Inlägg från: TeosMamma |Visa alla inlägg
  • TeosMamma

BF maj 2011

Så det är här ni är allihopa... Skrattande vad kul!!!
    Jag har hängt på en annan tråd där det inte varit så många som skrivit och nu förstår jag varför, t.o.m. den trådstartaren är här  Solig

Hänger på er om det är OK och ska försöka läsa bakåt lite under tiden!

Hjärta 

• TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-11-25 16:48:39 följande:
    Välkommen Cassie Glad
    Tackar!!! Läser för fullt allt ni skrivit Solig
  • TeosMamma
    FruganH skrev 2010-11-28 19:28:20 följande:
    Är sååå trött på att vara sjuk! Rynkar på näsan Har megaförkylning och så jäkla ont i halsen.. Har haft ont i halsen över en vecka nu och det är värst på nätterna. Vaknar minst 2 gånger varje natt och kan inte somna om på 1-1,5 timmar eftersom jag har så ont i halsen. Halstabletter och dricka vatten hjälper inte. Känns som att jag levt på panodil senaste nätterna, men det känns inte heller kul. Funkar inte jättebra det heller..
    Blir tokig snart av att inte få sova ordentligen! (och ja, jag vet att man inte får sova sen när bebisen kommer, men då är det en helt annan sak!)

Sorry, men jag behövde verkligen gnälla av mig. Vet inte vart jag ska ta vägen, är ju konstant trött..
    Hjälper inte direkt mot mitt redan dåliga gravidhumör Skrikandes
    Åh, underbart fröken Hanna, klaga på, Jag har det ungefär likadant men för mig är snoret värst, snyter mig tusentals gånger om dagen och har så gjort i 13 dagar... Det är inte kul att vakna hela nätterna!!! Sedan så fort man känner mindre av halsen så kommer halsbrännan, suget i magen eller ryggont... Jag hade ingen aning om att det kunde vara så jobbigt att vara gravid.Skrikandes
    men ångrar det inte för 5 öre, det är så fantastiskt samtidigt, försöker fortfarande förstå att det växer en liten människa därinne Baby

Fler än jag som fortfarande inte känt en enda buff/knuff???
  • TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-11-29 12:56:39 följande:
    Jaa, jag får ångest av allt buffsnack. Jag känner då ingenting än...
    Har också varit konstant förkyld i någon vecka nu, men det verkar ju stämma överens med symtomen man brukar ha i dom här veckorna. Har halsbränna och ryggont också haha, trevligt att vi råkar ut för allt förutom buffar Flört
    Hahaha Skrattande Vi har det så bra Skrattande
    Men pga detta så kommer vi att få världens lugnaste och finaste barn som sover hela nätterna och aldrig blir sjuka!!! 

{#emotions_dlg.flower} 
  • TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-11-29 16:49:29 följande:
    Haha ja vi får hoppas att det är det vi har att se fram emot. Vilken vecka är du i och när är ditt RUL? Jag är i vecka 17 idag och ska på RUL den 16:e
    Jag är i vecka 17, 16+5 enligt FL´s uträkning, får se efter RUL. Var på ett tidigt UL och då ändrades tiden lite men kör på denna uträkning tills vidare.
    Min RUL är den 15/12, dagen före dig Tungan ute 

Tack alla för era lugnande ord om "Buff & Knuff" Det är säkert inga problem utan kommer nog tids nog!

Stackars fröken Hanna, vet hur jobbigt det är. Nu börjar dock min förkylning ge sig så kanske din snart ger sig också? Gå hem och lägg dig om du inte orkar, sömn är bästa kuren mot förkylning Skrattande

• TeosMamma
    Lingonstrumpan skrev 2010-11-30 18:42:31 följande:
    Vad spännande att det är så många som ska ha i maj. :)
    Jag är alldeles ny på denna sida, men min lilla bebis beräknas oxå någon gång i början av maj.
    Glatt och nervöst på samma gång. Ska på ultraljud på tordag, det är så spännande
    Välkommen lingonstrumpan! 

Jag har bara varit med här sedan jag blev gravid så jag är hyfsat ny också Solig 
    Detta är den bästa tråden tillsammans med magtråden måste jag säga  Flört Häng på!

Så fantastiskt att höra om allas RUL och att alla bebisar verkar må bra.
    Hade ingen aning dock att det kunde vara så olika regler på olika ställen, hoppas vår barnmorska får berätta kön för jag längtar supermycket efter att veta!!!  
    Så bilderna kostade??? Otroligt! Mina var då gratis, skulle betalat om de kostat, men tycker inte de bör ta betalt, en sån bild kostar typ inget att skriva ut. 

Ha en underbar dag i det vackra vintervädret alla sköna blivande mödrar!!! Hjärta 
  • TeosMamma

Kan inte citera alla jag vill kommentera så ta till dig om du känner igen dig Skrattande
    Så det är fler som har ont i svanskotan? det har jag haft några veckor och är värst när jag sitter i sängen eller soffan, rullstolen går bra som tur är.... (vad skulle jag göra annars? Rulla fram på bår? ) Men inte ont i lår, bäcken eller annat så hoppas att det ej är foglossning?
    Down under; Glidmatta i sängen lät ju kanon, ska till sjukgymnast och arbetsterapeut idag så ska kolla om det går att låna.
    Det finns ju glidbrädor som man kan använda sig av vid förflyttning. När jag var nyskadad använde jag en sådan för att flytta över till rullstol, säng, toa, etc. så varför inte en glidmatta? Väcker ju stackars maken med mina konstiga hoppanden i sängen Tungan ute

Kärlek till er alla!!! Hjärta

• TeosMamma
    Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Ingen annan som fått samma besked?

Usch, det här som skulle bli en glädjens dag!! 
    Usch, det lät inte roligt, precis som du säger ska det ju vara en glädjens dag, förstår att det känns riktigt jobbigt nu. Men håll fast vid det de sa att det troligen försvinner av sig själv, inte bra för vare sig dig eller bebisen att gå och oroa sig, du kan säkert slappna av mer när du fått mer distans till det hela. Kanske finns det någon tråd här om just detta?
    Tänker på dig! {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden BF maj 2011