha?

Känner mig lite nojig och löjlig... men... vill ju bara att allt ska vara bra.

• SannaSanna

Inskrivningsultraljud? Låter som en dröm! Hade kännts mycket bättre att få veta att det verkligen va nåt där. Nu får vi betala för det. (valde att göra KUB, mest för att få se att det är nåt där...) Annars hade vi ju itne fått veta förren halva grav gått! Undrar varför det är så olika i olika delar av landet.

Eg tyckte jag BM va ganska bra. Men det va mer det runt om som inte va så bra. Alltså att man inte fick böcker/info eller att det är så hårt med besök... Om man byter BM helt, måste man göra om första besöket då? Hur gör man? Någon som g jort?

• SannaSanna

Jag går också hos privat... men det skiljer sig säkert även där. Härligt att ni fick se iallafall! Längtar verkligen!

• SannaSanna

Det är nästan samma sak för mig. Vi va på inskrivning i v 11+2. Sen är nästa besök 19+2. Vi har inte heller fått lyssna på hjärtljud. Blir lite avis på de som fått göra det. Som du säger har andra fått fler besök. Vi fick inte heller någon info med oss hem från BM på inskrivningen. bara ett papper med några internet sidor (typ livsmedelsverket och growingpeople....) Man vill ju veta att allt är bra och känna att de bryr sig så man slipper oroa sig... Bokade in ett Kub test bara för att få veta lite. Men det var ju på eget initiativ. brukar de inte ha mer koll när man är förstföderska?

• SannaSanna

PyrM: Åh så mysigt att känna något! Jag har beräknad Bf 27 maj men känner inget än.. längtar! :) UL 3 jan = Nedräkning pågår! :)

Välkommen :)

• SannaSanna

Jag är hungrig konstant! jobbigt att inte få vara mätt mer än några min.. Hur mycket ska man hålla igen?! Försöker äta förnuftigt men kanske vill den lilla ha mer mat?!

• SannaSanna
    Lovis79: De tog inga prover (förutom blodtryck) på mig heller när jag va hon BM. Trodde iallafall de skulle kolla järnvärderna? Är ju sjukt trött så det måste ju vara lågt... ska köpa tabletter idag ändå och ta. Får se om det hjälper... Tryckte de nåt på magen då?
  • SannaSanna
    EvaChristina skrev 2011-01-26 14:16:00 följande:
    Jag har också ont i ena skinkan då och då. Känner igen det sen tidigare ej gravidrelaterat problem med rygg och ischias. Men jobbigast är ontet mellan benen som jag är rätt säker på att det är fogarna... Inte sovit bra alls den här veckan, är tufft att jobba heltid då även om jag mest bara sitter vid en dator. Man är liksom inte med i huvudet riktigt. Skulle kunna sova i två dygn känns det som.
    Ursäkta klagandet, men det känns ju lite bra att få det ur sig

Nu har jag också hakat på bloggeriet förresten:
    ordagrann.webblogg.se/
    Ja sova i 2 dygn skulle man ju lätt klara nu! Jobbar också heltid och sitter vi datorn. Gått rätt ok hitintills men nu börjar det bli riktigt jobbigt! Känns inte som jag är skarpaste kniven i lådan nu! ;) Dessutom jobbigt att sitta hela tiden... :( Ursäkta klagandet... Är ju inte bara dåligt detta. För ju med sig något fantastiskt! Och att ha en liten som växer i magen är en underlig känsla! Rätt sjukt egentligen! :)
  • SannaSanna

Hej tjejer! va hos bm igår. en fråga... mitt sf mått låg inte längre på kurvan... första fången låg den mitt på mittenlinjen. nu va den närmare den undre... bm sa att det Nog inte va någon fara... har detta hänt någon av er? när ska man kolla. med tul?

• SannaSanna

hej. nu har jag fått hostan från helvetet. super jobbigt. vet någon här nåt man kan ta emot hosta?

• SannaSanna

Hej, någon av er som har koll på hur farligt det är med fästingar nu när man e gravida?! hade en igår...

• SannaSanna

En del prat om slempropp.. hur vet man?! jag har (ursäkta äckliga detaljer nu) haft riktigt slemmigt på pappret 2 ggr efter toa besök med några dagars mellanrum. däremellan inget. har inte haft några flytningar att prata om annars i graviditeten. tror ni det kan vara proppen som kommit i 2 delar? även fast det inte va nåt blod? sorry för detaljerna grattis till alla små underverk som kommit!!!l

• SannaSanna

Grattis till alla små! Här är det molvärk och slempropp som försvunnit men inget mer... förresten.. vad i BB väskan va ni mest glada över? vad kunde ni varit utan? och vad behöver man hemma direkt?

Svar på tråden BF maj 2011